Scania élettartam-akkumulátor: Másfél millió lépés villanyországban
Kis lépés az emberiségnek, óriási ugrás a villanyosoknak! Ha igazak a Scania ígéretei, úgy hamarosan alapjaiban megváltozik az utcaképünk és az eddigieknél nagyságrendekkel gyorsabban elektromos hajtásláncúra cserélődnek a dízelmotoros haszonjárművek! Látszólag elsikkadt a hírek között, hiszen a Scania sem verte nagydobra, amikor egy szerény sajtóközleményben bejelentette, hogy másfél millió kilométeres élettartam-garanciát vállalnak az új Northvolt akkumulátorokra. A kollégáimmal csak néztünk...
Amerikai önvezető rendszerek: Csőrüknél fogva vezetik magukat
Ahogyan a villamosítás, úgy az önvezető rendszerek is rendkívül trendi fejlesztési iránynak számítanak a technológiai cégek számára is, sok új szereplőt hívnak életre, vonzanak be. Három új amerikai szereplő látványos csőrös önvezetőit vesszük szemügyre. Ha nagyon leegyszerűsítjük, akkor az önvezető rendszerek szenzorokból beérkező adatok alapján felmérik a környezetet, majd az információk alapján hozott döntéseknek megfelelően szabályozzák a jármű mozgását, viselkedését....
Önvezető teherautók az USA-ban: Önállósított cirkálók
Gőzerővel dolgoznak az Amerikai Egyesült Államokban a techcégek a nehéz-teherautók önvezető rendszereinek kifejlesztésén. Ígéreteik szerint akár már két-három éven belül kereskedelmi forgalomba kerülhetnek ezek a megoldások. Íme, három élenjáró szereplő legfrissebb eredményei. Tavaly év végén a TuSimple teljesítette az első, biztonsági vezető nélküli önvezető közúti fuvart. A cég Autonomous Driving System rendszerével felvértezett International tesztszerelvény teljesen automatizáltan tette meg az...
ZF innovációk: Villamdelejes forgony
Teljes mellszélességgel tolja az elektromos mobilitás szekerét a friedrichshafeni fogaskerékgyár. Legutóbb egy innovatív invertert, hajtűs tekercseléssel felvértezett villanymotort és egy városi buszok számára fejlesztett vészfékasszisztens rendszert mutatott be. Minden teljesítményszinten nagyobb hatékonysággal kecsegtet a ZF által szabadalmaztatott, legújabb szilícium-karbid technológiára épülő, skálázható és moduláris inverter. Miközben maximális rugalmasságot biztosít 400 és 800 voltos feszültség között. Ez a gyakorlatban nagyobb hatótávolsággal...
DAF-újdonságok: Úton a fenntarthatóbb, biztonságosabb jövő felé
Ékes bizonyítékai a DAF törekvéseinek a 2023-as év során elért értékesítési és fejlesztési sikerek az alternatív hajtású modellek terén. Úgy tűnik, nem csak a gyártó tesz lépéseket, de az ügyfelek is egyre befogadóbbak. Még a 2023-as év derekán érkezett egy jelentős rendelés a gyártó elektromos teherautóira a 2016 óta működő, stockholmi székhelyű Einride vállalattól. Ez a cég a saját fejlesztésű...
Vízensiklás elleni rendszer: Kutyaharapást szőrével
Különösen veszélyesek a vízensiklásos balesetek, ugyanis jellemzően nagy sebességnél, egy szempillantás alatt és látszólag bárminemű előjel nélkül következnek be. Egy olasz technológiai cég megtalálta a vízbázisú megoldást a problémára. Ha a jármű az útfelületen több vízzel találkozik, mint amennyit a gumiabroncs mintaárkai elvezetni képesek, akkor az előtte feltorlódó víz tetejére felül, azon siklik – ez a vízensiklás (aquaplaning). Ez azt...
A jövő elektromos és elektronikus rendszerei: Gördülő szoftverek
Javában tart már az a fejlődési folyamat, amely során a gépjárművek kerekeken guruló számítógépekké válnak, ahol már a szoftverek játszák a főszerepet. Miért és hogyan megy végbe mindez? Gombamód szaporodnak a biztonságot, a kényelmet és a hatékonyságot fokozó új funkciók és berendezések a gépkocsikban, legyen szó személyautókról, kishaszonjárművekről vagy nehézhaszonjárművekről. Jóformán minden egyes új képesség egy újabb elektronikus vezérlőegységet (ECU)...
Bosch üzemanyagcellás prototípus: Tartós hatótávbővítés
Kidobálták az akkumulátorokat az elektromos kishaszonjárműből, és a helyükre hidrogénpalackok kerültek. A gyorsan újratölthető üzemanyagcellás furgon a távoli országokba címzett expressz küldemények zöldebb szállításának jövőképét vetíti előre. Megtehettünk egy gyors próbakört a Bosch üzemanyagcellás rendszerével felvértezett kishaszonjárművel. Két prototípust építettek az utólagos átalakítások egyik mesterével, az ismert német tuningcég villanyos átalakításokkal foglalkozó ABT eLine GmbH vállalatával közösen. A kísérleti modellek...
Kia PBV: Lólépésben a fejlődés útján
Bemutatta új Platform Beyond Vehicle stratégiáját a Kia, amely a fenntartható mobilitási megoldásokat ötvözi a fejlett szoftvertechnológiával. A PBV célja, hogy innovatív és környezetbarát járművek segítségével újradefiniálja a közlekedést. Túlszárnyalja a hagyományos autógyártás határait a Kia. Ugyanis a márka a Platform Beyond Vehicle (PBV) üzletág elindításával elkötelezte magát amellett, hogy személyre szabott járműtípusok változatos választékát kínálja majd az ügyfelek egyedi...
Hino-Toyota üzemanyagcellás nyerges vontató: Hidrogénezett cirkáló
Megállapodást kötött a Hino és a Toyota egy üzemanyagcellás hajtású nehézkategóriás tehergépjármű kifejlesztéséről az észak-amerikai piac számára. Ehhez a Hino adja majd az alvázat és a fülkét, a Toyota pedig a hajtásláncot. Rohamosan nő az érdeklődés Észak-Amerikában az elektromos hajtású nehézkategóriás, azaz ottani besorolás szerint 8-as osztályú tehergépkocsik iránt, azonban a hálózatról tölthető akkumulátoros megoldások a saját tömeg, a hatótávolság...