BYD ETP3: E-xkluzív furgon
Sose ítélj első látásra! Habár egy csehszlovák porszívónak is becsületére válna a fantáziadús ETP3 elnevezés, mi több, korosodó japánnak tűnik a BYD elektromos kishaszonjárműve, innovatív akkumulátortechnológiájával sokkal modernebb náluk. Beismerem, az ETP3 láttán én is a Nissan e-NV200 furgonra asszociáltam. Azonban az importőr munkatársai gyorsan megnyugtattak, hogy az elektromos járművek egyik legnagyobb gyártójának legfeljebb ihletre lehetett szüksége, nem a tervrajzokra....
Scania Winter 2018 téli tesztvezetés: Kemény körülmények között
Három évvel ezelőtt már részt vettünk a Scania Winter téli tesztvezetési programon Norvégiában. Akkor az előző generációs tehergépkocsikat próbálhattuk ki kemény téli időjárási és útviszonyok között, most viszont már az új nemzedék tagjait.
IVECO Daily Electric 50C : Tiszta csúcstechnika
Újabb történelmi pillanathoz érkezett szerkesztőségünk, ugyanis először tesztelhettünk hazai körülmények között tisztán elektromos hajtású kishaszonjárművet. Mégpedig egy öt tonna össztömegű IVECO Daily Electric furgont!
Nikola–IVECO együttműködés: Elektromos páros
Megkezdődött három Nikola akkumulátoros vontató üzemszerű próbája Hamburgban – a kikötő, a város zöldítése jegyében. Elhozták ezeket Hannoverbe, ahol aztán egyszer csak ott találtam magam az egyik kormánya mögött. Nos az IAA kiállítás sem a régi már. Az csak hagyján, hogy akadtak üres csarnokok, de a nagy nevek közül is többen hiányoztak. Az autóbuszokkal bővített portfólióval persze még így is...
Renault Master menetpróba: Remek példa
Fél emberöltőnyit élt velünk a Renault Master előző nemzedéke, ez alatt a világ rengeteget változott. Alapjaiban megújulva viszi tovább elődei praktikumát, és a jól ismert, bevált dízelmotorok mellett végre valós villanymotoros alternatívát kínál. Biztosan akadnak olyanok, akik velünk együtt észrevették ezeket a változásokat. Úgy vélem ugyanis, a modern telekommunikáció egyik csodája, hogy végre rájöttünk, nem vagyunk egyedül. Mi több, rengeteg...
Renault Master L3H2: Feketeöves mester
Nap mint nap szürke eminenciásként róják az utakat. Tudjuk, hogy léteznek, minden nap találkozunk legalább egy példánnyal, mégsem vesszük igazán észre. Pedig hagyományosan kategóriájuk legpraktikusabb és legnagyobb egyedei közé tartoznak. Ennek egycsapásra vége! Hiszen immár a Renault Master negyedik generációja a legmarkánsabb megjelenésű kishaszonjármű a piacon.De elég ennyi a sikerhez? Aligha, szerencsére elsősorban nem külső adottságaival akarja megnyerni a nagyérdeműt....
Mercedes-Benz Sprinter menetpróba: Murphy sem fog ki rajta
Természetesen a munkás hétköznapok keserű oldalába is belekóstoltunk az új Mercedes-Benz Sprinter nemzetközi menetpróbáján a fent nevezett úr örökérvényű törvényeinek köszönhetően. Szerencsére sok mindennapos nyűgre gyógyírt kínál a harmadik generáció.
Volkswagen Amarok PanAmericana V6 TDI 4Motion: Pánamerikai népautó
Nincs még egy jármű-kategória, amelyik ennél jobban tükrözi az amerikai életérzést, valamint a prérik zabolázatlan világát. Habár a japánok pickupok népszerűsége globálisan utolérhetetlen, a németek kifőzték saját platósukat. Három hosszú, nélkülözéssel teli esztendőt követően, újra visszatért a Volkswagen Amarok. Mármint kontinensünkre, ugyanis Argentínában mai napig gyártják az első generáció példányait is. Világszerte nagy feltűnést keltett a 2010-ben bemutatkozott Amarok. Hiszen...
MG HS 1.5 T-GDI: Középértéken számolva
Kelet felől érkező orkánerejű fuvallatok rázzák meg az európai piacot, alaposan felkavarják az állóvizet. Ezek hátán repült közénk az MG HS is. Nehéz eldönteni, hogy a kvalitásaihoz képest kedvező az ára vagy pedig olcsóságához képest ilyen igényes. Elég például a „csodás” British Leyland-korszakot emlegetni, hogy belássuk, miért van az, hogy mindegyik egykor patinás angol márka mára idegen kézbe került. Évszázadokon...
Dacia Jogger Extreme TCe 110: Decathlonos kocogó
Amikor édesanyámnak említettem, hogy egy Dacia lesz az útitársunk a Szegedi Szabadtéri Játékok aznap esti előadására, éreztem a hangjában némi fenntartást. Aztán amikor meglátta, milyen vagány az új Jogger, egy csapásra megbékélt vele. Természetesen egy emberöltő beidegződéseit nem lehet percek alatt eltörölni. Ezért még legalább kétszer rákérdezett, hogy ez tényleg egy Dacia? Ekkor elmeséltem neki, hogy lassan két évtizede vége...










