Hirdetés:

Különleges rendezvényre kaptunk meghívót a Slovakia Ringre. Kínai BYD elektromos teherautókat vezethettünk a szlovákiai versenypálya aszfaltcsíkján a magyar Delta-Truck jóvoltából. Hogy is van ez?

Az az érdekes helyzet állt elő, hogy az elsöprően dinamikusan fejlődő BYD szlovákiai partnerének az ottani haszonjárműpiacon a magyar alapítású Delta Truck Kft. helyi leányvállalatát, a Delta-Truck s.r.o. céget választotta. A szerződés ünnepélyes aláírására november 10-én került sor, s ebből az alkalomból ki is próbálhattuk a gyártó két kisebb haszonjárművét, az ETM6 és az ETP3 típusokat.

A tesztkörök előtt azonban Isbrand Ho úr, a BYD Europe haszongépjárművekért felelős ügyvezető igazgatója bemutatta a kínai vállalatot, amelynek napjainkban már a világ minden jelentős piacán van gyára, többek között Magyarországon is. A BYD márka 1995-ben alapult, akkumulátorok gyártására. Mára világszerte több, mint 600 000 alkalmazottja van, közülük 90 ezer mérnök. A kezdeti termékkör is jócskán kibővült, ma már az elektromos járműipar legfőbb szereplője, emellett vasúttal, telekommunikációval, alternatív energiával is foglalkoznak. Jól mutatja a cég kutatás-fejlesztésben rejlő potenciálját, hogy átlagosan heti 75 találmányukat, újításukat fogadják el a szabadalmi hivatalokban.

Az autóipari előretörésük is figyelemreméltó, 2022-ben 1,86 millió elektromos és hálózatról tölthető személyautót adtak el, háromszor (!) annyit, mint az azt megelőző évben. A 2023-as év is hasonló ütemben telt, október végéig már több, mint 2,37 millió villanymotorral (is) felszerelt jármű hagyta el a gyárak kapuit. Az eddig összesen 5,7 millió legyártott darabbal a BYD a világ első számú gyártójává lépett elő e téren. Haszonjárműveket már több, mint tíz éve gyártanak, mára a paletta a transzporter-kategóriától a nehéz-teherautókig, luxusbuszokig terjed, s már 103 000-nél több járművet szállítottak ki a megrendelőknek. A Delta Truck s.r.o. három termék forgalmazásába kezdett novemberben Szlovákiában, ezek közül a legkisebb, ezért várhatóan a legnépszerűbb, az ETP3 furgon. Egyelőre egy méretben, egy kivitelben rendelhető, 780 kilogramm teherbírással, 3,5 köbméteres raktérrel és 233 kilométeres elméleti vegyes hatótávval. Az ETP3 ugyanazokat a saját fejlesztésű, rendkívül kompakt, ugyanakkor nagy energiasűrűségű akkumulátorokat kapja, mint a vállalat személyautói.
Eggyel nagyobb kategóriában a futurisztikus megjelenésű ETM6 teherautót vetik be, két tengelytávval és rugalmas felépítményezhetőséggel, 3,64-3,81 tonna terhelhetőséggel. Egyféle akkucsomaggal készül, 200 kilométeres hatótávja a városi kiszállításokhoz elegendő. Az ETH8 a választék legnagyobb tagja, szintén két tengelytávval, 10 tonna terhelhetőséggel és 250 kilométeres hatótávval a kommunális és építőipari felhasználás gazdaságos fenntartású alapja lehet. A mára öt országban jelenlévő Delta Truck-cégcsoport természetesen kihasználja az együttműködésben rejlő szinergiákat. A szlovákiai forgalmazás kezdetével egy időben a magyar, szlovák és cseh piacon a csoporthoz tartozó Viarent a BYD modellek bérbeadását is megkezdte. Mindehhez természetesen kiépítették a szervizhátteret és az országos segélyszolgálatot is. Kíváncsian várjuk az első üzemeltetői és felhasználói tapasztalatokat!

A BYD újdonságai: Láthatóvá váló erő
Bemutató

A BYD újdonságai: Láthatóvá váló erő

Szívátültetésen átesett helyközi emeletessel és teljesen új felépítésű városlakóval gazdagítja az elektromos autóbuszok piacát a BYD. Kitartó munkával szépen felhúzták a világ egyik legnagyobb járműgyártó vállalatát, s elindultak hódítani.

BYD ETP3: E-xkluzív furgon
Teszt

BYD ETP3: E-xkluzív furgon

Sose ítélj első látásra! Habár egy csehszlovák porszívónak is becsületére válna a fantáziadús ETP3 elnevezés, mi több, korosodó japánnak tűnik a BYD elektromos kishaszonjárműve, innovatív akkumulátortechnológiájával sokkal modernebb náluk.

BYD ETM6: Kulturális különbségek
Teszt

BYD ETM6: Kulturális különbségek

Remek részletmegoldások állnak szemben fejvakarásra késztető tulajdonságokkal. Úgy tűnik, hogy ami átemelhető volt a személyautókból, az remekül működik, ám a haszonjárműves erények tekintetében még lenne hová fejlődni.

Csuklós reménység
Hírek

Csuklós reménység

Forgalomba álltak a Volánbusz Zrt. és hazánk legújabb magyar gyártású csuklós autóbuszai! Egyúttal lezárult a flotta zöldítését célzó projekt is, ami másik ok az örömre.

Build Your Dreams
Hírek

Build Your Dreams

Hangzatos név egy kínai járműgyártó számára. Pár évtizede még lesajnáló mosollyal a szánk szélén reagáltunk volna rá.

Önvezető teherautók az USA-ban: Önállósított cirkálók
Technika

Önvezető teherautók az USA-ban: Önállósított cirkálók

Gőzerővel dolgoznak az Amerikai Egyesült Államokban a techcégek a nehéz-teherautók önvezető rendszereinek kifejlesztésén. Ígéreteik szerint akár már két-három éven belül kereskedelmi forgalomba kerülhetnek ezek a megoldások. Íme, három élenjáró szereplő legfrissebb eredményei.