Tovább fokozni a fokozhatatlant. Valószínűleg ez a gondolat járt a Ram Trucks mérnökeinek fejében, amikor papírra vetették az új HD utónevű modellcsalád első terveit. A végeredmény több mint lenyűgöző, a siker mostantól csak a vásárlókon múlik.
Hirdetés:

Új nehéztüzérségét a teljesítmény, a képességek, a technológia és a luxus referenciájaként definiálta a Ram Trucks a 2019-es Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon. Úgy tűnik, sikeresnek bizonyult a teljes kínálat megújítása, ugyanis borsot tudtak törni az eddigi ezüstérmes Chevrolet Silverado orra alá: amíg a legnagyobb GM pickupok eladásai tíz százalékkal csökkentek, addig az FCA-csoport haszongépjármű-gyártója ötödével több platós járművet értékesített 2019 első negyedévében. A tovább finomított, csúcsteljesítményű erőforrások mellett a kiváló minőségű belső terek, az aktív biztonsági rendszerek és a díjnyertes Uconnect információs és szórakoztató rendszerek repítették a RAM teherhordóit a tengerentúli eladási listák második helyére a számos megoldásában megegyező, szintén nemrég aktualizált 1500-as modellekkel karöltve. Az elsőség azonban továbbra is várat magára, hiszen úgy tűnik, a Ford F-sorozata rendületlenül tartja magát a csúcson.

 -

RAM HD 2500

Kemény szív
Az újdonságok kapcsán végzett mérnöki munka egy jelentős része a gépháztető alatt rejlik, ugyanis a 6,4 literes V8 erőforrás és a két változatban is kínált hathengeres, 6,7 literes Cummins turbódízel egység egyaránt erőre kapott a fiatalító kúrát követően. Amíg a benzines verzió adatlapján 410 lóerő és 582 newtonméter szerepel teljesítmény címszó alatt, addig a gázolajos variánsok akár 400 lóerővel és bődületes, 1356 newtonméternyi nyomatékkal robognak el a konkurensek orra előtt. A minden eddiginél bíztatóbb adatokat a motorok többek között a súlycsökkentésnek, az alapjaiban átdolgozott komponenseknek és a továbbfejlesztett, változó geometriájú turbófeltöltőnek köszönhetik. Bár e kategóriában egyedül a Ram Trucks kínál két teljesítményszintet, teljesítményben mindkettő jelentősen elmarad a konkurencia mögött (Silverado HD: 445 lóerő, F Super Duty: 450 lóerő).

Felfokozott váltás
A 6,4 literes HEMI V8 első ízben kapta meg a ZF nyolcfokozatú automatikus sebességváltóját, a TorqueFlite 8HP75 névre keresztelt egység számos prémiumkategóriájú személygépkocsiban, valamint újabban haszonjárművekben is bizonyított már. Főbb ismérvei a minden eddiginél finomabb működés, a 40 előre beprogramozott kapcsolási jellegdiagram, és a teljes egészében elektronikus váltóvezérlés (shift-by-wire).

 -

A forgókapcsolós fokozatválasztó a középkonzol bal oldalán kapott helyet, így még több szabad hely maradt a jobb oldali bajuszkapcsolóknál

A dízelüzemű modellek hatfokozatú Aisin automatikus egységekkel érhetők el. A „gyengébbik”, 370 lóerős variáns a jelentősen korszerűsített 68RFE változatot kínálja, a csúcsváltozat AS69RC automatikus sebességváltója a frissített vezérlőegységnek köszönhetően gyorsabb és lágyabb fokozatváltást biztosít, amely képes megbirkózni a 400 lóerős monstrum hegyomlásnyi nyomatékával.

Hatékony testépítés
A keményebb kötésű RAM pickupok alvázai teljesen újak, és 98,5 százalékban nagyszilárdságú acélból készülnek. A hat kereszttartó segítségével optimális szilárdságot és tömeghatékonyságot biztosítanak. Bár jelentősen megerősödtek, a 2500 és 3500 modellek mégis mintegy 65 kilogrammot veszítettek „versenysúlyukból” – a vázban és a hajtásláncban alkalmazott könnyű anyagoknak, valamint az alumíniumból készült gépháztetőnek köszönhetően. A szálkásítás másik, nem elhanyagolható eredménye a 0,409-re redukált légellenállási alaktényező, amely egyből kategóriaelsővé tette a hatalmas faltörő kost. 

 -

RAM 2500 HD Power Wagon

Az összkerékhajtású háromnegyed- és egytonnás platósok BorgWarner részlegesen önzáró differenciálművei modelltől függően elektromos (BW 44-46) vagy manuális (BW 44-47) kapcsolásúak. A nyomatékbajnok dízelmotoros variáns vadonatúj osztóművét (BE 44-48) úgy alakították ki, hogy könnyedén megbirkózzon az akár 16 tonnás vontatmánnyal is.

 -

A RAM 3500 akár 16 tonnát is húzhat maga mögött

A rajzasztal ördöge
Számos helyen változott a tengerentúli teherhordók külső megjelenése, az aerodinamikai tulajdonságok javítása mellett az egyedi stíluselemek hangsúlyozása jelentette a fő célt. Az integrált megjelenés jegyében például a hűtőrács, a motorháztető és az első sárvédők külön egységet alkotnak, és együtt változnak az egyes kivitelekben. A testre szabhatóság máshol is tetten érhető: a leendő tulajdonosok például hatféle hűtőrács- és háromféle fényszóró-kialakítás közül választhatják ki a pénztárcájukhoz leginkább passzolót.

Az új első lökhárítók megnövelt légbeömlő nyílása hatékonyabb légáramlást biztosít a RAM modellekbe valaha beszerelt legnagyobb töltőlevegő-hűtő számára, a levehető alsó légterelő pedig minden eddiginél jobb légellenállást biztosít.

 -

RAM 3500 HD

A góliátok belső kialakítása nagyban tükrözi a korábban bemutatott kistestvér, a RAM 1500 nagyszerű megoldásait. A tervezők a HD változatok esetében további fényűzéssel tették még kívánatosabbá az amúgy főként igavonásra szánt teljes méretű (full-size) pickupokat. A strukturális egység a fülkében is könnyen felismerhető: a műszerfal, a műszeregység és a középkonzol stílusa szintén a felszereltségi szinttől függően változik.

 -

Luxus minden mennyiségben

Újdonságnak számít a teljes mértékben testre szabható Uconnect 4C NAV rendszer, amelynek 12 col képátlójú kijelzője osztott nézetben akár két alkalmazást is képes megjeleníteni egyszerre. A modern kor követelményeinek megfelelően a hatalmas középkonzol vezeték nélküli mobiltöltővel és három USB-C töltőcsatlakozóval gazdagodott. A pohártartó eltávolításával akár egy 15 colos laptop is kényelmesen elfér a kartámasz előtt.

 -

A Uconnect 4C rendszer teljes álló- vagy osztott nézetben mutat utat

Maximális biztonságban
Az adaptív sebességszabályozó, a vontatmány fékjeit is aktiváló automatikus vészfékrendszer és a 360 fokos kamera csak néhány abból a száznál is több biztonsági megoldásból, amellyel a RAM 2500 és 3500 modellek elhagyják a Saltillo gyár kapuját a mexikói Coahuila városában. A tekintélyes arzenált a már meglévő funkciók bővítésével még tovább fokozták, így az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer 6 helyett immár akár 12 kereket felügyelhet, a tolatókamera kisöccse pedig kifejezetten a rakományt figyeli. A RAM HD modellekben a biztonság maximalizálása érdekében számos helyen alkalmaznak nagyszilárdságú acélt, így az alvázkeret és a váznyúlványok mellett többek között az A-B-C oszlopokban, vagy éppen az ajtók oldalmerevítőiben is találkozhatunk erősítéssel.

 -

A RAM 2500 és 3500 HD modellek a csúcsra tartanak

A RAM 2500 HD modellt egyébként házi kedvencünk, az Autotrader kissé szeleburdi újságírója, Doug DeMuro is tesztelte. Ha ezt megnézed, biztosan a legapróbb részletet is megismered az újdonságról!