Mercedes-Benz teherautók elektromos mellékhajtással: Elektromos innovációk
Autós újságíróként a Bauma építőipari kiállításra az óriási kerekekkel épített járművek és a szédítő felépítmények kavalkádja vonz. Legutóbb sem volt ez másképpen, de a Daimler Truck becsempészett egy új témakört. Legplasztikusabban az elektromos betonmixer írja le ezt a fordulatot. A Mercedes-Benz eActros 300 és 400 modellek ismeretében, illetve a tisztán elektromos távolsági vontató bemutatkozása óta nincsenek kétségeink: a Mercedes-Benz készen...
Scania R- és S-széria, az új generáció: Megágyaztak a jövőnek
Évek óta keringenek a hírek a Scania új generációs tehergépkocsi-családjának bemutatásáról, amely most végre megérkezett. Pontosabban az új R-széria és a vadonatúj, síkpadlós fülkéjű S-széria jelent most meg, ezeket Södertäljében vezettük is.
Scania R 730 Euro 6 LA4x2MNA: Szuperhős
Sorra elvéreztek a V8-as teherautó-motorok az Euro 6 környezetvédelmi norma bevezetésekor. Egy, csak egy legény maradt talpon a vidéken, a Scania legendás V8-as erőforrása. Sőt, jobb formában van, mint valaha.
Scania Winter 2018 téli tesztvezetés: Kemény körülmények között
Három évvel ezelőtt már részt vettünk a Scania Winter téli tesztvezetési programon Norvégiában. Akkor az előző generációs tehergépkocsikat próbálhattuk ki kemény téli időjárási és útviszonyok között, most viszont már az új nemzedék tagjait.
Nissan Leaf e+ 62 kWh: Egy pedál mind felett
Örökérvényű kérdés, hogy hányszor lehet büntetlenül elénekelni egy refrént. Hasonlóan alapvető dilemma, hogy egyetlen jellemzőre fel lehet-e húzni egy egész tesztet, leírható-e egyetlen funkcióval egy jármű. A rövid válasz: igen. Flottaautós rovatunk fókuszába az eredeti sokcélú járműveket, a kombikat állítottuk. Ám miközben a villanyos típusok számtalan kategóriában és régióban már lenyomták hagyományos konkurenseiket, nincsen nálunk is elérhető villanykombi. Legközelebb Kismartonban,...
Hyvia Master H2-Tech: Gombhoz a kabát
Adott egy már bizonyított üzemanyagcella, amelyet bele kellett préselni egy 13 éves típusba. Sajnos a méretre szabott és modern megoldásra még várni kell, ám a púpként a hátára akasztott csúcstechnikájú rendszer már most egy igazán izgalmas jövőt sejtet. Két év alatt tető alá hozott egy nulladik lépcsős sorozatgyártású járművet a francia-amerikai Hyvia, valamint a hozzá kapcsolódó teljes ökoszisztémát is kidolgozta....
Toyota Proace Van és Verso teszt: Így kell klónozni
Messze lekörözték ikertestvéreiket a hazai értékesítésekben a Toyota Proace Van és a Toyota Proace Verso modellek! A márka sikerének titkait elemző sorozatunkban ezúttal a közepes haszonjármű megújulásának részleteit vizsgáljuk meg közelebbről. Tesztünkből megtudod, hogy mit tud 2024-ben az áruszállító, illetve a személyszállító változata. Számos tekintetben hatalmasat lépett előre, hiszen sokkal biztonságosabb és a felhasználójának is sokkal jobb barátja, így...
Volkswagen Multivan 2.0 TDI 4Motion DSG: Maximalistáknak ajánlott
Felesleges kertelni, a Volkswagen Multivan szinte minden szempontból az élvonalat vagy a maximumot képviseli kategóriájában. Egyetlen kérdést vet csak fel: megéri, kifizetődik mindez? Sokszor elhangzik a kisebb áruszállítók kapcsán, hogy személyautós a vezethetőségük. Német vagy skandináv nyerges vontatók esetén pedig a luxusautók kényelmét szokás emlegetni. Ezek az összehasonlítások sok szempontból megállják a helyüket, egy modern furgon valóban könnyen vezethető, egyedül...
MAN TGE 3.140 L3H3 zárt furgon: Csúcsragadozó
Számára új kategóriába merészkedett az MAN a TGE típussal, és nem is akárhogyan. Ez a kishaszonjármű szinte minden tekintetben új mércét állít fel a szegmensében, tapasztaltuk a németországi központból hazánkba érkezett zárt furgon tesztelésekor.
Mercedes-Benz eCitan: Stuttgarti fourgonnette
Úri affektációnak tűnhet, mégis őszintén örültem, hogy végre egy annyira fapados kishaszonjárműbe ülhetek, amiben talán szálka megy a kezembe a kárpit simogatásakor. Aztán kiderült, hogy csupán első látásra tűnt őspuritánnak a Mercedes-Benz eCitan. Valójában számos feláras csomag költözött az utasterébe, ráadásul nem is a Base, hanem a Pro felszereltségi szintet képviselte a tesztjármű. Sebaj, legalább a lökhárítók fényezetlenek maradtak, ami...