Toyota üzemanyagcellás busz: Hidrogén hajtja
Leszállította az első üzemanyagcellás buszt a Toyota Motor Corporation a tokiói Fővárosi Önkormányzat közlekedési osztálya számára. A Toyota FC Bus (Toyota Fuel Cell Bus) névre keresztelt busz a Toei útvonalon közlekedik márciustól.
Scania C-me életmentő okosmellény: Segít, hogy ne legyen baj
Már nemcsak a mosópor és a hűtőszekrény, hanem egy láthatósági mellény is lehet okos. A Scania C-me automatikusan világítani kezd, ha a vezető kiszáll járművéből, sőt szükség esetén önállóan segítséget is hív!
Önvezető Mercedes-Benz Axor: Csillag a nádas felett
Már most is probléma a világunkban az élelmiszerhiány, de az éghajlatváltozás miatt ez egyre súlyosabban érint majd bennünket. A technológia fejlődésével talán mérsékelhető ez a tendencia, egy ilyen fejlesztés például az önvezető cukornádbetakarító. Sok más céghez hasonlóan a Daimler Truck is folyamatosan dolgozik az önvezető járművek megalkotásán. Az elosztóközpontok között az autópályán önállóan közlekedő Freightliner Cascadia egy friss, civilizációközeli és...
Mercedes-Benz oldalsó holttérfigyelő: Oldalvédelem
Csúnya balesetekhez vezethet, ha egy hatalmas nyerges szerelvény és egy kerékpáros vagy gyalogos balszerencsésen találkozik. A Mercedes-Benz azonban igyekszik megelőzni a bajt az oldalsó holttérfigyelő rendszerével.
III. ZalaZone Innovációs Nap: Felszállási engedély?
Nemcsak a villamosítás és az automatizált vezetés elterjedése várható a következő évtizedben, hanem a városok közlekedése is valóban háromdimenzióssá válthat. A drónok számtalan területen járulhatnak hozzá a modern élethez, munkához. Hazánk legnagyobb és legmodernebb járműipari tesztpályáján a következő évtizedben várható trendeket ismerhettünk meg, ezúttal az automatizált vezetés és a drónok témájában. Várhatóan idén év végére egy elemet leszámítva elkészül a...
DAF CF és XF PXP-rendszerrel: Olajozott továbbjutás
Mostantól a műszerfalról egy gombnyomással kapcsolható hidraulikus elsőkerék-hajtással is rendelhető a DAF CF és XF. Ez számos előnyt kínál a kardántengelyes hajtással szemben, és sok esetben bőven elegendők a képességei. Különösen ideális a Paul Nutzfahrzeuge közreműködésével kifejlesztett PXP-rendszer (Paul Xtra Power) olyan alkalmazások esetén, amikor a gépjárművek jellemzően közúton közlekednek, ám olykor, például a rakodóhely megközelítésekor, laza vagy csúszós terepen...
Volvo FMX autonóm bányajármű: Gépesített bányaló
Föld alatti ércbánya szűk járataiban teherautót vezetni nem könnyű és nem élvezetes munka. Ezt vállalja át az embertől a Volvo Trucks autonóm, azaz gépkocsivezető nélküli gépjárműve.
Hyundai önvezető és üzemanyagcellás jármű: Önvezet és cellatárs
Jó ideje ismerősen cseng a Hyundai neve a haszonjárművek piacán Európában is, bár a márka jelenléte itt, ezen a piacon nem meghatározó. Egyelőre. Fejlesztései eredményeként viszont nagyon is meghatározóvá válhat a Hyundai ezen a területen is.
Küszöbön az önvezető Bulli
Igen izgalmas újdonsággal érkezett a Volkswagen Haszonjárművek idén szeptemberben a Müncheni Autószalonra. Elhozták az ID. BUZZ AD modellt, pontosabban a jövőre érkező elektromos kishaszonjárműből készített első öt önvezető prototípusjármű egyikét. A kísérleti gépkocsikat Münchenben teszteli a Volkswagen Haszonjárművek fejlesztőpartnere, az önvezető rendszerekkel foglalkozó Argo AI vállalat. Az intelligens vezérlőszoftver számára tizennégy kamera, hat lidar és tizenegy radar szolgáltat adatokat a...
Scania élettartam-akkumulátor: Másfél millió lépés villanyországban
Kis lépés az emberiségnek, óriási ugrás a villanyosoknak! Ha igazak a Scania ígéretei, úgy hamarosan alapjaiban megváltozik az utcaképünk és az eddigieknél nagyságrendekkel gyorsabban elektromos hajtásláncúra cserélődnek a dízelmotoros haszonjárművek! Látszólag elsikkadt a hírek között, hiszen a Scania sem verte nagydobra, amikor egy szerény sajtóközleményben bejelentette, hogy másfél millió kilométeres élettartam-garanciát vállalnak az új Northvolt akkumulátorokra. A kollégáimmal csak néztünk...