Tiszta légzés teherautóknak és munkagépeknek
Egyszerűbben teljesítették a környezetvédelmi előírásokat a nehéz-haszonjárművek az elmúlt tíz évben. A nagy lökettérfogatú dízel erőforrások kipufogógáz-utánkezelését megoldani egyszerűbb feladatnak bizonyult, mint a személyautókét. Ennek oka egészen prózai. A tehergépjárművek, de még akár a munkagépek is gyorsan bemelegítik a kibocsátás csökkentéséért felelős komponenseket. Ez azért kulcsfontosságú, mert ezek csak az üzemi hőfokot elérve végzik hatékonyan a feladatukat. Ráadásul a tehergépkocsik,...
6x6 Hiload tűzoltójármű: Lehűti a kedélyeket
Japán donorból szuper mobilis és modern tűzoltófelépítménnyel rendelkező járművet gyártott a brit Prospeed Motorsport cseh partnereivel. Nemcsak az elektromos autók tüzeire, hanem a szűk parkolóházakban fellobbanó hagyományos lángokra is felkészültek! Tulajdonképpen a 6x6 Hiload tűzoltójárműnek már csak a fülkéje, első felfüggesztése és motorja hordozza a donor, a Toyota Hilux génjeit, minden más új. Négy személy szállítására alkalmas, ám minden más...
Közösségi hajtóerő
Bemutatta legújabb, alacsonypadlós városi autóbuszok számára készült, elektromos portáltengelyét a ZF. A beépítéshez szükséges hely a jelentős teljesítménynövekedés ellenére sem nagyobb, mint az elődmodell AxTrax AVE esetében. Lényeges újítás, hogy a hajtűtekercseléssel felvértezett két villanymotor hűtése olajalapú. E folyadékot a kenés és hűtés igényeinek megfelelően keringtetik. Az AxTrax 2 LF két változatban elérhető, a „gyengébb” 260, az erősebb pedig 360...
Új Scania V8-asok és sebességváltók: Újra a csúcson
Hosszú évek után a Scania visszahódította a Volvótól az elsőséget a tehergépkocsik teljesítménye terén a továbbfejlesztett V8-as motorjának új, 770 lóerős csúcsváltozatával. Emellett egy vadonatúj váltócsaládot is megalkotott a griffes gyártó. Nem véletlen, hogy régóta a két svéd márka verseng egymással a legerősebb nagy sorozatú tehergépkocsi címért, hiszen az északi országokban hatvan tonna, illetve valahol még annál is nagyobb szerelvényössztömeggel...
Az eredeti kecskeméti autóipari gyár: Látogatás a Knorr-Bremse üzemében
Tarts velünk, és utazz Kecskemétre a Knorr-Bremse felségterületére! Megtudhatod, mióta foglalkoznak pneumatikus és hidraulikus alkatrészekkel Bács-Kiskunban. Bepillantást nyerhetsz a gyári mindennapok világába és megcsodálhatod a 2014-ben épített új üzem jelenlegi formáját. Többek között mutatunk neked egy-két terméket, különböző munkafolyamatot és összehozunk Sáskával, a zöld robottal. Még izgulhatsz is, hiszen éles, nehéz tárgyakat cipelünk és leleplezzük, hogy mit rejt a Knorr-Bremse...
Szakmai napok a Slovakia Ringen: Jövőkép Volvo Trucks módra
Technikai napokat tartott a Volvo Trucks a Slovakia Ringen. A rendezvény célja az volt, hogy bemutassák az ügyfeleknek és a szaksajtó munkatársainak azokat a fejlesztéseket és irányokat, amelyek meghatározók, vagy azok lesznek a közeljövőben.
GM pickupok villanymotoros rásegítéssel: Hibridhajtású pickupok
Egyelőre óvatos próbaként, de gyártani kezdte hibridhajtású pickupjait a GM. Úgy tűnik, hogy az eltúlzott technika negatív hatásait szerették volna még több technika beépítésével enyhíteni, és ennek megfelelően ellentmondásos is az eredmény.
Renault Trucks motorok 3D-fémnyomtatással: Nyomtassunk motort!
Egyre elterjedtebb a 3D-nyomtatási technológia a mindennapokban. A Renault Trucks mérnökei azonban már egy újabb szintre léptek: motoralkatrészeket nyomtattak fémből, sőt már az első teszteket is sikeresen teljesítették.
Mercedes-Benz Arocs: Felemás testvérek
Ezer tonnát kell megmozdítani, esetleg olajfinomítót oltani vagy villámgyorsan járhatóvá varázsolni egy lápvidéket? Természetesen nem egy járművel, de mindháromra pompás választás a Mercedes-Benz Arocs. Jöjjenek a különleges csillagrombolók! Írd és mondd, akár ezer tonnát is magabiztosan mozgásba lendít a túlméretes szállítmányok specialistájaként ismert Viktor Baumann fuvarozóvállalatnak közelmúltban átadott Mercedes-Benz Arocs SLT 4463 AS 8x6 nehézvontató. Amennyiben azt is hozzátesszük, hogy...
Küszöbön az önvezető teherautók: Agyszüleményből valóság
Igen kecsegtetően halad a Daimler Truck és a Torc Robotics közös fejlesztési projektje az Egyesült Államokban. Így a tervek szerint Észak-Amerikában már 2027-ben piacra kerülhetnek az ember nélküli önvezetésre alkalmas nehéz-teherautók. Korántsem annyira új keletű az önvezető teherautók fejlesztése, mint azt gondolnánk, a „Daimler” ugyanis már évtizedek óta dolgozik ezen. Az egész 1986-ban, a QR-kóddal hivatkozott írásunkból megismerhető Eureka Prometheus...










