Friss fizimiskával hódítanak tovább a PSA-csoport és a Fiat Professional közös gyermekei. A 2006-ban debütált Citroën Jumper, Fiat Ducato és Peugeot Boxer praktikusabb fülkével és nagyobb biztonsági arzenállal lép életciklusának második felébe.
Hirdetés:

Haszongépjárműves fronton sem tétlenkedik a Citroënt-Peugeot páros, akik a Fiat teherautós üzletágával karöltve új arcot szabtak legnagyobb furgonjaiknak. A Citroën Jumper, Fiat Ducato és Peugeot Boxer trió egyszerre mutatta meg új ruháját.

Kép: Citroën -

A Citroën Jumper krómdíszítést kapott a hűtőrács fölé

Az orrplasztika során új lökhárítót, hűtőrácsot és fényszórókat kaptak, immár LED-technikájú nappali világítással, a Citroën Jumper esetében pedig némi krómdíszítés is elfért a hűtőrács felett. Természetesen a hátsó lámpákról sem feledkeztek meg: a hatalmas lökhárítók fölött biztonságos magasságban elhelyezett világítótestek új dizájnt kaptak, ami a sima, áttetsző üvegburát is magában foglalja. A frissítés során a beltérben a használhatóság, ezáltal a munka megkönnyítésére helyezték a hangsúlyt. Az ülések pontosan testre szabhatók, állítható lengéscsillapítóval felszereltek, továbbá a karfa és az állítható deréktámasz is a sofőr maximális kényelmét szolgálja. A szegmensben különlegességnek számít, hogy a műszerfalon egy ötcolos, érintőképernyős színes kijelző található, ami megjeleníti a tolatókamera képét, illetve a navigációs rendszer adatait és térképét. A kormánykerék is megújult a funkcionalitás jegyében, a fülke hangulatát pedig az új szürke-piros színkombinációval is feldobott fekete kárpitok dobják fel.

Kép: Citroën -

A belteret a sofőr maximális kényelmét szem előtt tartva módosították

A biztonság további növelésének érdekében több segédberendezés vigyázhat a sofőr és a szállítmány épségére. Ilyen például az intelligens kipörgésgátló, a lejtmenetvezérlő, a programozható sebességtartó, illetve a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. Az elektronikus menetstabilizálóval karöltve már terhelésérzékelő is dolgozhat a furgonokban. Fontos segéd az abroncsnyomás ellenőrző funkció is, hiszen a guminyomás hatással van a fogyasztásra, amiben 15 százalékos csökkenést ígérnek bizonyos modelleknél.

Kép: Citroën -

Vaskos hátsó lökhárító és magasra helyezett fényszórók a biztonság szolgálatában

A PSA térfelén a 2,2 literes e-HDi 130 (320 Nm) és e-HDi 150 (350 Nm) dízelmotorokat felszerelték stop-start rendszerrel, amelynek a segítségével városban akár fél liter üzemanyagot is spórolhatnak a sofőrök 100 kilométerenként. Ugyanezzel a hengerűrtartalommal egy 110 lóerős motor is választható 250 newtonméter forgatónyomatékkal és hatfokozatú manuális váltóval, míg a 130 és a 150 lóerős változatok szintén hatfokozatú kézi váltót kapnak. A csúcson a háromliteres, 180 lóerős HDi áll 400 newtonméter csúcsnyomatékkal.

Kép: Fiat -

A Fiat a saját motorjait szereli a Ducatóba

A Fiat Ducato is négyféle dízelmotorral indul a piaci versenyben. A MultiJet II Euro 5+ motorcsaládból a legkisebb 2,0 literes 115 lóerős (280 Nm, ötfokozatú sebességváltóval) motorral kezdődik a sor. A 2,3 literes erőforrás rendelkezésre áll 135, illetve 150 lóerővel is. Előbbi 320 Nm forgatónyomatékkal és ötfokozatú sebességváltóval, míg utóbbi 350 newtonméterrel és hatfokozatú sebességváltóval bír. A legerősebb a 3,0 literes 180 lóerős aggregát (400 Nm), ehhez szintén hatfokozatú egység jár. A Comfort Matic névre keresztelt automatizált váltó a 2,3 és a 3,0 literes MultiJetekhez választható.

 -

A különböző változatok külső méretei

Annak érdekében, hogy minden vállalkozás megtalálja a megfelelő modellt, négyféle hosszúság és háromféle magasság kombinációjából alakíthatóak ki az olasz-francia furgonok. Egyelőre még csak a zárt változatok megújulásáról számoltak be: az áruszállítók nyolcféle kivitelben (8 köbmétertől 17 köbméteres raktérméretig) választhatók, a személyszállító Combi verziók 5-9 férőhelyet kínálnak, illetve akár 14-17 személyes Minibus kivitelben is érkeznek majd.

 -

Négyféle hosszúság és három magasság közül választhatnak az ügyfelek