Volvo Trucks biztonsági újdonságok: Életmentő innovációk

Korábban már ismertettük, hogy a frissített GSR-rendeletnek megfelelően jövő júliustól milyen biztonsági rendszerekkel kell ellátni az új haszongépjárműveket. Ezzel összhangban a Volvo Trucks máris bemutatott egy szép csokorra való újítást. Kezdetektől fogva a Volvo Trucks vállalati alapértékei közé tartozik a biztonság. Ennek mentén a termékei mindig is élen jártak az ­aktív, illetve passzív biztonság terén, nem ritkán a törvényi előírásokat...

Toyota üzemanyagcellás tehergépjármű: Gyorsulási verseny

Tudjuk, hogy az idő és a gyorsaság kulcsfontosságú tényező a fuvarozás folyamán. De mi a helyzet a gyorsulással? A Toyota üzemanyagcellás vontatója megmutatja, mire képes az új technológia.

Scania L-széria DC07-es motorral: Városi páros

Valójában évek óta elérhető a Scania kínálatában az alacsonybelépésű L-szériás fülke és a hétliteres DC07-es dízelmotor, de csak külön-külön. Most egy huszárvágással összetársították a kettőt, így megszületett a városi alkalmazások csodafegyvere. Számunkra sem ismeretlen a Scania L-széria és a hétliteres motor, hiszen tavaly már mindkettőt teszteltük egy-egy gyári demójármű kapcsán hazai körülmények között. Eddig ugyanis az L-széria csak a kilencliteres...

Mercedes-Benz Arocs autonóm hókotrók: Önvezető hókotrók

Reptéri autonóm konvojt mutatott be a Mercedes-Benz. A négy Arocs tehergépkocsiból álló egység feladata a kifutópályák hómentesítése, mégpedig egyetlen járművezetővel.

Rosenbauer villamosított tűzoltók: Villámgyors párduc

Elérkezett az idő, osztrák szomszédainknál is felkapcsolták a villanyt. Sorra villamosítja tűzoltójárműveit a Rosenbauer. A legendás repülőtéri Panther mellett az AT és egy vagány tolólétra is akkumulátorokra cserélte tüzelőanyag-tartályait. Amszterdam, Delhi, London, Marseille, Róma, Vancouver, valamint az összes norvég és finn légikikötő mellett mintegy száz repülőtér szeretne 2030-ra klímasemlegessé válni. Márpedig ehhez elengedhetetlen a földi kiszolgáló járművek villamosítása. A reptéri...

5G-alapú járműkommunikáció: Barát vagy ellenség?

Sokan tartanak tőle, sokan kételkedve fogadják, míg sokan óriási lehetőségeket látnak az 5G-ben. Egy biztos, megteremtheti a gépjárművek és az infrastruktúra közötti kommunikációt, ami számos innovatív megoldást szülhet a fenntartható közlekedéshez. Fontos mérföldkövet jelentenek a teljesen hálózatba kapcsolt közlekedés felé vezető úton a Bosch számos partnerrel közösen folytatott 5G-projektjei. A valós idejű kommunikáción alapuló megoldások a biztonság, a kényelem és...

Kia PBV: Lólépésben a fejlődés útján

Bemutatta új Platform Beyond Vehicle stratégiáját a Kia, amely a fenntartható mobilitási megoldásokat ötvözi a fejlett szoftvertechnológiával. A PBV célja, hogy innovatív és környezetbarát járművek segítségével újradefiniálja a közlekedést. Túlszárnyalja a hagyományos autógyártás határait a Kia. Ugyanis a márka a Platform Beyond Vehicle (PBV) üzletág elindításával elkötelezte magát amellett, hogy személyre szabott járműtípusok változatos választékát kínálja majd az ügyfelek egyedi...

Közösségi hajtóerő

Bemutatta legújabb, alacsonypadlós városi autóbuszok számára készült, elektromos portáltengelyét a ZF. A beépítéshez szükséges hely a jelentős teljesítménynövekedés ellenére sem nagyobb, mint az elődmodell AxTrax AVE esetében. Lényeges újítás, hogy a hajtűtekercseléssel felvértezett két villanymotor hűtése olajalapú. E folyadékot a kenés és hűtés igényeinek megfelelően keringtetik. Az AxTrax 2 LF két változatban elérhető, a „gyengébb” 260, az erősebb pedig 360...

A jövő elektromos és elektronikus rendszerei: Gördülő szoftverek

Javában tart már az a fejlődési folyamat, amely során a gépjárművek kerekeken guruló számítógépekké válnak, ahol már a szoftverek játszák a főszerepet. Miért és hogyan megy végbe mindez? Gombamód szaporodnak a biztonságot, a kényelmet és a hatékonyságot fokozó új funkciók és berendezések a gépkocsikban, legyen szó személyautókról, kishaszonjárművekről vagy nehézhaszonjárművekről. Jóformán minden egyes új képesség egy újabb elektronikus vezérlőegységet (ECU)...

Renault Trucks Optifuel Lab 3: Gördülő laboratórium

Immár harmadik generációjánál tart a Renault Trucks gördülő laboratóriuma. Az Optifuel Lab 3 kísérleti szerelvénnyel szenzációs eredményt ért el a gyártó, ugyanis 12,5 százalékkal sikerült csökkentenie az átlagos tüzelőanyag-fogyasztást. Ismét igen átfogó szemlélettel láttak munkához a francia gyártó szakemberei az Optifuel Lab 3 fejlesztésekor. Ugyanis innovációs tevékenységük mindenre kiterjedt, ami csak befolyásolhatja az energiafogyasztást – az aerodinamikától a kenőanyagokon és...
Hirdetés:
error: Védett tartalom