Hirdetés:

Együttműködési megállapodást kötött a General Motors és az Autocar. Ennek értelmében a GM szállítja majd az Autocar nehézkategóriás haszonjárműveihez a Hydrotec üzemanyagcellákat.

A hidrogént tankoló legelső Autocar teherautókat 2026-ra ígérik. Első körben a betonkeverőket, billencseket, egykaros horgos konténerszállítókat látják el üzemanyagcellával, majd a hulladékszállítókat, valamint a konténerterminálokban szorgoskodó nyerges vontatókat. Egy Hydrotec üzemanyagcella 77 kilowattos teljesítményre képes. Azonban a jármű energiaigényének megfelelően, több egység is összekapcsolható.

A GM a középkategóriás Chevrolet Silverado 5500 MD teherautójának alvázára már telepített is egy 800 volt feszültséget előállító, 300 kilowattos üzemanyagcellát. Ezzel a 8845 kilogramm össztömegű haszonjármű hatótávolsága megközelíti az ötszáz kilométert. Nem állt meg „csupán” a hidrogénüzemű, tüzelőanyag-cellás teherautó fejlesztésénél a General Motors. Hiszen csökkenteni szeretné az építkezések környezeti lábnyomát is. Azt is vizsgálják, hogy a GM üzemanyagcellái hogyan biztosíthatják az építkezések energiaellátását, valamint táplálhatnak akár 350 kilowattos gyorstöltőket is.

Megmutatjuk, milyen egy járműgyár
Háttér

Megmutatjuk, milyen egy járműgyár

Láttad már, hogy készülnek a járművek? Van öt perced? Ha az első kérdésre nem, a másodikra viszont igen a válaszod, akkor most figyelj! A KIA szlovákiai gyára szupertitkos, nem készülhet benne, sem fotó, sem videó. Mi viszont szereztünk felvételeket!

Aveuro eSprinter teszt: Mennyit akar a szarka?
Teszt

Aveuro eSprinter teszt: Mennyit akar a szarka?

Rendkívül igényes részletek és a Mercedes-Benz kiváló hajtáslánca állnak szemben a befejezetlen és átgondolatlan megoldásokkal. Az Aveuro városi mindenese egyszerre iskolabusz, igényes reptéri transzfer és mozgáskorlátozottakat szállító kistérségi segéd.

IAA Transportation 2024, 2. rész.: Így épülnek a holnap haszonjárművei
Technika

IAA Transportation 2024, 2. rész.: Így épülnek a holnap haszonjárművei

Gyere velünk egy gyors standbejárásra, nézzük végig, milyen trendeket láttunk az IAA Transportation 2024 kiállításon. Elárulom előre, hogy a hagyományos dízelmotorok jócskán háttérbe szorultak, a helyükön a villamosítás és az üzemanyagcella állt. Hannoveri beszámolónk második részében a beszállítók kínálatán keresztül tekintjük át, merre tart az iparág.

DAF teherautók menetpróbája: Segít takarékoskodni, ha hagyod
Teszt

DAF teherautók menetpróbája: Segít takarékoskodni, ha hagyod

Kívülről egyetlen pici apró jelét mutatják annak, hogy megint vagy kilenc százalékkal takarékosabbá váltak a DAF XD, XF, XG és XG+ teherautói. Persze ehhez az is kell, hogy megrendeléskor ne mondjatok le az előnyöket biztosító felszerelésekről, valamint az, hogy használjad is azokat.

KiMAXolt újdonság
Teszt

KiMAXolt újdonság

Rég volt már, amikor a Toyota ekkora méretű kishaszonjárművet kínált Magyarországon. Az új Proace Max nem finomkodik, rárúgja az ajtót a konkurenciára – teheti, mert mindene megvan ahhoz, hogy testvéreihez hasonló sikereket érjen el a nagyfiúk között.