Új módszer hódíthat a járműgyártásban: Ultrahangos tömegcsökkentés
A járműipari mérnökök nagyon keményen dolgoznak a kilók, vagy akár a grammok lefaragásának reményében. Egy nemrég bevezetett eljárás most új eszközt adhat a kezükbe. Valószínűleg a Bosch mérnöke, Florian Woelke sem gondolta, mekkora jelentősége lehet az ötletének a járműipar egészét tekintve. A személyautók gyártástechnológiája mellett a kishaszonjárművek, a teherautók, sőt az autóbuszok kapcsán is hatalmas lehetőségek rejlenek az ultrahangos szegecselési...
Két tipp a biztonságosabb és egészségesebb autózásért
Az egyiket az orrunkkal érezzük, a másikat a szemünkkel látjuk, mégis elhanyagoljuk a cseréjüket. Az utastérszűrő, vagy ismertebb nevén pollenszűrő, ma már szinte minden autóban megtalálható. Mégis, valahogy a cseréjéről gyakran megfeledkezünk, pedig akár házilag is gondoskodhatunk erről néhány perc alatt.A törlőpengék, vagy ahogy a köznyelv hívja, ablaktörlő lapátok, rossz időben és este tehetnek jó szolgálatot. Mivel azonban alkalomszerűen használjuk...
ZF vezetéstámogató rendszerek, 2016: Új sofőrsegédek
Két éven belül sorozatgyártásba kerülhet a ZF két új teherautós vezetéstámogató rendszere, a kikerülés-segítő rendszer és az autópálya-segéd. Mindkét megoldás jelentősen hozzájárul a közlekedésbiztonság javításához.
Schmitz Cargobull telematikai rendszer: Okospótkocsi
Ellenőrzi és írja a hőmérsékletet, számon tartja a kilométerfutást, megóvja lopástól a rakományt és figyeli a gumiabroncsokat a Schmitz Cargobull új pótkocsi-telematikai rendszere.
Knorr-Bremse Diagnostics: Huszonöt perc alatt újra úton!
Mindössze huszonöt perc kellett, hogy egy lerobbant teherautó újra útra keljen. A Knorr-Bremse Diagnostics szoftverével a gyors hibaelhárítás és a költséghatékony javítás minden haszonjárműhöz egyszerűen elérhető, így a fuvarozók órákat spórolhatnak. Képzeljünk el egy műszaki okból veszteglő teherautót az országúton! Rakománya telis-tele sürgősen szállítandó áruval. A sofőr és a diszpécser egyaránt ideges. Ha a megrendelő ezt megtudja vagy pánikol vagy...
Scania-újdonságok: Hasznos innovációk
Folyamatos fejlesztései eredményeként két fontos újítást is bemutatott a Scania. Az elektrohidraulikus kormányrásegítő a biztonságot és a kényelmet, míg a felemelhető tandemtengely a hatékonyságot fokozza. Sőt, már közúton tesztelheti az önvezetést a gyártó. Immár a Scania tehergépjárművekhez is rendelkezésre áll extrafelszerelésként elektrohidraulikus kormányrásegítő. Az EAS (Electrically Assisted Steering) elnevezésű rendszer rásegítésének mértéke arányban áll a jármű sebességével. Hangolásánál pedig a...
A Knorr-Bremse legfrissebb innovációi: Féktelen fékfejlesztések
Mindig talál újítási lehetőségeket a Knorr-Bremse a hagyományos hajtású haszonjárművek légfékrendszerei terén, miközben az elektromos járművekre összpontosító innovációs részlege, az eCubator is egyre több újdonságot mutat fel. Nem érkezett szűkmarkúan a Knorr-Bremse stábja Brüsszelbe a 2023-as Busworld buszkiállításra októberben. Először is itt mutatta be a szakmai nagyközönségnek a moduláris, méretezhető fékvezérlő rendszerét (GSBC – Global Scalable Brake Control). Ennek a...
Michelin Uptis defektbiztos abroncs: Nem kell felfújni!
Nem is defekttűrő, hanem defektbiztos a Michelin Uptis abroncs. Nem kaphat defektet, hiszen nincs benne levegő. Öt év múlva akár forgalomba is kerülhet.
Hino-Toyota üzemanyagcellás nyerges vontató: Hidrogénezett cirkáló
Megállapodást kötött a Hino és a Toyota egy üzemanyagcellás hajtású nehézkategóriás tehergépjármű kifejlesztéséről az észak-amerikai piac számára. Ehhez a Hino adja majd az alvázat és a fülkét, a Toyota pedig a hajtásláncot. Rohamosan nő az érdeklődés Észak-Amerikában az elektromos hajtású nehézkategóriás, azaz ottani besorolás szerint 8-as osztályú tehergépkocsik iránt, azonban a hálózatról tölthető akkumulátoros megoldások a saját tömeg, a hatótávolság...
Önvezető járművek irányításának kérdései: Ki vezessen?
Jelentős átalakulás előtt áll a közlekedés, a jelenleg folyó autóipari fejlesztések nagy része az önvezető, vagy más néven autonóm járművek irányába mutat. Az új technológia célja az emberi tényező csökkentésével a közlekedésbiztonság fokozása.










