Hirdetés:

Két új haszonjárműabroncsot is bemutatott a Continental. Az EcoRegional a kisebb gördülési ellenállásával segíti csökkenteni a teherautók tüzelőanyag-fogyasztását, míg az Urban HA3 a megnövelt teherbírásával elektromos buszokra is ideális.

Amióta a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény célkitűzéseivel összhangban az Európai Bizottság előírta, hogy 2025-re tizenöt, 2030-ra pedig harminc százalékkal kell csökkenteni a 16 tonna össztömeg feletti tehergépkocsik szén-dioxid-kibocsátását, különösen előtérbe került a tüzelőanyag-fogyasztás foggal-körömmel való mérséklése. Erre az igényre válaszolt most a Continental a vadonatúj, regionális alkalmazásra tervezett teherabroncsával, amely kisebb tüzelőanyag-fogyasztást ígér nagyobb futásteljesítmény mellett, két módon is csökkentve tehát a teljes élettartamára vetített kilométerköltséget. Ez egyrészt az új gyártási eljárásnak, másrészt a HS3 kormányzott kivitel esetében az innovatív futófelületi kialakításnak, a HD3 hajtott változatnál pedig a gördülési ellenállásra optimalizált gumikeveréknek köszönhető. Ráadásul mindez nem ment az abroncsok robusztusságának és vonóerő-átadási képességének rovására.

Az Urban HA3 mintázatának széles érintkezési felülete és kialakítása kiváló kanyarstabilitást, míg a sűrűn elhelyezett lamellák nedves úton is jó tapadást biztosítanak az abroncs teljes élettartama során

A Conti EcoRegional HS3 futófelületén módosították a barázdák formáját, csökkentették a lamellák szélességét és W futófelületi barázdatechnikát vetettek be a különösen egyenletes kopás érdekében. Mindez a hosszanti barázdák rendkívüli stabilitásával egyszerre növeli a futásteljesítményt és csökkenti a tüzelőanyag-fogyasztást. Míg az újfajta kialakítású futófelületi bordákon a lamellák használata további kapaszkodóéleket biztosít a kedvezőbb vonóerő-átadási tulajdonságok érdekében. A Conti EcoRegional HD3 pedig a Conti Hybrid Gen 3 jól bevált futófelületi kialakítását egy új, innovatív futófelületi gumikeverékkel társítja, amely minden eddiginél kisebb gördülési ellenállást eredményez, különösen regionális és autópályás alkalmazás esetén. Ennek lényege, hogy a futófelület egyes zónái más-más feladatra optimalizálhatók, például tapadásra, iránytartási stabilitásra, gördülési ellenállásra vagy csillapításra.

Az Urban HA3 hideg, illetve meleg eljárással egyaránt újrafutózható, valamint a három hegycsúcs és hópihe minősítés értelmében egész évben használható Európa legnagyobb részén

Szintén egy igen aktuális piaci elvárásra reagált a Continental az Urban HA3 buszabroncs megalkotásával, mégpedig arra, hogy az elektromos hajtású buszok nagyobb saját tömege nagyobb teherbírású gumikat követel meg. Masszív felépítésével az Urban HA3 elektromos városi buszokhoz is ideális abroncs, terhelési indexét ugyanis 154/148J-ről 156/150J-re növelték meg, így szólóabroncsozás és 315/60 R 22,5 méret esetén akár nyolc tonna tengelyterhelést is lehetővé tesz. Az elektromos buszok további sajátossága, hogy villanymotorjuk már az indulás pillanatától a legnagyobb nyomatékuk kifejtésére képes, ezért az Urban HA3 abroncsot ennek megbízható átvitelére is felkészítették. Ezzel párhuzamosan a rekuperációs fékezés is nagyobb igénybevételt jelent a hajtott tengely gumiabroncsai számára. Ezt szintén figyelembe vették a Continental szakemberei a fejlesztéskor, amely során haszonjárműgyártókkal és üzemeltetőkkel is együttműködtek. Ráadásul az Urban HA3 a nagy szilárdságú szövetvázával és különösen masszív futófelületével jól ellenáll a sérüléseknek, illetve kevésbé kopik, megerősített oldalfala pedig jobban tűri a járdaszegélyek okozta megpróbáltatásokat. A Continental tehát a tehergépkocsik és az autóbuszok számára is egy-egy, az aktuális trendekre szabott abronccsal rukkolt ki.

Itt elmondhatod a véleményedet!