Goodyear újdonságok: Ideális egyensúlyban

Nem könnyű egymásnak szögesen ellentmondó üzemelési körülményeknek egyaránt jól megfelelő gumiabroncsot kifejleszteni. A Goodyear újdonságai azonban éppen ilyenek. Az egyik terepes járművek, a másik furgonok üzemeltetőinek szól. Európában évről évre növekszik a terepes járművek, köztük a pickupok piaca. Ráadásul a Goodyear tanulmánya szerint az ügyfelek 95 százaléka nemcsak kiváló terepjáró tulajdonságokat és jó ellenálló képességet vár el a gumiabroncsoktól, hanem...

Schwarzmüller-érdekességek: Dunai hajós

Danubius hullámain szállítják Passauba a dunaharaszti gyárból kigördült Schwarzmüller félpótkocsikat. Mindemellett egy különleges billenccsel szeretnék növelni befolyásukat a francia piacon az osztrákok. Dunaharasztiból 35 pótkocsi érkezett Freinbergbe, a Schwarzmüller-csoport osztrák központjába. És akkor mi van? – kérdezhetnék türelmetlen olvasóink. Jogosan, hiszen ennek valóban nincs sok hírértéke. Azonban, ha azt is hozzátesszük, hogy ezek a félpótkocsik első alkalommal utaztak hajón a...

Innovatív szerviztechnológia a Scaniánál: Mesterséges intelligencia a hibakeresésben

Újabb ékes példája a Scania innovatív szemléletének, hogy egy új, sokoldalú, mesterséges intelligenciát használó keresőmotorral támogatja márkaszervizeiben a hibakeresést, illetve a javítást, hogy növelje a járművek üzemidejét ügyfelei számára. Ez az új szolgáltatás a Scania nyomon követési jelentéseinek adminisztrációs rendszerében (Follow-up Report Administration System – FRAS) szereplő strukturálatlan szövegállományon alapul, amely értékes információkat tartalmaz az előforduló hibajelenségekről és azok elhárítási...

Scania gázüzemű teherautók a VW-csoportnál: Zöldbe borulva

Környezettudatos gondolkodásra vall, hogy a Volkswagen-csoport cseppfolyósított földgázzal (LNG) üzemelő Scania tehergépkocsikat állít munkába Észak-Németország területén, míg Csehországban sűrített földgázzal (CNG) hajtott Scaniák dolgoznak.

ContiLifeCycle újrafutózási program: Kifizetődő fenntarthatóság

Szerencsés egybeesés, amikor a környezetvédelmi és a gazdaságossági előnyök kéz a kézben járnak. Pontosan ezt nyújtja a Continental gyári technológiával végzett újrafutózási programja, a ContiLifeCycle. Egy gumiabroncs alapvetően két fontos részből áll, a teherviselő acélszövetvázból, más néven karkaszból és a gumikeverékből készülő futófelületből. Attól, hogy a futófelület lekopik, az esetek hetven százalékában a karkasz még használható marad. Ezt használják ki...

Volkswagen T6.1 korszerűsített motorral: Tisztább és takarékosabb

Jelentős eredményeket értek el a Volkswagen fejlesztői a sikeres T6.1 típus kétliteres TDI-motorjával. Számos módosításával ugyanis kevesebb mint felére csökkent a nitrogén-oxid-kibocsátása és átlagosan fél literrel mérséklődött a gázolajfogyasztása. Év elején életbe lépett az EU6d-ISC-FCM, vagy rövidebb nevén EU 6 AP, környezetvédelmi norma a személyautók és kishaszonjárművek számára. Mivel a Volkswagen T6.1 legnagyobb megengedett szerelvényössztömege elérheti az 5,3 tonnát, a...

Új infotainment a Volvo tehergépkocsikban: Szórakoztató munkatárs

Rohamos a digitalizáció térhódítása a fuvarozás világában is, így egyre több szórakoztató és információs eszköz, funkció jelenik meg a tehergépkocsikban. A Volvo Trucks mindezeket egyetlen jól átgondolt, felhasználóbarát készülékbe foglalta bele.

Vízensiklás elleni rendszer: Kutyaharapást szőrével

Különösen veszélyesek a vízensiklásos balesetek, ugyanis jellemzően nagy sebességnél, egy szempillantás alatt és látszólag bárminemű előjel nélkül következnek be. Egy olasz technológiai cég megtalálta a vízbázisú megoldást a problémára. Ha a jármű az útfelületen több vízzel találkozik, mint amennyit a gumiabroncs mintaárkai elvezetni képesek, akkor az előtte feltorlódó víz tetejére felül, azon siklik – ez a vízensiklás (aquaplaning). Ez azt...

Continental újdonságok: Intelligens gazdaságosság és környezetvédelem

Újrahasznosított anyagokból épített gumiabroncsot, önvezető járművek összetett érzékelőrendszerét, villanyjárművek újgenerációs féktárcsáját és mesterséges intelligenciával raktérkapacitást számoló alkalmazást is bemutatott a közelmúltban a Continental. Elektromos városi buszokra és szállítójárművekre tervezett, hosszú távon fenntartható anyagválasztású koncepcióabroncs a Conti Urban, amely a tavalyi IAA Transportation alkalmával tartotta világpremierjét. Mintegy ötven százalékban olyan megújuló forrásból származó és újrahasznosított alapanyagokból készül, amelyek akár már a...

Traton Innovációs Nap: Összefogott innovációk

Nagyszabású innovációs nap keretében mutatta be az MAN, a Scania és a Volkswagen Caminhões e Ônibus márkákat összefogó Traton cégcsoport, hogy hogyan képzeli el a közeljövő technológiai fejlődését.
Hirdetés:
error: Védett tartalom