Üzemanyagcellás Renault haszonjárművek: Működik a kémia
Hidrogéntechnikával
bővítette tisztán elektromos meghajtású áruszállítóit a Renault. Az új hajtáslánc
akár háromszor nagyobb hatótávolságot és minden eddiginél gyorsabb tankolást
ígér. Több mint 350 kilométeres hatótávolsággal kecsegtet a Michelin leányvállalataként ismert Sybio céggel közösen kifejlesztett és öt éven át rendületlenül tesztelt új hajtásrendszer, amely a Renault Kangoo és Master kishaszonjárművekkel lép fel a fenntartható áruszállítás következő szintjére. Az üzemanyagcella a palackokban lévő hidrogén...
MAN eTGM üzemeltetői tapasztalatok: Több szem többet lát
Európában már több üzemeltető is kipróbálhatta az MAN eTGM jóvoltából az elektromos áruterítés előnyeit. Az első előszériás példányok közel három évvel ezelőtt álltak munkába, így minden bizonnyal e projektben gyűlt össze a legtöbb gyakorlati tapasztalat. Joachim Drees, az MAN Truck & Bus AG igazgatótanácsának akkori elnöke személyesen adta át az első tisztán elektromos hajtású MAN eTGM tehergépkocsikat az osztrák CNL...
Scania-újdonságok: Hasznos innovációk
Folyamatos fejlesztései eredményeként két fontos újítást is bemutatott a Scania. Az elektrohidraulikus kormányrásegítő a biztonságot és a kényelmet, míg a felemelhető tandemtengely a hatékonyságot fokozza. Sőt, már közúton tesztelheti az önvezetést a gyártó. Immár a Scania tehergépjárművekhez is rendelkezésre áll extrafelszerelésként elektrohidraulikus kormányrásegítő. Az EAS (Electrically Assisted Steering) elnevezésű rendszer rásegítésének mértéke arányban áll a jármű sebességével. Hangolásánál pedig a...
Félezer kapcsolaton túl
Máris elkészült a Schmitz Cargobull ötszázadik dollyja, vagyis olyan kéttengelyes, nyeregszerkezettel ellátott járműegysége, amelyhez a 25,25 vagy 31,5 méter hosszú óriásszerelvények hátsó félpótkocsiját kapcsolják. Az elefántos gyártó jól bevált részegységeiből, például a Rotos tengelyekből modulárisan felépített dollyk normál és mega félpótkocsikhoz is megfelelnek. Míg a vonórudak széles választékának köszönhetően a legkülönfélébb elhelyezésű és kialakítású vonóberendezésekhez is csatlakoztathatók, így rendkívül rugalmasan...
A jövő elektromos és elektronikus rendszerei: Gördülő szoftverek
Javában tart már az a fejlődési folyamat, amely során a gépjárművek kerekeken guruló számítógépekké válnak, ahol már a szoftverek játszák a főszerepet. Miért és hogyan megy végbe mindez? Gombamód szaporodnak a biztonságot, a kényelmet és a hatékonyságot fokozó új funkciók és berendezések a gépkocsikban, legyen szó személyautókról, kishaszonjárművekről vagy nehézhaszonjárművekről. Jóformán minden egyes új képesség egy újabb elektronikus vezérlőegységet (ECU)...
ZF vezetéstámogató rendszerek, 2016: Új sofőrsegédek
Két éven belül sorozatgyártásba kerülhet a ZF két új teherautós vezetéstámogató rendszere, a kikerülés-segítő rendszer és az autópálya-segéd. Mindkét megoldás jelentősen hozzájárul a közlekedésbiztonság javításához.
Traton Innovációs Nap: Összefogott innovációk
Nagyszabású innovációs nap keretében mutatta be az MAN, a Scania és a Volkswagen Caminhões e Ônibus márkákat összefogó Traton cégcsoport, hogy hogyan képzeli el a közeljövő technológiai fejlődését.
Volvo Concept Truck hibrid tanulmányjármű: Hibridet hosszú távra
Nem ismeretlen a Volvo Concept Truck, hiszen 2016 folyamán már megismerhettük a svéd gyártó tanulmány-teherautóját. Idén azonban a koncepciót továbbgondolva hibrid járművet mutatott be a Volvo Trucks ezen a néven.
6x6 Hiload tűzoltójármű: Lehűti a kedélyeket
Japán donorból szuper mobilis és modern tűzoltófelépítménnyel rendelkező járművet gyártott a brit Prospeed Motorsport cseh partnereivel. Nemcsak az elektromos autók tüzeire, hanem a szűk parkolóházakban fellobbanó hagyományos lángokra is felkészültek! Tulajdonképpen a 6x6 Hiload tűzoltójárműnek már csak a fülkéje, első felfüggesztése és motorja hordozza a donor, a Toyota Hilux génjeit, minden más új. Négy személy szállítására alkalmas, ám minden más...
Nikola One elektromos-gázturbinás kamion : Ingyen megy a hibridkamion!
Önmagában is világszenzáció egy elektromos-gázturbinás, 2000 lóerős, 2000 kilométer hatótávú kamion, de hogy ingyen menjen, az még inkább. Persze csak a bevezető akcióra időben lecsapó megrendelőknél lesz így, de akkor is: pénz beszél, kutya ugat!










