A Bicskei Önkéntes Tűzoltóság szerei: TLF járművek: Önkéntes lánglovagok

Kék fény és sziréna, több ezer liter víz és hab, 21 tonna és 110 kilométer/óra, léghűtés és állandó összkerékhajtás, 192 lóerő vagy millió. Csupán töredéke annak a rengeteg impulzusnak, amit a Bicskei Önkéntes Tűzoltóságnál tapasztaltunk! Bátran kijelenthetjük, hogy nem egy hirtelen összeállt brigád a Bicskei ­Önkéntes Tűzoltóság, hiszen 1881-ben alakult. Természetesen azóta a tűzoltók, eszközök és járművek lecserélődtek párszor, a...

Laurin & Klement LW tricikli: Multifunkciós csodabogár

Joggal ábrándozhatnak a régi szép időkről napjaink közös padlóvázakon és eurócentre kiszámolt megtérülésen szocializálódott konstruktőrei. Ezt a hőskort idézi a motorkerékpárok és automobilok erényeit ügyesen ötvöző háromkerekű különlegesség. Aligha gondolhatta 1895-ben a két fiatal vállalkozó, Václav Laurin szerelő és Václav Klement könyveskereskedő, hogy Mladá Boleslav-i kerékpárjavító műhelyüket megnyitva a világ egyik legrégebbi, ma is termelő autómárkájának alapjait rakják le. Idén...

Volkswagen Transporter gyártörténelem: 60 éves múlt a Bulli-gyár

Új gyárat nyitott meg 1956 tavaszán a Volkswagen a Transporter számára Hannoverben. Az elmúlt több mint hatvan évben az üzem folyamatosan fejlődött, manapság már az Amarok pickupok is itt készülnek.

Mercedes-Benz Sprinter történelem: Több mint húsz éve sprintel

Alig több mint két évtizede jelent meg, és azóta az egész világon elterjedt a Mercedes-Benz Sprinter, amely sikertípusként a márka haszonjármű-üzletágának egyik pillére.

DAF veterán tehergépkocsik menetpróbája: Érzékekre ható fejlődés

Igazán különleges élményben részesültünk a DAF Trucks 90 éves fennállásának megünneplésére rendezett nemzetközi sajtóeseményen. A gyártó Eindhovenhez közeli tesztpályáján több veterán DAF tehergépkocsit is kipróbálhattunk.

Kögel történelem: Nem százas!

Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy Franz Xaver Kögel maradandó értéket hagyott az utókorra. Franz sem gondolta 1934-ben, hogy egykori tanítómesterének szerény bognárműhelyét sikerül Európa egyik legjelentősebb pótkocsigyártójává varázsolnia. Kilencven évvel ezelőtt alapították a Kögel pótkocsigyártót. A még igencsak fiatal Kögel Trailer GmbH gyors fejlődését bizonyítja, hogy 1937-ben már karosszériaépítő munkákat is elvállaltak. A következő nagyobb mérföldkövet a távolsági fuvarozás igényeinek figyelembevételével...

Setra TopClass 400: Újvonalas világutazó

Húsz évvel ezelőtt a Setra TopClass 400 nyerte el a megtisztelő 2002-es International Coach of the Year díjat. Sikere előtt tisztelegve röviden összefoglaljuk, hogy mi mindennel érdemelte ki ezt az elismerést. Nem is ünnepelhette volna méltóbban 2001-ben a Setra a fennállásának ötvenedik évfordulóját: a hivatalosan első önhordó karosszériájú autóbusz, az S 8 piacra lépéséről a számos tekintetben innovatív 400-as sorozat...

A Toyota Hilux 5–8. generációja: Kozmopolita teherhordó

Generációkon átívelő történelmi összefoglalónkat onnan folytatjuk, amikor Volkswagen embléma pattant a Toyota Hilux orrára, pirosruhás vízimentők a platójára. Megkergették pingvinek és jegesmedvék, sőt még Dakarba is elvitték. Ötödik Nem csak a rendszerváltó idők érkeztek el a nyolcvanas évek végén, hiszen 1988. szeptember 27-én megérett az idő az 1983 óta gyártott negyedik generációs Toyota Hilux leváltására. Bemutatták a japán platós új nemzedékét,...

20 éves a Volvo I-Shift: Húsz esztendőm hatalom

Húsz évvel ezelőtt vezette be a Volvo Trucks az I-Shift automatizált sebességváltót, amely gyökeres változást hozott a teherautó-iparba. Eleinte sokan idegenkedve fogadták, ma viszont már magától értetődő berendezés. Ráadásul szüntelenül fejlődik. Már az 1980-as években megszületett az igény olyan automatikus kapcsolású sebességváltók iránt, amelyek a hidrodinamikus, bolygóműves automatikus váltókkal ellentétben nem növelik a tüzelőanyag-fogyasztást, illetve nem okoznak teljesítményveszteséget. Aztán a...

Opel Blitz: Villámkarrier

Kilencvenegy esztendeje jelentek meg Németország útjain a legelső Opel Blitz teherautók. Gyorsan meghódították az egyszerű, olcsó, megbízható és tartós haszonjárműre vágyók szívét, egyúttal megalapozták az Opel jó hírét. Rüsselsheimben, illetve addigra már Detroitban is – hiszen a General Motors 1929-ben az Opel márka 80 százalékát, majd 1931-ben a maradékot is saját érdekszférájába vonta – nem kisebb szerepet szántak az új...
Hirdetés:
error: Védett tartalom