Ford Trucks F-Line: Családbővülés
Megszoktuk már az utóbbi években a Ford Trucks teherautóit a hazai utakon. Hamar sikeresek lettek, köszönhetően bevált szerkezeteiknek, jó minőségüknek, kis szervizigényüknek és relatíve alacsony áruknak. Külső-belső megújulást élt meg a „kisebb” típuscsalád. Nyolcadik éve van jelen a piacon a Ford Trucks, az első darabokat 2016 végén helyezte forgalomba a hazai képviselet, a Delta-Truck Kft. Néhány évvel később megérkezett az...
Ram 1500 TRX menetpróba: Vadorzó áruszállító
Nem is titkoltan a Tyrannosaurus rex, minden idők egyik legnagyobb szárazföldi húsevő ragadozója áll a névadás hátterében. Nem csupán a Raptor a prédája, a Ram 1500 TRX magát az amerikai álmot akarja elkapni, megragadni és a valóságba átrángatni. Európa is vevő lehet egy ilyen stílusos szörnyetegre? Nagy valószínűséggel igen, legalábbis erre a következtetésre juthatott a Ram Trucks európai képviselete. Keresték...
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Koraszülött oroszlán
Minek nevezzelek – az idén kétszáz éve született Petőfi Sándor versének címe jutott először eszembe, amikor egy rövid összefoglalót kellett volna írnom az új Peugeot 308 SW kapcsán. Tanácstalanságom magyarázata következik az alábbiakban. Kétség sem férhet hozzá, a francia autóépítő „mesterek” jó néhányszor meglepték a világot az elmúlt évtizedekben. Az viszont egyáltalán nem véletlen, hogy a legtöbb esetben nem a...
Mercedes-Benz Intouro K hybrid: Spórolós élmunkás
Népszerűnek számít a karosszékből hőbörögni, babok számolgatásával vádolni a pénzügyi osztályt egy-egy típus elkaszálásakor. Azonban a racionalizálás sokszor elengedhetetlen, néha pedig olyan sokoldalú és példamutató megoldásokat szül, mint az Intouro. Aki arra adja a fejét, hogy átnézze az európai buszgyártók előző néhány évtizedét, az előtte növesszen még egy pár ujjat a termékek számbavételéhez. Jóformán minden megállóban egy újabb típussal találkozunk,...
Fiat Doblò Cargo 1.3 Mjet és Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Active L2: Tettre kész ketrecharcosok
Mára összebútoroztak a Stellantis ernyője alatt, azonban a Fiat Doblò és a Peugeot Partner eredetileg nem ugyanabban a fészekaljban nevelkedett. Hőseinknek még valódi csatában kellett bizonyítaniuk rátermettségüket a vásárlók kegyeiért. Régóta dédelgetett álmunk válhatott valóra kollégáimmal, amikor a közelmúltban az MHC Mobility flottakezelő jóvoltából közvetlenül, egyikből másikba átülve is összehasonlíthattuk a modulegyterű kishaszonjárművek két klasszikus, hazánkban is népszerű versenyzőjét. Megszokott...
Új DAF-generáció menetpróba: A jövő megérkezett
Naponta jönnek a hírek a legfrissebb elektromos vagy üzemanyagcellás fejlesztésekről, önvezető és hálózatba kapcsolt kamionokról, felvázolva a 10-15 év múlva várható fuvarozást. A DAF, a versenytársak közül elsőként bemutatta, hogy addig is nagyon komoly lépéseket lehet tenni a környezetvédelem, a fogyasztáscsökkenés területén. És nem csak ott. Furcsa egy helyzet ez a pandémia. Ezelőtt, ha egy cég új modellel jött ki,...
Bus Euro Test 2024: Csendet kérünk!
Öt új, helyileg kibocsátásmentes városi, városközeli buszt tettünk próbára Csehországban, hogy megtaláljuk a legjobbat közöttük. Haladó szellemiségű hajtásláncok, modern filozófiák és légies könnyedség csaptak össze egymással. Ki lesz a bajnok? Pszt! Persze, hogy most még nem árulhatjuk el, hogy ki viheti majd haza a fődíjat. Ám csendet kérünk, különben nem halljuk meg az apró különbségeket versenyzőink között. De kezdjük inkább...
Volkswagen e-Crafter menetpróba: E, mint elkezdődött
Habár két évvel ezelőtt a hannoveri IAA-n már kiállították a tisztán elektromos hajtású Volkswagen e-Craftert, csak az idei IAA haszonjármű-kiállítás előtt indult el a piaci bevezetése és próbálhattuk ki mi is a nemzetközi sajtóteszten Hamburgban.
Volvo FE 320 Euro 6 Sleeper Cab: Hajtásláncon a hangsúly
Vadonatúj, a legkorszerűbb műszaki megoldásokat felvonultató motorral, illetve hajtáslánccal szerelték fel a Volvo FE-t, ugyanakkor fülkéje csak ráncfelvarráson esett át. A dobozos felépítményű, 18 tonnás, 320 lóerős gyári tesztmodellt próbáltuk ki.
Scania 770 S menetpróba: Gördülő élménygyár
Ismét a Scania büszkélkedhet a legerősebb sorozatgyártású tehergépkocsi-motorral. Már kimondani is bizsergető, hogy 770 lóerős V8-as, hát még egy csúcsfelszereltségű, S-szériás modellben vezetni. A griffes márka több más újítását is kipróbálhattam. Amióta tavaly év végén részletesen bemutattuk a Scania számos ponton továbbfejlesztett, így már 556 kilowatt teljesítményű (770 lóerős) csúcsmotorját, izgatottan vártam, hogy a kezeim közé kaparinthassam a piac legerősebb...