Új ZF vezetéstámogató rendszerek: Éber segítők

OnGuardMAX automatikus vészfékrendszerével és OnSideALERT radaralapú holttérfigyelő berendezésével segíti a ZF a jövőben a Nikola nehézkategóriájú üzemanyagcellás teherautójának biztonságos közlekedését. Kifejezetten a haszonjárművek számára kifejlesztett funkciókat kínál a ZF két rendszere, amelyekkel a Nikola vontatójában az észak-amerikai piacon is megjelennek. Az OnGuardMAX a ZF legfejlettebb automatikus vészfékrendszere (AEB), amely a veszélyes közlekedési szituációk időbeni felismerésével és a megfelelő reagálással segíti...

Önvezető Volvo FH bányateherautók: A fiúk a bányában dolgoznak

Hetedhét országon túl, az üveghegyeken is túl, de az Óperenciás-tengeren innen fekszik az a pompás kőfejtő, ahol legendásan fáradhatatlan bányászok szorgoskodnak. Heten vannak, mint a gonoszok, a mesterlövészek és a törpék Hófehérke szoknyája körül. Mesénk ezzel akár véget is érhetne, hiszen valódi főszereplőinket nemhogy nem babusgatja egy feltűnően csinos hercegkisasszony, hanem még a joviális járművezetőktől is megfosztották őket. Mondhatni, látszólag...

Volvo Trucks követésitáv-figyelmeztetés: Figyelmeztet a távolságra

Új vezetéstámogató rendszerrel teszi még biztonságosabbá a közlekedést a Volvo Trucks, a berendezés figyelmezteti a járművezetőt a megfelelő követési távolság betartására.

Hyundai Plug & Drive és Hankook i-Flex: Végtelen mobilitás

Egymásra épülő robotmodulokat mutatott be a Hyundai Motor és a Boston Dynamics, amelyek bármilyen irányban képesek mozogni. Kültéri és beltéri felhasználásra is alkalmasak, így forradalmasíthatják a mobilitásról alkotott elképzeléseinket. Felfedte terveit a Hyundai Motor a korlátlan mobilitási ökoszisztémával kapcsolatban, és bemutatott egy sor robotot és -koncepciót a CES 2022 fogyasztói elektronikai szakkiállításon. A Plug & Drive (PnD) robotmodul lehetővé teszi a...

Moduláris alapokon

Bemutatta a Mercedes-Benz Vans azt a sokoldalú elektromos platformot (Electric Versatility Platform), amelyre az új generációs eSprinter épül majd. Ez, moduláris felépítése révén olyan nagy fokú rugalmasságot nyújt a legkülönfélébb karosszériaváltozatok és felépítmények számára, amilyet eddig csak a belső égésű motorral szerelt modellek biztosítottak. A különböző ügyféligényeknek pedig háromféle akkumulátormoduljával igyekszik megfelelni. A 350 millió eurós beruházás eredményeként megszületett...

Knorr-Bremse utólag beszerelhető asszisztens: Utólag is véd

Szerencsére egyre nagyobb figyelmet kap a közlekedésbiztonság a haszonjárművek kapcsán is, mind törvényhozói, mind gyártói oldalról. Egy új rendszerrel a már meglévő járművek felzárkóztathatók modern színvonalra. Modern, csúcstechnikájú haszonjárművek biztonsági tudását kínálja a Knorr-Bremse utólag beépíthető ProFleet Assist+ rendszere. Figyelmeztet a kis követési távolságra, valamint a ráfutásos baleset veszélyére lakott területen belüli és azon kívüli tempónál egyaránt. Sőt, nemcsak a...

Knorr-Bremse fékalkatrészek: Biztonsági matekpélda

Nemhogy kiszámolni, megtippelni is nehéz, hogy a Knorr-Bremse által legyártott féktárcsák vajon hány haszonjárműben dolgoztak az évek során, és ezzel mekkora biztonsági pluszt eredményeztek. Ám a konkrét előnyöket szerencsére könnyebb számszerűsíteni. Összesen 50 millió haszonjármű-féktárcsát gyártott le az elmúlt évtizedekben a Knorr-Bremse, ezekkel összesen több mint négymilliárd kilométert tettek meg. Vagyis a Föld egyenlítője körül megtett százezer körrel a biztonság...

Speciális fuvarok Faymonville trélerekkel: Gőzmozdonytól a szélturbináig

Világszerte számos látványos speciális szállítási feladatot teljesítettek különböző cégek a Faymonville különféle trélereivel az utóbbi időben is. Ezekből válogattunk össze egy csokornyit, kihangsúlyozva a fuvareszközök sajátos műszaki jellemzőit. MegaMax Kelet-Európában nyolc országot érintve több mint háromezer kilométeres távolságra kellett eljuttatnia a török Profesyonel Taşımacılık ve Tic. Ltd. Şti cégnek egy 32,5 méter hosszú, 4,5 méter széles és 30 tonna tömegű szállítmányt....

Scania önvezető teherautó: Járművezető nélkül?

Közeledik az a korszak, amikor már nem lesz szükség járművezetőkre a fuvarozás vagy épp a közösségi közlekedés területén. A Scania is készül már a jövőre, ezért gőzerővel fejleszti az önvezető teherautóit.

A Renault Trucks új motorjai: Elvették az étvágyukat

Folytatva a T, a C és a K típus átfogó korszerűsítését a Renault Trucks bemutatta a 11 és a 13 literes motorok Euro VIe minősítésű változatait. Ezek étvágya tíz százalékkal is kisebb lehet, többek között a turbocompound bevezetésének köszönhetően. Tavaly az év végén piacra lépett a T, a T High, a C és a K típus kívül-belül megújult nemzedéke, amellyel...
Hirdetés:
error: Védett tartalom