Ismét eljött a Volkswagen közepes méretű kishaszonjárműve korszerűsítésének az ideje, a gyártó azonban érezte, hogy túlzás lenne T7-nek nevezni az újdonságot, ezért a 6.1 elnevezést választotta.
Hirdetés:

Egyik meghatározó újítása az elektromechanikus kormányrásegítő, amely több új vezetéstámogató rendszer bevezetését is lehetővé tette. Ilyen az aktív sávtartó, az automatikusan beparkoló és a vontatmánnyal tolatást segítő rendszer. A Volkswagen Transporter T6.1 további új megoldásai az oldalsó holttérfigyelő és a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető asszisztens, a navigációs rendszerrel együttműködő dinamikus táblafelismerő, az oldalszélsegéd, a másodlagos ütközésvédelem, valamint a visszagurulás-gátló. A fülkében a vezetőülés közelében 230 voltos aljzatot helyeztek el, a kétszemélyes üléspad alá pedig zárható rekesz került. Sőt, egy átrakodónyílást is kialakítottak az utasülések alatt, így a rövid modellekben 2,45 helyett 2,8, a hosszú kivitelekben pedig 2,9 helyett 3,3 méter hosszú rakományok is szállíthatók. Ezenkívül a fülke és a raktér mostantól egymástól függetlenül is zárható, illetve nyitható. Továbbá mostantól a szériafelszereltség része a két motoros ablakemelő, a központi zár, a motorosan állítható és fűthető külső tükrök, a H7-es fényszórók, a LED-es belső világítás és a Bluetooth-kapcsolatot kínáló Composition Audio rádió. Extrafelszerelésként pedig a harmadik generációs információs és szórakoztató rendszer is elérhető, amely új alkalmazások és online szolgáltatások használatát teszi lehetővé. A 90, 110, 150 és 199 lóerős dízelmotorok már megfelelnek az Euro 6d/Temp károsanyag-kibocsátási normának, míg a két erősebb változathoz 4Motion összkerékhajtás is társítható. Mindemellett hamarosan megjelenik a kínálatban a tisztán elektromos hajtású modell is, 82 kilowatt teljesítménnyel, több mint négyszáz kilométer hatótávolsággal és 1,2 tonna hasznos teherbírással.