Ma már számos területen alkalmazzák a közel 71 éves múltra visszatekintő univerzális motoros eszközöket, rövidített nevén Unimog tehergépkocsikat, amelyeket eredetileg elsősorban mezőgazdasági és erdészethez köthető feladatokra terveztek.
Hirdetés:

Közel 71 évvel ezelőtt, 1946. október 9-én tette meg első tesztútját az Unimog első prototípusa. Az univerzális motoros eszközt (németül Universal-Motor-Gerät – ennek rövidítése az Unimog) Heinrich Rößler főkonstruktőr saját maga vezette fával megrakottan, nehéz erdei utakon. A járművet elsősorban a mezőgazdasági termelés, illetve a fakitermelés fellendítésére alkották meg. Az első vázlatokat 1945. augusztus 4-én vetették papírra, ám akkor a Daimler-Benz AG igazgatótanácsa nem mutatott különösebb érdeklődést a projekt iránt. Majd októberben a tervezetet mégis benyújtották az illetékes amerikai honvédelmi hatóságnak tíz tesztjármű legyártásának kérelmével, amelyre novemberben megérkezett a jóváhagyás. Így 1946 januárjában megkezdődött a valódi tervezési folyamat, és néhány hét alatt megszületett az a legendás felépítési koncepció, amelyet az U 4023, illetve az U 5023 a mai napig használ. Az Unimog nevet pedig Hans Zabel aggatta a járműre 1946 márciusában. Végül 1948 augusztusában kezdődött el a sorozatgyártás, és azóta harminc különböző modellsorozatának közel 400 ezer példányát értékesítették világszerte. Ennyire sokoldalúan alkalmazható gépjármű pedig nincs még egy a világon.

 -

Az első járóképes prototípus 1946 decemberében, immár fülkével, OM 636 dízelmotorral és terehautó-abroncsokkal