Új műanyag-újrahasznosítási eljárás: Szemétből készül az érzékelő
Egyre nagyobb problémákat okoznak világszerte a műanyag szeméthalmok. Különösen igaz ez azon anyagokra, amelyek nemhogy nem bomlanak le, de még veszélyes hulladéknak is minősülnek. Egy új eljárás akkuból parkolószenzort készít. Szinte minden haszongépjárműhöz, személyautóhoz és motorkerékpárhoz készít indítóakkumulátorokat a Bosch, az egyik legnagyobb gyártó e téren. E telepek jelentős részét ugyan újrahasznosítják az élettartamuk végén, de eddig a folyamat elsősorban...
ZF EcoLife CoachLine: Megváltja a helyét
Amilyen észrevehetetlenül kapcsolja a fokozatokat, olyan egyértelműen váltja be az ígéreteit a távolsági buszokhoz tervezett ZF EcoLife CoachLine. Az új automatikus egység oroszlánrészt játszott a Coach of the Year 2022 díj kapcsán a zsűri ítéletében. Automatikus váltóval korábban jellemzően csak városi járművekben találkozhatott a buszos világ. Bár már eddig is kínált ilyet a távolsági buszokhoz a ZF, igazán a továbbfejlesztett...
A Bosch egyedülálló, QR-kódos javítási technológiája: Beléjük kódolt minőség
Ma már a technika csúcsát képviselik a Bosch közös nyomócsöves dízel-befecskendezőrendszerei. Ezek befecskendezőinek és szivattyúinak szakszerű javítása speciális QR-kódos technológiával elvégezhető, amellyel hazánkban kizárólag öt minősített szerviz rendelkezik. Napjaink dízelmotorjaival szemben elengedhetetlen követelmény a károsanyag-kibocsátás, illetve a zajszint minimalizálása és az üzemanyag-hatékonyság maximalizálása érdekében, hogy minden üzemi állapotban optimális égési folyamattal működjenek. Ehhez a tehergépjárművekben, vagy a munkagépekben is rendkívül...
Mercedes-Benz Arocs autonóm hókotrók: Önvezető hókotrók
Reptéri autonóm konvojt mutatott be a Mercedes-Benz. A négy Arocs tehergépkocsiból álló egység feladata a kifutópályák hómentesítése, mégpedig egyetlen járművezetővel.
GM pickupok villanymotoros rásegítéssel: Hibridhajtású pickupok
Egyelőre óvatos próbaként, de gyártani kezdte hibridhajtású pickupjait a GM. Úgy tűnik, hogy az eltúlzott technika negatív hatásait szerették volna még több technika beépítésével enyhíteni, és ennek megfelelően ellentmondásos is az eredmény.
Renault Trucks Optifuel Lab 3: Gördülő laboratórium
Immár harmadik generációjánál tart a Renault Trucks gördülő laboratóriuma. Az Optifuel Lab 3 kísérleti szerelvénnyel szenzációs eredményt ért el a gyártó, ugyanis 12,5 százalékkal sikerült csökkentenie az átlagos tüzelőanyag-fogyasztást. Ismét igen átfogó szemlélettel láttak munkához a francia gyártó szakemberei az Optifuel Lab 3 fejlesztésekor. Ugyanis innovációs tevékenységük mindenre kiterjedt, ami csak befolyásolhatja az energiafogyasztást – az aerodinamikától a kenőanyagokon és...
@CITY városi önvezető rendszerek: Önvezető Tesz-Vesz város
Reggel munkába menet nem kell a vezetéssel törődnünk, intézhetjük egyéb teendőinket, ezzel is időt spórolva magunknak. Lehet nem is olyan távoli ez a jövőkép, mint elsőre gondolnánk. Az @CITY projekt ezt a feladatot bontotta megvalósítható részekre. Tizenöt partner, autóipari cégek, egyetemek és kutatóintézetek egyesítették erőiket, hogy új, automatizált vezetési funkciókat kutassanak a városi közlekedés optimalizálása érdekében. A 2017-ben indult és...
Járművek közti adatkommunikáció: Egy mindenkiért
Háromféle adatkommunikációs rendszer is jól teljesítette a szigorú biztonsági követelményeket a CONCORDA innovációs projekt közúti tesztjei során. Ezzel a kutatás résztvevői sikeresen lefektették a jövő önvezető funkcióinak egyik újabb alapját. Közúti gépjárművek különféle önvezető funkcióinak egyik sarkalatos pontja a közlekedés résztvevői közötti gyors és biztonságos adatkommunikáció. Ugyanis az így kapott információk alapján az automatizált rendszerek sokkal pontosabban igazodhatnak az adott...
Villamosított útszakasz Svédországban: Olcsó megoldás a villanyút?
Jelenleg az a legnagyobb probléma az elektromos hajtással, hogy az akkumulátorok egy töltéssel nem alkalmasak sok száz kilométer megtételére. Svédországban sikerült áthidalni mindezt egy villanyút kiépítésével, ami menet közben tölti a haszonjárműveket.
MAN hTGX és önvezető teherautók: Hidrogénezett öntudatosság
Olajszőkítésről szó sincs! Csupán arról, hogy az MAN bemutatta hidrogénüzemű belső égésű erőforrással felvértezett hTGX teherautóját. Eközben önvezető prototípusaival is új mérföldkőhöz érkezett, amelyek végre felhajthattak az autópályára. Olyan helyileg kibocsátásmentes alternatívát kínál az MAN hTGX, ami elsősorban speciális felhasználásoknál helyettesítheti a teljesen elektromos járműveket. Gondoljunk a túlméretes és túlsúlyos extrém szállítmányokra, az építőipari, tartányos vagy rönkszállító szerelvényekre. Illetve az...










