A méret a lényeg
 Szokásunkhoz híven ezúttal is a legérdekesebb szállítmányok világából válogattunk.  Kábellel továbbítják rendeltetési helyére a napelemparkok és szélturbinák által termelt villamosenergiát – nagyon is sok kábellel. Az Energieanlagen Ramonat GmbH több mint száz specialistából álló csapata a világ minden táján készít ilyen kábelutakat. Kialakításuktól és akár két kilométeres hosszúságuktól függően a kábelek mintegy 55, de a jövőben akár 100 tonnás, jelenleg...
A Renault Trucks új motorjai: Elvették az étvágyukat
 Folytatva a T, a C és a K típus átfogó korszerűsítését a Renault Trucks bemutatta a 11 és a 13 literes motorok Euro VIe minősítésű változatait. Ezek étvágya tíz százalékkal is kisebb lehet, többek között a turbocompound bevezetésének köszönhetően.  Tavaly az év végén piacra lépett a T, a T High, a C és a K típus kívül-belül megújult nemzedéke, amellyel...
VDO DTCO 4.1: Még okosabb tachográf jön
 Jövő nyáron bevezetik az okostachográfok új generációját. A DTCO 4.1 az új lehetőségek és funkciók egész tárházát kínálja majd a határátlépések rögzítésétől a terhelési adatok valós idejű továbbításáig. Újabb lökést adhat tehát a digitalizációnak.  Egyre több tekintetben és egyre szigorúbban szabályozzák az európai uniós törvényi előírások a nemzetközi fuvarozás működését. A 2020 nyarán kihirdetett Mobilitási Csomag például nagy hangsúlyt fektet...
Maximálisan jövőbiztos
 Új taggal bővült a kifejezetten városi autóbuszokhoz kínált Goodyear Urbanmax MCA abroncscsalád.  Az MCA HL+ nagy teherbírású, ugyanakkor kis gördülési ellenállású modell a korszerű elektromos, illetve hibrid buszok követelményeinek is kiválóan megfelel. A megnövelt terhelési indexű abroncs akár nyolc tonna tengelyterhelést is lehetővé tesz, így a terjedelmes akkumulátorcsomagok miatt nehezebb buszokon is alkalmazható. Emellett az energiahatékonyság terén is egy-két kategóriával...
Volvo új járművezető-támogató rendszerei: Új szintre emelt biztonság
 Olyan díjnyertes innováció a Volvo Dinamikus Kormányzás rendszer, amely forradalmasítja a nehéz-teherautók kormányzását. Az új járművezető-támogató rendszerek a járművezetők számára nagyobb közlekedésbiztonságot és javuló munkakörülményeket ígérnek.
Cummins Aeos 1 tanulmány: Ígéretek földje
 Úgy látszik, ez most a hatalmas ígéretek ideje! Akár 480 kilométert is megtehet egyetlen töltéssel a Cummins villanymotoros vontatója – persze azért a dízelmotorjairól sem feledkezett meg a világuralomra törő gyártó.
Scania önvezető teherautó: Járművezető nélkül?
 Közeledik az a korszak, amikor már nem lesz szükség járművezetőkre a fuvarozás vagy épp a közösségi közlekedés területén. A Scania is készül már a jövőre, ezért gőzerővel fejleszti az önvezető teherautóit.
ZF innovációk: Villamdelejes forgony
 Teljes mellszélességgel tolja az elektromos mobilitás szekerét a friedrichshafeni fogaskerékgyár. Legutóbb egy innovatív invertert, hajtűs tekercseléssel felvértezett villanymotort és egy városi buszok számára fejlesztett vészfékasszisztens rendszert mutatott be.  Minden teljesítményszinten nagyobb hatékonysággal kecsegtet a ZF által szabadalmaztatott, legújabb szilícium-karbid technológiára épülő, skálázható és moduláris inverter. Miközben maximális rugalmasságot biztosít 400 és 800 voltos feszültség között. Ez a gyakorlatban nagyobb hatótávolsággal...
Mercedes-Benz kisteherautós balesetkutatás: Csillagos helyszínelők
 Belső közlekedésbiztonsági kutatási eredmények alapján fejleszti kishaszonjárműveit a Mercedes-Benz.
Mercedes-Benz elektromos kishaszonjárművek: Elektromos csomagszállítók
 Jövő év elejétől két német nagyvárosban villanymotoros Mercedes-Benz kishaszonjárművekkel szállítja majd házhoz a csomagokat a Hermes futárszolgálat.










