Íme, az építőipari pótkocsik és felépítmények aktualitásai a müncheni bauma 2019 építőipari kiállításról – ezúttal az ábécé második feléből: a Humbaurtól a Schwarzmüllerig.
Hirdetés:

Cikksorozatunk első két részében bemutattuk a müncheni bauma 2019 építőipari kiállításról a tehergépkocsi-gyártók újdonságait és érdekességeit, a felépítménygyártókat bemutató első cikkünk pedig itt olvasható.

 

Humbaur

 -

Humbaur HTS 40K

Több új és továbbfejlesztett megoldással jelent meg a Humbaur a baumán. Ezek közül az egyik legfontosabb a HTS 40K síkágyas tréler, amelynek rakfelülete csupán 790 milliméter magas, tűzihorganyzással biztosított a korrózióvédelme, öt tengelye közül kettő kormányzott, három pedig felemelhető. A jármű vázszerkezete nagy szilárdságú acélból hegesztéssel készül. A másik az új, tandemtengelyes, platós pótkocsi, amelynél jelentősen csökkentették az alváz tömegét, míg a rakfelületét körülbelül 60 milliméterrel lesüllyesztették.

 -

Humbaur HBTZ 30 Tridem

Az építőipari gépek szállítására kínált háromtengelyes HBTZ Tridem tréler könnyen manőverezhető, hiszen első tengelye felemelhető, a harmadik pedig opcióként kormányzott lehet, a 24 vagy 30 tonna műszakilag megengedett legnagyobb össztömegének köszönhetően rendkívül nagy a hasznos teherbírása, valamint költséghatékony a karbantartása. Rakfelülete 800 vagy 900 milliméter lehet. A vázkeret profilja szintén új, így a rögzítőpontjaiba akkor is beakaszthatók a feszítőhevederek, ha az oldalfalakat felcsukták.

 -

Humbaur HTK 14

A három irányba billenthető HTK 14 pótkocsikat is teljesen áttervezték, optimalizált alvázuk kisebb saját tömeget eredményezett, míg a homlokfalukon átrakodható a rakomány. A kábeldobok szállítására kifejlesztett KTA pótkocsit is továbbfejlesztették, így egyszerűbb a használata és egyetlen személy is elegendő a működtetéséhez.

 -

Humbaur KTA (Kabeltrommel-Anhänger)

 

Meiller

 -

Meiller D316

A billencsek specialistája, a Meiller, a baumán leplezte le új termékkínálatát, amelynek kifejlesztésekor a biztonság és a hatékonyság különösen nagy hangsúlyt kapott. Ennek jegyében mutatta be a gyártó az új generációs i.s.a.r. távvezérlését, amely a már jól megszokott logikus kezelhetőséget a legkorszerűbb technológiával és még vonzóbb kialakítással ötvözi. A kezelőelemek számár hétre csökkentették, azonban egy kijelzővel és egy joystickkal egészítették ki. Ezáltal még praktikusabb és könnyebb a működtetése a járművezetőnek, aki biztonságos távolságból, a teljes folyamatot egyértelműen áttekintve vezérelheti billencse összes funkcióját.

 -

Meiller RS26

Szintén a kiállításon mutatkozott be az új RS26 egykaros, horgos konténeremelő három- és négytengelyes járművekhez, amely új mércét állít fel a hasznos teherbírás, a sebesség és a magasság terén. Ugyanis elődjénél akár 710 kilogrammal könnyebb 26 tonna emelési kapacitás mellett, működési sebessége pedig a kétszerese a korábbinak. Ezenkívül a vázszerkezetén található két furatsornak köszönhetően csavarozással is felszerelhető a jármű alvázára, míg zárt szelvényű felépítése nagy csavarodási merevséget biztosít. Ezenkívül az RS26 teleszkópos emelőkarral is készül, amellyel alacsonyabban tartható a konténer emeléskor.

 -

Meiller MHPS44-3

Az új Meiller Eco-Kupplung ® nevű tengelykapcsoló pedig a motorról hajtott mellékhajtómű és a hidraulikaszivattyú között helyezkedik el, így a szivattyúnak csak akkor kell járnia, amikor szükség van rá. Ezáltal 2-4 kilowatt teljesítményfelvétel megtakarítható menet közben, ami a gyártó szerint óránként 0,5-1,4, illetve száz kilométerenként akár 3,5 literrel csökkenti a gázolajfogyasztást, habár ez meglehetősen optimista, sőt, inkább irreális becslésnek tűnik. A biztonságot az új, oldalfali, egyenként két tonna teherbírású lekötözőgyűrűk, valamint a rakteret és a jármű mögötti területet megvilágító LED-es lámpák és ezeket figyelő kamerák fokozzák.

 -

Meiller P536

 

Noteboom

 -

Nooteboom Euro-PX

Számos újdonsággal érkezett a holland Nooteboom is a baumára. Hatalmas méreteivel a minden eddiginél nagyobb, 6+3 tengelyes Euro-PX mélyágyas tréler vonzotta leginkább a tekinteteket. Ezenkívül egy Manoovr színpados mélyágyas tréler is felvonult a standon baggerhíddal és 80 tonna teherbírású rámpával nehézgépek szállítására.

 -

Nooteboom OVB-38-02V ballasztsúlyszállító

A daruüzemeltetőknek pedig egy rendkívül kompakt ballasztsúlyszállító trélert mutatott be a gyártó. Mindemellett nagy figyelem övezte az új, NoVAB 3.0 tengelyterhelés-számító programot és a Nooteboom Academy túlméretes, illetve túlsúlyos fuvarozásban dolgozó gépkocsivezetőknek kidolgozott specifikus továbbképzési programjait.

 

Schmitz Cargobull

 -

Schmitz S.KI billencs OKULEN műanyag platóbéléssel

Értéket építünk – ezzel a szlogennel vett részt a Schmitz Cargobull a kiállításon, ahol több innovációt is bemutatott. Először is az S.KI billencsfélpótkocsik alumíniumteknőjéhez rendelhető OKULEN® műanyag platóburkolatot. A tervezők arra keresték a megoldást, hogy bizonyos használat után a korrodált, kopott, karcos felületű teknőből csak nagy billentési szögnél kezd kicsúszni az anyag, így hosszabb és veszélyesebb a lebillentés. A műanyag burkolat alkalmazásakor azonban lényegesen kisebb billentési szögnél elkezd kicsúszni az ömlesztett áru, ráadásul nem is tapad bele a teknőbe. Ezáltal jóval gyorsabb, egyszerűbb, biztonságosabb és energiatakarékosabb a lerakodás. A kék színű burkolat 300 és 900 milliméter oldalmagassággal készül. Az S.KI 7.2 és 8.2 modellek teknőjét 12,5, míg az S.KI 9.6 és 10.5 modellekét 10 milliméter vastag műanyag lapokkal fedik be. Ezeket hegesztéssel, illetve csavarozással erősítik a padozathoz és a homlokfalhoz, felül alumíniumprofilok rögzítik, a szóródó anyagok beszivárgását pedig szilikontömítés akadályozza meg.

 -

Schmitz S.KI Solid billencs hőszigetelt teknővel

A hőszigeteléssel ellátott S.KI billencsfélpótkocsiknál a tömegcsökkentés jelentette a fő továbbfejlesztési irányt. A félköríves acélteknők innovatív hőszigetelő anyagával akár 310 kilogramm is lehet a hőszigetelés tömege, jelentősen csökkentve a félpótkocsik saját tömegét. Az alumíniumteknős modellek saját tömege teljes hőszigeteléssel 5,1 tonnánál kezdődik. A mezőgazdasági ömlesztett áruk szállítására gyártott S.KI VOLUME AK félpótkocsik saját tömege pedig 150 kilogrammal, míg oldalsó rakodási magasságuk 160 milliméterrel csökkent. Továbbá már a fülke-alvázakra kerülő M.KI billenős felépítményekhez is gyári extraként rendelhető a motorosan elhúzható takaróponyva. Ráadásul a ponyva távirányítással, a fülkéből és a jármű mellől is könnyen és gyorsan el-, illetve visszahúzható, így a járművezetőnek nem kell felmásznia a munkaállványra. Ez jelentősen csökkenti a munkavégzés közbeni balesetek kockázatát. A digitalizáció jegyében a Schmitz Cargobull a TrailerConnect® telematikai rendszerének már a harmadik generációját kínálja a billencsfélpótkocsikhoz. Ez még kényelmesebben használható, valamint olyan új funkciókat nyújt, mint a fékbetétek kopásának jelzése, az új abroncsnyomás-figyelő rendszer és a nagyon pontos, GPS-szel támogatott kilométerszámláló. Ennek köszönhetően még hatékonyabban és kevesebb állásidővel üzemeltethetők a járművek. Az S.KI Control alkalmazás segítségével távolról, a jármű mellől vagy a fülkéből okostelefonról, illetve táblagépről is vezérelhető és ellenőrizhető a billencsfélpótkocsik számos funkciója. Fontos hír továbbá, hogy a Schmitz Cargobull megnövelte a gyártókapacitásait. A billencseket előállító gothai üzemének termelési kapacitását kibővítette évi hatezer járműre. Ezenkívül idén a moszkvai gyár is megkezdi a billencsfélpótkocsik készítését, méghozzá a kelet-európai piacok számára is.

 

Schwarzmüller

 -

Schwarzmüller billencs hőszigetelt teknővel

Valóságos termékoffenzívát indít a Schwarzmüller az építőipari járművek terén. Ennek jegyében az osztrák gyártó a baumán tartotta az egyedülállóan a TÜV által tanúsított, hőszigetelt billenőteknője premierjét. Ennek hőátadási együtthatója több mint tíz százalékkal jobb az elődjéhez képest, a márka legkönnyebb hőszigetelt billencsfélpótkocsija pedig csak 4,7 tonnát nyom. Szintén újdonságként mutatkozott be a számos digitális vezérlésű funkcióval ellátott billencspótkocsi, amelynél a rögzítőfék, a szintezés, az emelhető tengely és a takaróponyva is az iTAP-on keresztül egy okostelefonról kezelhető. Sőt, hőszigetelt teknő esetén a rendszer a maghőmérséklet digitális felügyeletére, illetve kiolvasható dokumentálására is alkalmas. Ezenkívül egy új, szabadalmazott rakományrögzítő rendszert is bemutatott a gyártó, amely rugalmasan használható, bedugható rakoncákból áll.

 -

Schwarzmüller-Benzberg Offroad Tridem terepes félpótkocsi

Mindemellett a Schwarzmüller felvette a kínálatába a Benzberg nevű innovatív gyártó nehéz terepre kifejlesztett, háromtengelyes billencspótkocsiját, amelyet akár ötven centiméterig működő hidraulikus dőléskiegyenlítéssel és akár 120 kilowatt teljesítményű kerékhajtással is elláttak. Az SAF-Track nevű hidraulikus hajtású hátsó tengely is szerepel a kínálatban. Az újdonságokra is alapozva a gyártó idén 9900 jármű előállítását tervezi, amelyből várhatóan 4900 építőipari kivitelű lesz.

 -

Schwarzmüller billencs SAF-Track hajtott tengellyel