Mit tud ma és holnap az MAN?

Nem varázsgömb segítségével, hanem konkrét termékeken keresztül néztük meg, mit hoz a jövő az MAN számára. Az alaposan felfrissített kishaszonjárművük mellett kipróbáltuk az elmúlt, az idei és a következő év dízelmotoros újdonságait a nehéz-teherautóik kapcsán. A zöld átállásukkal összefüggésben nemcsak az elektromos vontatókba kóstolhattunk bele, de a hidrogént égető belső égésű variánst is megkergettük egy körre.

Renault Trucks T 440 Optifuel Sleeper Cab: Még „optibb”

Teszteltük már a Renault Trucks T típus 460 és 520 lóerős, tüzelőanyag-fogyasztásra optimalizált Optifuel változatát. Most a több újítással ellátott, 440 lóerős Optifuel modellt próbálhattuk ki itthon, s ez még inkább rászolgál az Optifuel névre.

Megújult Fiat Ducato: Új lendülettel

Öt sikeres év után megújult a Fiat Ducato, amelynek legfőbb apropóját az eddigieknél is erősebb, ugyanakkor takarékosabb és tisztább, Euro 5-ös motorok bevezetése adta.

Tevva TEV75B menetpróba: Tyúk vagy tojás?

Nem terjednek a helyileg tiszta üzemű haszonjárművek, mert nincs megfelelő infrastruktúra. De azért nincs töltőhálózat, mert nincs elég akkumulátoros jármű, ami eltartsa azt. Ennek feloldására olyan gyors megoldások szolgálhatnak, mint a Tevva. Nem kizárt, hogy hamarosan a személyautók és a kishaszonjárművek után a nehézkategóriás haszonjárművek belső égésű motorjainak értékesítési határnapját is kitűzi az Európai Unió. Mondjuk, egy 2040-es dátum most...

Kia Ceed kombi 1.6 GDi Plug-in hybrid és Renault Mégane Grandtour E-Tech Plug-in Hybrid 160: Zöldebben, ésszel

Alig találunk hálózatról is tölthető alsó középkategóriás kombit a „városi terepjárók” uralta piacon. Ám két jól ismert név most is arra vár, hogy minden éjjel feltankoljunk a következő napra elegendő árammal. Mindkét típussal részletesen foglalkoztunk már. A hivatkozott írásokban erényeik, esetleges hiányosságaik megismerhetők, sőt flottaüzemeltetői értékelés is olvasható mindkettőről. Ezért most főként a hajtásláncok újdonságaira koncentrálunk, hiszen ezek olyan újgenerációs...

MG ZS 1.5 Comfort+: Nem egészen ZS-kategóriás

Rég vettem már át ilyen nehéz szívvel tesztautót. Jól ismerem a márkát és annak történelmét, de ez most inkább tűnt hátránynak. Aztán ahogy telt az idő, a mellkasomon lévő nyomás is enyhült, bár az érzéseim még most is vegyesek. Kezdjük egy gyors magyarázattal. Rover-tulajdonosként néztem végig az MG Rover haláltusáját, hogy aztán pár évvel később vegyek egy MG modellt. Történetesen...

Mercedes-Benz REFORM-S City Max: Magyar busz nemzetközi versenyben

Kakukktojásként is tekinthetnénk rá, régimódinak is mondhatnánk a sok trendi villanyos versenyző között. Azonban rámutat egy fontos kérdésre – a fenntartható üzemanyagok témájára. Muszáj lenne erről is többet beszélnünk, mert az nem reális elvárás, hogy a még számos hasznos munkaévvel bíró belső égésű motoros járműveket mind kidobáljuk a zöldítés jegyében. A fontos párbeszéd megindítása mellett nem mellesleg egy néhány apróságot...

Renault Trafic Spaceclass L2H1 2.0 dCi 170 EDC: Fapadoshoz luxusjárat

Nem is gondolnánk, ám évente több mint hatezer minibusz talál gazdára hazánkban. A kategória egyeduralkodóját sokan sokfélképpen próbálják megszorongatni, a Renault kellemes munkanappal, kényelmes utazással és kedvező árral csalogat. Kis túlzással ennek a zászlóshajónak köszönheti megújulását a Renault Trafic, amely csak előnyére szolgált az áruszállító kiviteleknek is. Talán még emlékezünk rá, de pár évvel ezelőtt még mindenki olcsó járatokon repkedte...

Scania 770 S menetpróba: Gördülő élménygyár

Ismét a Scania büszkélkedhet a legerősebb sorozatgyártású tehergépkocsi-motorral. Már kimondani is bizsergető, hogy 770 lóerős V8-as, hát még egy csúcsfelszereltségű, S-szériás modellben vezetni. A griffes márka több más újítását is kipróbálhattam. Amióta tavaly év végén részletesen bemutattuk a Scania számos ponton továbbfejlesztett, így már 556 kilowatt teljesítményű (770 lóerős) csúcsmotorját, izgatottan vártam, hogy a kezeim közé kaparinthassam a piac legerősebb...

Scania Super menetpróba: Tényleg szuper?

Södertälje környékén teszteltük, milyen is a Super csodamotor, meg a másik nagy újdonság, a digitális tükör. Továbbá füleltünk, mik a hírek a Scania háza táján az évtized hátralévő részére. Bizony, olyan szemmel is néztünk a felsorakozott járművekre az International Truck of the Year (ITOY) újságírószervezetnek dedikált rendezvényen, hogy valóban potenciális esélyesek-e a 2023-as díjra is. Már beszámoltunk róla, 2021 októberében...
Hirdetés:
error: Védett tartalom