125 éves a Schmitz Cargobull: Kovácsműhelytől nagyüzemig

Épp 125 esztendeje alapította meg Heinrich Schmitz kovácsmester Altenbergében azt a vállalkozást, amely most Európa vezető félpótkocsi-, pótkocsi- és felépítménygyártója szabályozott hőmérsékletű áruk, ömlesztett anyagok és szárazáruk fuvarozására.

Csepel D-344: Bakabőrben

Szerény uniformisa valódi filmsztárt rejt! Pedig az első randevún ez a csodás Csepel D-344 sem díszmagyarban várta jelenlegi gazdáját. Közel tíz évig árválkodott a Rákos-patak partján, lerabolva, platójától és alumínium alkatrészeitől megfosztva. Laci bácsi mégis megvette. „Ekkor jött a meglepetés!” – folytatja történetét Németh László gépjárműgyűjtő. Ugyanis varázsütésre életre kelt, amikor a rozsdás Csipkerózsikát egy vonórúddal „megcsókolta” a segítségére siető...

Laurin & Klement LW tricikli: Multifunkciós csodabogár

Joggal ábrándozhatnak a régi szép időkről napjaink közös padlóvázakon és eurócentre kiszámolt megtérülésen szocializálódott konstruktőrei. Ezt a hőskort idézi a motorkerékpárok és automobilok erényeit ügyesen ötvöző háromkerekű különlegesség. Aligha gondolhatta 1895-ben a két fiatal vállalkozó, Václav Laurin szerelő és Václav Klement könyveskereskedő, hogy Mladá Boleslav-i kerékpárjavító műhelyüket megnyitva a világ egyik legrégebbi, ma is termelő autómárkájának alapjait rakják le. Idén...

Kamaz történelem: Korszerű szovjet teherhordó

Tudtad, hogy a Kamaz teherautókat valójában ZiL-ként kellene ismernünk, hogy születésénél mit sem sejtve az amerikaiak is bábáskodtak és nem sok híja, hogy harckocsimotor került bele? A Kámai Autógyár kalandos történelmébe nyújtunk betekintést.

Ford hot rod tűzoltóautó: Szent Flórián csataménje

Bizony, még a tűzoltók védőszentje is büszke lenne Chuck Miller alkotására, amely újra feltüzeli a bennünk lakozó gyermeki rajongást. Sőt, még a babonák alaptalanságát is bizonyítja, hiszen 13-as lajstromszáma ellenére szerencsét hozott alkotójának.

Mercedes-Benz Sprinter történelem: Több mint húsz éve sprintel

Alig több mint két évtizede jelent meg, és azóta az egész világon elterjedt a Mercedes-Benz Sprinter, amely sikertípusként a márka haszonjármű-üzletágának egyik pillére.

Solaris autóbuszmárka történelme: Lengyel rakétastart

Alig több mint húsz éve kezdett a lengyel Solaris autóbuszmárka, és máris a csúcson van. Történelme megmutatja, mire képes a vállalkozó kedv és a korszerű gondolkodásmód. Csak irigykedhetünk...

GMC Syclone: Ütőkártya Amerikából

Mindössze egy évig gyártották, mégis sikerült kitűnnie a korszak szürke platósai közül a GMC Syclone haszonjárműnek. Bár utóbbi besorolás több szempontból is megkérdőjelezhető, kevés igavonónak sikerült borsot törnie a kortárs sportautók orra alá.

Toyota Land Cruiser: Multimilliomos cirkáló

Elkészült a tízmilliomodik Toyota Land Cruiser! Gőzfürdőben henyélő makákók generációi lubickoltak a hőforrásokban azóta, hogy a Toyota Land Cruiser prototípusa 1951-ben felmászott mellettük 2390 méter magasra, a szent Fudzsi hatodik bázisállomásáig.

A kukásautók nyomában: Orrfacsaró nyelvújítók

Centenáriumát ünnepelhetjük anyanyelvünkben a szemét elleni harc leghatékonyabb fegyverének. A múlt század húszas éveiben jelentek meg Budapest utcáin a legelső kukásautók. De miért kuka a hulladéktároló edény? Nem amiatt, mert van hat fivére és szótlan! Johann Joseph Keller és Jakob Knappich ezerkét esztendővel honfoglalásunk után, 1898-ban alapította a Keller und Knappich Augsburg – betűszóval KUKA – vállalatot. Eleinte acetiléngáz előállításával...
Hirdetés:
error: Védett tartalom