Mercedes-Benz teherautók okostelefonokkal: Hangvezérléses kamionok

Egyre fontosabb helyet foglal el a közlekedésbiztonsági kérdések között az okostelefonok és a járművek összekapcsolása. Már a Mercedes-Benz is kínál erre megoldást teherautóiban.

Önvezető járművek irányításának kérdései: Ki vezessen?

Jelentős átalakulás előtt áll a közlekedés, a jelenleg folyó autóipari fejlesztések nagy része az önvezető, vagy más néven autonóm járművek irányába mutat. Az új technológia célja az emberi tényező csökkentésével a közlekedésbiztonság fokozása.

Mercedes-Benz 3D-nyomtatás: Nyomtatott fém

Továbbfejlesztette a 3D-nyomtatást a Mercedes-Benz Trucks! Most már fémből készült alkatrészeket is képes ezzel a módszerrel elkészíteni!

ZF fejlesztések: Elkötelezett átalakulás

Számos újdonságot prezentált az elmúlt hónapokban a ZF. Míg a haszonjárműves részlegük mindenekelőtt az elektromos mobilitás terén jeleskedett, a vállalat a mesterséges intelligencia alkalmazásában is jelentős előrelépésről számolhatott be. Újonnan kifejlesztett technika a nehézkategóriájú, akár 44 tonna össztömegű járművek és szerelvények integrált és modulrendszerű központi elektromos hajtása. A CeTrax 2 két nagy teljesítményű, olajhűtésű elektromos motorból, két 800 voltos, beépített...

Dízelmotor ötvenszázalékos hatásfokkal: Fifti-fifti

Jóllehet a dízelmotor már közel 130 éves, fejlődése mindmáig töretlen. Ennek legújabb mérföldköve a Bosch és a kínai Weichai Power közös fejlesztésű, 12,9 literes erőforrása, amelynek hatásfoka eléri a bűvös ötven százalékot. Bizonyára még Rudolf Diesel sem gondolta, hogy világmegváltó találmányának termikus hatásfoka egyszer eléri az ötven százalékot. Kár, hogy ezt éppen most sikerült megvalósítani, amikor már szinte minden gyártó...

Toyota üzemanyagcellás vontató: Kikötői fuvar

Autóbusza után nehéz-tehergépkocsiból is elkészítette üzemanyagcellás járművét a Toyota. Az egyelőre egyetlen példányban létező nyerges vontató Los Angeles kikötőjében teljesít szolgálatot, hogy tapasztalatot gyűjtsenek vele.

A DAF új automatikus vészfékrendszere: Fékező tényező

Mostantól a DAF LF, CF és XF tehergépkocsik a márka harmadik generációs automatikus vészfékrendszerével készülnek. Ez az elődjénél is jóval tágabb keretek között működik, így jelentősen fokozza a közlekedés biztonságát. Immár nyolcvan kilométer/óra sebességről is teljesen állóra vészfékezhetnek akár álló, akár mozgó akadályok mögött a DAF LF, CF és XF tehergépkocsik a járművezető beavatkozása nélkül az automatikus vészfékrendszer harmadik generációjának...

Scania, Apple CarPlay technikával: Nyárra beérik a Scania-alma

Idén nyártól az Apple CarPlay technikával is kompatibilis az új generációs Scania tehergépkocsik infotainment rendszere. Ezzel biztonságosabban használhatják az almás telefonjukat a járművezetők menet közben is.

Goodyear Fuelmax Endurance: Tartósan takarékos

Igen előnyösen a távolsági alkalmazásokban már megszokott tüzelőanyag-hatékonyságot a belföldi országúti közlekedésben elvárt tartóssággal, vonóerő-átadással és sokoldalúsággal ötvözi a Goodyear vadonatúj terméke, a Fuelmax Endurance. Egyszerre rendkívül sokoldalú és tüzelőanyag-hatékony – állítja legújabb tehergépkocsi-abroncsáról a Goodyear. A kormányzott és hajtott tengelyre való kivitelben is elérhető Fuelmax Endurance ugyanis minden méretváltozatában B besorolást kapott a szabványosított abroncscímkék tüzelőanyag-hatékonysági értékelésében, miközben élenjáró...

Volkswagen T6.1 korszerűsített motorral: Tisztább és takarékosabb

Jelentős eredményeket értek el a Volkswagen fejlesztői a sikeres T6.1 típus kétliteres TDI-motorjával. Számos módosításával ugyanis kevesebb mint felére csökkent a nitrogén-oxid-kibocsátása és átlagosan fél literrel mérséklődött a gázolajfogyasztása. Év elején életbe lépett az EU6d-ISC-FCM, vagy rövidebb nevén EU 6 AP, környezetvédelmi norma a személyautók és kishaszonjárművek számára. Mivel a Volkswagen T6.1 legnagyobb megengedett szerelvényössztömege elérheti az 5,3 tonnát, a...
Hirdetés:
error: Védett tartalom