Nissan
Büszkén számolt be arról a Nissan, hogy 2018-ban 128 százalékkal nőtt a kereslet az elektromos hajtású e-NV200 furgon iránt. A továbbfejlesztett e-NV200 már negyven kilowattóra kapacitású akkucsomaggal készül, amellyel kétszáz kilométert tehet meg egy feltöltéssel vegyes ciklusban, míg városi ciklusban több mint háromszázat. Ez hatvan százalékkal nagyobb hatótávot jelent elődjéhez képest. A raktérben így is elfér két Euro-raklap, illetve 705 kilogramm áru.
Nissan Navara Dark Sky Concept
Ezenkívül a Navara Dark Sky Concept tanulmánypickup, illetve a Navara N-Guard modell vonzott sok érdeklődőt a Nissan standjára. Előbbit az Európai Űrkutatási Ügynökséggel (ESA) közösen fejlesztette ki a gyártó. A ProPILOT vezetéstámogató rendszerekkel felszerelt pickup egy mozgó űrkutató laboratóriumnak berendezett utánfutót vontat, amelyet egy rendkívül nagy teljesítményű csillagászati távcsővel láttak el. Míg az N-Guard modellek látványos külső-belső stíluselemekkel különböznek a többi Navarától, továbbá az OFF-ROADER AT32 átépítőkészlet is elérhető ezekhez a kivitelekhez, amellyel tovább fokozható a pickup terepjáró képessége.
Opel
Opel Combo
Az Opel standján egyértelműen az új generációs Combo körül forgott a világ, amely a Citroën Berlingo és a Peugeot Partner ikertestvéreként szintén megkapta a 2019-es Év Kishaszonjárműve díjat. A típust testvéreivel együtt már korábban bemutattuk.
Peugeot
Peugeot Partner
Hasonlóképpen a Peugeot kiállítói területén is az új Partner állt a figyelem középpontjában a 2019-es Év Kishaszonjárműve díj büszke tulajdonosaként. Azonban ennek személyszállító kivitelével is találkozhattak a látogatók a Rifter 4×4 Concept Car nevű tanulmányjárműnek köszönhetően, amely többek között a Dangel összkerékhajtási rendszerével, terepabroncsokkal és tetősátorral hívta fel magára a figyelmet. A többek között valós idejű helymeghatározást nyújtó Peugeot Connect hálózatba kapcsolhatósági rendszer pedig már a Boxer típushoz is elérhető. A Boxer az Avantage Plus Edition kiadás révén számos rakományrögzítési megoldást is felvonultatott. Míg a Partner típus Service Edition kivitele sokoldalú tároló- és polcrendszereket mutatott be.
Renault
Renault Ez-Pro
A Renault standján egy jövőbe mutató tanulmányjármű, az Ez-Pro lopta el a show-t, amelyet egy külön cikkben mutattunk be. Emellett a Kangoo Z.E. és a Master Z.E. tisztán elektromos hajtású kisáruszállítókat is megtekinthették az érdeklődők.
Streetscooter
StreetScooter Work XL
Két új elektromos hajtású kisáruszállítót is kiállított a StreetScooter az IAA-n, a Work XL és a Work L Cool modellt. A Ford Transit típuson alapuló Work XL a gyártó eddigi legnagyobb járműve, amely akár húsz köbméteres dobozos felépítménnyel is készül, 1150 kilogramm hasznos teherbírással. A 76 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomag akár kétszáz kilométer hatótávolságot is lehetővé tesz, a jármű legnagyobb sebessége pedig elérheti a kilencven kilométer/órát. A Work L Cool a StreetScooter korábbról már jól ismert, eredetileg a német posta számára fejlesztett típusának hűtődobozos változata.
StreetScooter Work L Cool
A Schmitz Cargobulltól érkező hűtőfelépítmény aggregátja önálló áramellátással működik, így nem befolyásolja az akár hatszáz kilogramm hasznos teherbírású gépkocsi hatótávolságát. Ezenkívül még többféle felépítménnyel is kiállították a Work, illetve a Work L modellt, például három irányba billenthető platóval is. A német postánál már több mint hétezer StreetScooter üzemel csendesen és helyi károsanyag-kibocsátástól mentesen, amelyek már több mint 35 millió kilométert tettek meg. Évente 23 ezer tonnával csökkentik a szén-dioxid-terhelést.
Volkswagen
Volkswagen Cargo e-Bike
A dízelbotrány után a Volkswagen elhatározta, hogy az elektromos járművek élenjáró gyártója lesz, beleértve a kishaszonjárműveket is. A gőzerővel megkezdett fejlesztéseknek máris kézzel fogható eredményei vannak, így a Volkswagen több elektromos hajtású újdonságot is bemutatott az IAA-n a teherszállító triciklitől a nagyfurgonig. Ezek az I.D. BUZZ CARGO, az ABT e-Transporter, az ABT e-Caddy, a Cargo e-Bike és a hidrogén-üzemanyagcellás e-Crafter HyMotion, valamint a 48 voltos részleges hibrid hajtási rendszerrel ellátott Transporter tanulmányjármű. A már sorozatgyártású e-Crafter menetpróbájáról pedig korábban részletesen beszámoltunk.
Az IAA Haszonjárművek 2018 kiállítás kapcsán korábban megjelent cikkeink a hivatkozáson találhatók. Cikksorozatunk következő részeiben az autóbuszok újdonságait mutatjuk be.