Üzemanyagcellás Stellantis haszongépjárművek : Hidrogént tankoltam
Csúcson a Stellantis-csoport az európai kishaszonjárművek piacán. Ezen belül is kiemelkedik, hogy a 2021-ben értékesített tisztán elektromos hajtásúak közül minden második orrán a Citroën, az Opel vagy éppen a Peugeot jelvénye díszeleg. S az arány még javulhat is, mert felsorakoztak a kínálathoz a hálózatról is tölthető akkumulátorú üzemanyagcellás, közepes méretű furgonok, amelyeknek a sorozatgyártása elkezdődött Rüsselsheimben. Ennek apropóján jártunk az...
Mercedes-Benz CLA 250 e Shooting Brake Plug-in hybrid: Egy csillagos cégautó
Cégautós rovatunk aktuális főszereplője több szempontból is különleges. Egyrészt formája miatt, amely még ma sem megszokott a cégautók világában, másrészt műszaki tartalma miatt, ami bőven okozott meglepetést a teszthét során. Rögtön az elején lelövöm a poént: rég adtam már vissza ennyire vegyes érzésekkel tesztautót. Egyrészt a Mercedes-Benz CLA Shooting Brake egy nagyon kellemes – megkockáztatom – szerethető autó. Másrészt viszont...
Új Volkswagen Multivan menetpróba: Egyből három
Kategóriateremtő, 70 éve követendő példa, stílusikon, utánozhatatlan. Mindez egyben – all in one – a Volkswagen Transporter volt eddig. Elnyűhetetlen haszonjármű, kisbusz, campingautó, s Multivan jelöléssel luxusbusz, akár jól szituált családok, üzletemberek részére. A jövő kihívásait szem előtt tartva a cégnél gondoltak egy merészet, s innentől minden egyes szegmensben teljesen önálló modellcsaláddal jelentkeznek. Aktuális alanyunk, a Multivan megmarad a klasszikus...
Renault Trucks T High 520 E6 Maxispace, CR: Franciakrémes
Több lemaradását is behozta nemrég a Renault Trucks T, hiszen számos műszaki újítást kapott. Meg is látszott ezek hatása a tesztünk során mért átlagos tüzelőanyag-fogyasztáson! Mindazonáltal maradt még fejlődési potenciál.
Mercedes-Benz teherautók elektromos mellékhajtással: Elektromos innovációk
Autós újságíróként a Bauma építőipari kiállításra az óriási kerekekkel épített járművek és a szédítő felépítmények kavalkádja vonz. Legutóbb sem volt ez másképpen, de a Daimler Truck becsempészett egy új témakört. Legplasztikusabban az elektromos betonmixer írja le ezt a fordulatot. A Mercedes-Benz eActros 300 és 400 modellek ismeretében, illetve a tisztán elektromos távolsági vontató bemutatkozása óta nincsenek kétségeink: a Mercedes-Benz készen...
Setra MultiClass S 500 LE menetpróba: Beért a busz
Bevált komponensekből építették meg az új alacsonybelépésű Setra buszokat. Határozottan ráfeküdtek a városközeli működésre, ezzel valóban sokoldalú ajánlattá ért be a koncepció. Tapasztalatot szereztünk és cseréltünk az új típussal kapcsolatban. Mondjuk ki, hogy itt volt már a váltás ideje, hiszen a Setra MultiClass 400-as sorozat eredetileg 2005-ben debütált. A generációs különbségeket jól érzékelteti, hogy a ComfortClass 500-as nemzedékről már 2012-ben...
Scania G 410 A4x2NA: Kis test, kis étvágy
Magazinunk fogyasztási rekordját ebben a kategóriában az Euro VI-os Scania G 410 Highline állította fel. Az új generációs Scaniák már többször igazolták, hogy lényegesen takarékosabbak elődeiknél, így izgatottan vártuk, rekordot dönt-e az új G 410.
Setra S 516 HDH menetpróba: Édes álom
Sok buszüzemeltető álma egy Setra turistabusz, még akkor is, ha az „csak” egy használt, 400-as sorozatú ComfortClass jármű. Nos, akkor mit mondanának ők az új 500-as sorozat TopClass kategóriájának csúcsfelszereltségű S 516 HDH modelljére?
Volvo FH16 750 Euro 6 és I-Shift DC: Dupla aduász
Közel ezer méter szintkülönbségben hullámzó autópályán próbálhattuk ki a Volvo FH16 Euro 6-os, 16,1 literes, 750 lóerős csúcsmotorját és az I-Shift Dual Clutch kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltót. Mindkettő egyedülálló a piacon.
VDL Futura FDD2-141 menetpróba: Széllel szemben
Egy szélmalom akkor dolgozik hatékonyan, ha a széllel szemben állnak a vitorlái. Nos, a holland VDL Bus & Coach is bizonyos értelemben a széllel szembe megy, vagyis számos egyedülálló megoldásával eltér az iparágban bevett módszerektől.