Nissan Townstar EV: Elektromos „japán” furgon
Szebb napokat is látott már az öreg kontinensen a Nissan haszonjárművek családja. Különösen fájdalmas a legendás Navara-gyár bezárása Barcelonában. De az egyre jobban összecsiszolódó francia-japán szövetség megmentheti a helyzetet. Volt egyszer egy Nissan e-NV200, ami tényleg japán volt minden porcikájában. De lejárt az ideje és Európában nem forgalmazzák tovább. Itt van helyette a Renault–Nissan–Mitsubishi szövetség közös gyermeke, a Kangoo reinkarnációja....
MAN Lion’s City 10 E menetpróba: Óriásnak törpe, törpének óriás
Immáron teljes az MAN tisztán elektromos városi buszcsaládja. Megérkezett a Lion’s City típus legrövidebb, 10 E jelzésű változata. Láttuk és vezettük is, pedig még csak egyetlen példány készült belőle. Hannoverben, az IAA Transportation kiállításon hallottunk először várható érkezéséről, ahol középső testvére, a Lion’s City 12 E éppen megnyerte a Bus of the Year 2023 trófeát. Pár héttel később Münchenben, az...
Sikerre ítélve?
Megszokhattuk már, hogy az egyslágeres popsztárok pont olyan tempósan tűnnek el örökre a média feneketlen bugyraiban, mint amilyen gyorsan jöttek. A tartós sikerhez sokkal több kell, mint néhány csinos ruhadarab, esetleg egyetlen jól csengő melódia. Márpedig a Volkswagen kompakt szabadidő-autója, a Tiguan immár 2008 óta megszakítás nélkül kategóriája legsikeresebb járműve. Magasak tehát az elvárások a legújabb generáció felé is. Szerinted...
A DAF LF, CF és XF újdonságai: Innovációk több tengelyen
Előzőleg már részletesen beszámoltunk a DAF CF és XF átfogó megújulásáról. Azóta ezek többtengelyes változatai is megjelentek, számos specifikus újítással. Mindezek mellett a megújult LF-et is kipróbálhattuk szeptember végén Barcelona környékén.
Scania P 280 B6X2*4NB: Átmeneti megoldás
Érdekes helyzet ez, hogy a személyautóknál egyértelműen a hibridek jelentik az átmenetet az elektromos autózás felé, de az áruszállításban ez a lépcső valahogy kimaradt. A teherautó-gyártók elvétve kínálnak hibrid modelleket, most viszont egy ilyet teszteltünk. Olyan sokféle igényt támaszt a fuvarozás, áruszállítás, hogy szinte érthetetlen, miért nem gondolkoznak a gyártók a hibrid megoldásokban. Az elosztófuvarozás, az agglomerációs kiszállítás, a webáruházak...
MAN TGE 3.140 E L3H3: Jól nevelt kisoroszlán
Nemrég hazánkba látogatott egy MAN TGE 3.140 E modell, hogy különböző flottaüzemeltetők saját alkalmazási körülményeik között, életszerűn tesztelhessék a márka villanyfurgonját. Nem volt nehéz megkedvelni az eTGE fedőnevű kis jószágot.
Bluebus 6m IT3 teszt: Francia cukiság a spanyol fővárosban
Színe és neve is kék, lelke pedig tiszta fehér, mert minden porcikájából sugározza, hogy személyszállításra született. Sajnos a francia trikolórt teljessé teszi a messziről jól láthatóan lengetett vörös zászlóval. Ilyen a francia életérzés piciben? Rendkívül ígéretes versenyző a Bluebus 6m IT3, ezt a csöppséget vártam mind közül a legjobban. Egyetlen „apróságtól” eltekintve szinte tökéletes egy járgány, amelynek minden részletében tetten...
MAN Lion's Coach 14 E prototípus menetpróba: Hatvanszoros hatótávszorongás?
Gyorsan lelövöm a poént, nem, nincs szükség a negatív hullámokra! A dízelmotorosokkal közel azonos, több száz kilométeres napi hatótávot ígér az MAN Lion’s Coach 14 E! Tehát az első európai elektromos turistabuszként ősszel debütáló járgány esetében nem kell 61+1+1 főnek egyszerre hatótávparáznia. Ám az biztos, hogy az üzemeltető és a járművezető a mainál sokkal többet fog előregondolkodni. Ha jobban belegondolunk,...
MAN Lion’s Intercity LE menetpróba: Kiköltözött az agglomerációba
Miután a nagyvárosokban már sikeresen megvetette a lábát az új oroszlán, most az elővárosokba is kiterjeszti fennhatóságát. Az MAN Lion’s Intercity LE az ingázós járatokra szabva alkalmazza a metropoliszokban szerzett tudását. Bő egy hónappal a világpremier előtt vezethettük az MAN vadonatúj Lion’s Intercity LE típusát. Ez tulajdonképpen egy nagyra nőtt építőkészlet, amellyel a müncheni mérnökök egy jót játszottak. Fogták a...
DAF teherautók menetpróbája: Segít takarékoskodni, ha hagyod
Kívülről egyetlen pici apró jelét mutatják annak, hogy megint vagy kilenc százalékkal takarékosabbá váltak a DAF XD, XF, XG és XG+ teherautói. Persze ehhez az is kell, hogy megrendeléskor ne mondjatok le az előnyöket biztosító felszerelésekről, valamint az, hogy használjad is azokat. Tudom, sokat akarok, amikor az előrelátó hajtásláncvezérlés használatára vagy éppen a digitális tükrök nem kitörlésére buzdítok, de...