Magna cum laude

Las Vegasban mutatta be legújabb fejlesztésű, következő generációs eDrive elektromos hajtását a Magna. Természetesen szó sincs szerencsejátékról! Új mércét állít a hatékonyság, a teljesítmény-tömeg arány, valamint a méretéhez és tömegéhez viszonyított legnagyobb forgatónyomaték tekintetében a 800 voltos eDrive. A csupán 75 kilogrammos elektromos hajtás húsz százalékkal alacsonyabb az elődjénél. Ráadásul valós körülmények között tesztelve is akár 93 százalékos hatékonyságot mutat....

Scania gázüzemű teherautók a VW-csoportnál: Zöldbe borulva

Környezettudatos gondolkodásra vall, hogy a Volkswagen-csoport cseppfolyósított földgázzal (LNG) üzemelő Scania tehergépkocsikat állít munkába Észak-Németország területén, míg Csehországban sűrített földgázzal (CNG) hajtott Scaniák dolgoznak.

Knorr-Bremse telephelyi önvezető rendszer: Magától megy a helyére

Többször bemutattunk már önvezető haszonjárműveket, ám eddig csak a gyári sajtóközleményekre hagyatkozhattunk. Most viszont a Knorr-Bremse jóvoltából testközelből is megismerhettük egy telephelyi önvezető nyerges szerelvény működését.

Mercedes-Benz Future Bus, City Pilottal: Majdnem csak utas a sofőr

Egyértelműen az autonóm, azaz önvezető járművekben látja a jövő közlekedésének varázsszerét a Mercedes-Benz: már próbaúton fut egy városi autóbusza, amelyen jórészt tétlenül üldögél a gépkocsivezető.

Volvo FMX autonóm bányajármű: Gépesített bányaló

Föld alatti ércbánya szűk járataiban teherautót vezetni nem könnyű és nem élvezetes munka. Ezt vállalja át az embertől a Volvo Trucks autonóm, azaz gépkocsivezető nélküli gépjárműve.

Hyundai Plug & Drive és Hankook i-Flex: Végtelen mobilitás

Egymásra épülő robotmodulokat mutatott be a Hyundai Motor és a Boston Dynamics, amelyek bármilyen irányban képesek mozogni. Kültéri és beltéri felhasználásra is alkalmasak, így forradalmasíthatják a mobilitásról alkotott elképzeléseinket. Felfedte terveit a Hyundai Motor a korlátlan mobilitási ökoszisztémával kapcsolatban, és bemutatott egy sor robotot és -koncepciót a CES 2022 fogyasztói elektronikai szakkiállításon. A Plug & Drive (PnD) robotmodul lehetővé teszi a...

Bosch kezelőfülke-tanulmány építőgépekhez: Intelligens munkagépek

Automatizálás, elektronizálás, hálózatba kapcsolás – ezek ma a fő irányvonalak az építőgépiparban. Olyan fülkét mutatott be a Bosch a Bauma 2016 építőipari szakkiállításon, amelynek központi kijelzőjén egyetlen ujjmozdulattal hívhatók le az adatok.

Továbbfejlesztett Volvo FH I-Save: Koplalóművész

Tavaly tavasszal nagyot durrantott a Volvo Trucks az I-Save csomaggal, amelynek műszaki megoldásai hét százalékkal csökkentették az FH tüzelőanyag-fogyasztását. Máris itt az új I-Save, további három százalékponttal mérsékelve a típus étvágyát. Tavaly a svédországi menetpróba kapcsán részletesen ismertettük a Volvo FH típushoz kínált I-Save csomagot. Röviden összefoglalva a lényegét, lelke a továbbfejlesztett és turbocompounddal ellátott, 460, illetve 500 lóerő teljesítményszinttel...

MAN eTGM üzemeltetői tapasztalatok: Több szem többet lát

Európában már több üzemeltető is kipróbálhatta az MAN eTGM jóvoltából az elektromos áruterítés előnyeit. Az első előszériás példányok közel három évvel ezelőtt álltak munkába, így minden bizonnyal e projektben gyűlt össze a legtöbb gyakorlati tapasztalat. Joachim Drees, az MAN Truck & Bus AG igazgatótanácsának akkori elnöke személyesen adta át az első tisztán elektromos hajtású MAN eTGM tehergépkocsikat az osztrák CNL...

Knorr-Bremse EconX: Szeretnéd tudni a megfiatalodás titkát?

Már-már a bölcsek köve ez! Ha a felhasználók nem is, de járműveik megfiatalodhatnak a felújított, gyárival megegyező minőségű EconX komponensekkel. A sokat futott és megviselt haszongépjármű-alkatrészeket a Knorr-Bremse szó szerint újjávarázsolja. Egyszerűen öt lépésből, de 60 év felújítási tapasztalattal a háta mögött végzi a gyári felújítás mágiáját a német cég. Ugyan nem minden esetben lehetséges a csoda, viszont amikor igen,...
Hirdetés:
error: Védett tartalom