Hirdetés:

Gyémánt, maraton, presztízs, sugárút, szafari, zafír. Nem egy alvóügynök ébresztőszavai ezek, hanem Temsa típusnevek. Ám zavar támadt az erőben a márka névadó stratégáinál. Legújabb termékük jelzését látszólag betűtésztából rakták ki a tányér szélére.

Mit takar az LD SB E kód? Alacsony fedélzetű (nem alacsonypadlós!) „iskolabuszt”, amely elektromos. Az iskolabusz nálunk jobbára csak az amerikai filmekből ismert fogalom. Rendkívül népszerű kategória például Franciaországban, ami a Temsa egyik legnagyobb exportpiaca. Máshol leginkább munkásjáratként használják ezeket a járműveket, e kapacitásában a Temsa LD SB E más piacokon is sikerre számíthat.

A Temsa saját maga fejlesztette és gyártja az akkukat, az LD SB E modellek 210, 280 vagy 350 kilowattóra kapacitással specifikálhatók

Ugyanis egy bevált alaptípust villamosítottak, csupán fél köbméterrel csökkent a csomagterek befogadóképessége – és nem csorbult az utaskapacitása. Az utastérbe csomagtartó polcok, szervizpanelek és függönyök rendelhetők, sőt a középső ajtóhoz akár kerekesszék-emelő is. A szórakoztatásról CD- és MP3-lejátszó és képernyők gondoskodhatnak. A praktikum az ülések háttámlájára szerelt asztalkákkal és hálós tartókkal fokozható. A vezetőtér komfortja villanymotoros tükörállítással, napellenzőrolóval és ablakemelővel, valamint fűthető és kartámaszos vezetőüléssel növelhető. Alapfelszereltség az elektronikus menetstabilizáló, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az automatikus vészfékrendszer, a motortéri tűzjelző és az alkoholszintmérős indításgátló. A biztonsági arzenál ezeken kívül hátsó parkolássegítő szenzorokkal, tolatókamerával és fűthető szélvédővel gyarapítható.

Az irányváltó panelje a ZF-től származik, ám hagyományos váltó nincs a hajtásláncban. A kardánt Dana TM4 villanymotor forgatja

A feladatok megfelelő ellátása kapcsán fontos még, hogy már a legkisebb lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid-akkumulátor is 200 kilométerre elegendő töltést cipel. A legnagyobb pedig ideális körülmények között akár 350 kilométeres hatótávolságot ígér. A kollégáikat egyre messzebbről merítő gyárak korában az akár 150 kilowattos egyenáramú gyorstöltés segíthet lefedni a fordát. Ennek köszönhetően napközbeni rátöltésekkel igen hosszú munkanapokat is teljesíthet.

A hálózati áramról táplálható előfűtésnek köszönhetően nemhogy a kedves utasoknak, még a járművezetőnek sem kell fagyoskodnia reggelente