Olvasási idő: 2 minutes perc

Scania és Volvo Trucks konvojozása : Svéd konvoj

Olvasási idő: 2 perc
Három évig tartó közös konvojozási projektben vesz részt a Scania és a Volvo Trucks, amelynek célja, hogy a különböző márkák járművei közötti kommunikációt összehangolja.

Renault Trucks Optifuel Lab 2: Gazdálkodj okosan!

Olvasási idő: 7 perc
Ma minden a tüzelőanyag-fogyasztás körül forog a távolsági fuvarozásban is. Átfogó elképzelést kínál az ésszerű energiagazdálkodásra az Optifuel Lab 2 kísérleti kamion, amelyben a Renault Trucks sokféle megoldást egyesített a hatékonyság javítására. a han

Holttérfigyelő fokozza a rolleresek biztonságát: Vigyázat, jön az e-roller!

Olvasási idő: 4 perc
Egyre több elektromos rollerrel találkozhatunk a nagyobb városokban, ami növeli a balesetek kockázatát. A Mercedes-Benz oldalsó holttérfigyelő rendszere azonban segíthet időben észlelni a hirtelen felbukkanó rollereket. Eddig sem volt veszélytelen tehergépjárművekkel a nagyvárosok sűrűn lakott részein közlekedni a holttérben felbukkanó gyalogosok, kerékpárosok és robogósok miatt. Az elmúlt években azonban a potenciálisan veszélyes helyzetek száma is nőtt: a legtöbb nagyvárosban, így...

Mercedes-Benz vezetéstámogató rendszerek tesztelése: Éberség, elvtársak, éberség!

Olvasási idő: 4 perc
Pelikán József gátőr világához hasonlóan a haszonjárműveknél is elengedhetetlen a közvetlen környezet állandó, fáradtságot nem tűrő, éber pásztázása! A Mercedes-Benz is ennek jegyében fejleszti, teszteli a vezetéstámogató rendszereit. Intenzív tesztelésen kell bizonyságot tenniük képességeikről a Daimler Truck új és továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszereinek a wörthi fejlesztési- és tesztközpontban (EVZ). Azon belül is elsősorban azoknak az asszisztensrendszereknek, amelyek 2024 áprilisától kötelező alapfelszereltségként...

Mercedes-Benz oldalsó holttérfigyelő: Oldalvédelem

Olvasási idő: 2 perc
Csúnya balesetekhez vezethet, ha egy hatalmas nyerges szerelvény és egy kerékpáros vagy gyalogos balszerencsésen találkozik. A Mercedes-Benz azonban igyekszik megelőzni a bajt az oldalsó holttérfigyelő rendszerével.

Dízelmotor ötvenszázalékos hatásfokkal: Fifti-fifti

Olvasási idő: 3 perc
Jóllehet a dízelmotor már közel 130 éves, fejlődése mindmáig töretlen. Ennek legújabb mérföldköve a Bosch és a kínai Weichai Power közös fejlesztésű, 12,9 literes erőforrása, amelynek hatásfoka eléri a bűvös ötven százalékot. Bizonyára még Rudolf Diesel sem gondolta, hogy világmegváltó találmányának termikus hatásfoka egyszer eléri az ötven százalékot. Kár, hogy ezt éppen most sikerült megvalósítani, amikor már szinte minden gyártó...

Virtuális földrajzi kerítés: Automatizált alkalmazkodás

Olvasási idő: 4 perc
Megkönnyíti a járművezetők munkáját, fokozza a közlekedés- és árubiztonságot, csökkenti a károsanyag-kibocsátást és a zajterhelést, valamint mérsékli az üzemelési költségeket. Dióhéjban ezt tudja a geofencing, magyarul virtuális földrajzi kerítés. Viszonylag új technikának számít az eredetileg a nyomkövető rendszerek világából származó virtuális földrajzi kerítés. Csupán néhány évvel ezelőtt kezdték nagyobb arányban alkalmazni a közlekedésben is, ám rohamosan bővül a felhasználási köre...

A méret a lényeg

Olvasási idő: 5 perc
Szokásunkhoz híven ezúttal is a legérdekesebb szállítmányok világából válogattunk. Kábellel továbbítják rendeltetési helyére a napelemparkok és szélturbinák által termelt villamosenergiát – nagyon is sok kábellel. Az Energieanlagen Ramonat GmbH több mint száz specialistából álló csapata a világ minden táján készít ilyen kábelutakat. Kialakításuktól és akár két kilométeres hosszúságuktól függően a kábelek mintegy 55, de a jövőben akár 100 tonnás, jelenleg...

ATLAS-L4 önvezető projekt: Irány az autópálya!

Olvasási idő: 2 perc
Újabb mérföldkőhöz, új területre érkezett az ATLAS-L4 projekt, amelynek keretében lépésről-lépésre valósággá válhat a vezető nélküli teherautó. A projekt célja a logisztikai központok közötti ingázás automatizálásával enyhíteni az ágazat kihívásait. Nem kisebb nevek, mint az MAN Truck & Bus, a Knorr-Bremse, a Leoni, a Bosch, a Fernride, a BTC Embedded Systems, a Fraunhofer AISEC, a Müncheni Műszaki Egyetem, a Braunschweigi...

Önvezető teherautók az USA-ban: Önállósított cirkálók

Olvasási idő: 6 perc
Gőzerővel dolgoznak az Amerikai Egyesült Államokban a techcégek a nehéz-teherautók önvezető rendszereinek kifejlesztésén. Ígéreteik szerint akár már két-három éven belül kereskedelmi forgalomba kerülhetnek ezek a megoldások. Íme, három élenjáró szereplő legfrissebb eredményei. Tavaly év végén a TuSimple teljesítette az első, biztonsági vezető nélküli önvezető közúti fuvart. A cég Autonomous Driving System rendszerével felvértezett International tesztszerelvény teljesen automatizáltan tette meg az...
Hirdetés:
error: Védett tartalom