Michelin Uptis defektbiztos abroncs: Nem kell felfújni!
Nem is defekttűrő, hanem defektbiztos a Michelin Uptis abroncs. Nem kaphat defektet, hiszen nincs benne levegő. Öt év múlva akár forgalomba is kerülhet.
Automatizált és elektromos Ford Trucks teherautók: Távoli ígéretek
Látványos kedvcsinálóként lehetne leginkább jellemezni a Ford Trucks hannoveri „újdonságait”. Rendkívül érdekes dolgokat mutattak be és próbálhattunk ki, ám a gyakorlati alkalmazásukig mindegyik esetében még éveket kell majd várni. Bevallom, az európaira szűkült gondolkodásmódomat jellemzi, de mindig rácsodálkozom az ázsiai konglomerátumok erejére. Dzsamszedzsi Tata a vállalatbirodalmának első cégét 1868-ban alapította – ma több mint 900 ezer embernek ad munkát az...
Érmek a biztonságért
Továbbra is érdemes jól megfontolni a döntést, ha kishaszonjármű-vásárlás elött állunk. Meglehetősen vegyes eredményekkel zártak a versenyzők az Euro NCAP idei aktív biztonsági tesztjein is. Összesen 21 kishaszonjármű aktív biztonsági felszereltségét értékelte a független szakmai szervezet. Az idei a második év, hogy valós tesztek során vizsgálták a ráfutásgátló és automatikus vészfékező funkciókat, mind autók, mind kerékpárosok és gyalogosok esetében is....
DAF CF és XF PXP-rendszerrel: Olajozott továbbjutás
Mostantól a műszerfalról egy gombnyomással kapcsolható hidraulikus elsőkerék-hajtással is rendelhető a DAF CF és XF. Ez számos előnyt kínál a kardántengelyes hajtással szemben, és sok esetben bőven elegendők a képességei. Különösen ideális a Paul Nutzfahrzeuge közreműködésével kifejlesztett PXP-rendszer (Paul Xtra Power) olyan alkalmazások esetén, amikor a gépjárművek jellemzően közúton közlekednek, ám olykor, például a rakodóhely megközelítésekor, laza vagy csúszós terepen...
Renault Trucks Optifuel Lab 3: Gördülő laboratórium
Immár harmadik generációjánál tart a Renault Trucks gördülő laboratóriuma. Az Optifuel Lab 3 kísérleti szerelvénnyel szenzációs eredményt ért el a gyártó, ugyanis 12,5 százalékkal sikerült csökkentenie az átlagos tüzelőanyag-fogyasztást. Ismét igen átfogó szemlélettel láttak munkához a francia gyártó szakemberei az Optifuel Lab 3 fejlesztésekor. Ugyanis innovációs tevékenységük mindenre kiterjedt, ami csak befolyásolhatja az energiafogyasztást – az aerodinamikától a kenőanyagokon és...
Korszerű kamerás segédrendszerek: Mindent a szemnek
Nem szemfényvesztés, valóban átlátszó az utánfutó. No persze nem így kívülről, hanem csak a vezető képernyőjén. Azonban számára így tűnik, hiszen a korszerű kamerás rendszerek minden titkot felfednek a jármű környezetében! Amint megjelentek az utakon az első zárt karosszériájú gépkocsik, szinte azonnal felmerültek új problémák is. Remek, hogy nem fúj be a szél és nem esik a fejünkre az eső,...
Scania mega CNG-szerelvény az Audi gyárban: Mega CNG
Alacsony kapcsolási magasságú, CNG-üzemű Scania szerelvényt állított forgalomba az IHRO fuvarozóvállalat az Audi neckarsulmi gyárának belföldi szállítási feladatainak ellátására. Az új jármű használatával jelentősen csökken a szén-dioxid-kibocsátás.
MAN és DB Schenker együttműködés: Konvojozó oroszlánok
Együttműködési megállapodást írt alá az MAN és a DB Schenker logisztikai vállalat, amelynek értelmében a logisztikai szolgáltató napi üzletmenetében, használat közben tesztel majd önvezető konvojokat.
A Bosch új dízelmotor-technológiája: Tovább élhet a dízelmotor
Szép csendben rátelepedett a kishaszonjárművek világára is a dízelbotrány. Sokszor e járművekben pontosan ugyanazon dízelmotorok kapnak helyet, mint a személyautókban, így jogos a kérdés: mi lesz a túlélésért küzdő dízeltechnológiával?
Cummins Aeos 1 tanulmány: Ígéretek földje
Úgy látszik, ez most a hatalmas ígéretek ideje! Akár 480 kilométert is megtehet egyetlen töltéssel a Cummins villanymotoros vontatója – persze azért a dízelmotorjairól sem feledkezett meg a világuralomra törő gyártó.










