Scania-Siemens villamosított autópályák: A villamosítás útján

Egyre közelebbi jövőt jelentenek a felsővezetékes autópályák, hiszen már a gyakorlatban tesztelik Európa több pontján a villamosított utakat.

Fogmaker automatikus tűzoltórendszer: Automatikus életmentő

Évente 10-15 autóbuszt megment itthon a pusztító lángoktól a Fogmaker tűzoltórendszere. Döntő részben a belső égésű motor környékén kap valami lángra, ez ellen hatékonyan véd több mint 2500 hazai buszt a svéd megoldás. Csak Londonban évi 15-20 busz gyullad ki, Németországban évente nagyságrendileg 400 az elmúlt évek-évtizedek statisztikái alapján. Az Amerikai Egyesült Államokban naponta legalább egy iskolabuszban ütik fel fejüket...

Knorr-Bremse iTEBS X fékvezérlő: Felfedjük a titkait

Ismét Kecskemétről jelentkezünk. Korábbi videónkban a Bács-Kiskun vármegyei gyár történetét és termékeit mutattuk be nektek, most pedig egy igazi csemegét hoztunk el! Dőljetek hátra kényelmesen, indítsátok el a videót és nézzétek meg velünk a Knorr-Bremse új elektronikus pótkocsi fékvezérlő rendeszerét. Az iTEBS X új funkciókkal, gyorsabb csatlakozással és még sok-sok mással kecsegtet! Ha bátorkodsz megnézni kisfilmünket, még ma megismerheted a...

Goodyear újdonságok: Ideális egyensúlyban

Nem könnyű egymásnak szögesen ellentmondó üzemelési körülményeknek egyaránt jól megfelelő gumiabroncsot kifejleszteni. A Goodyear újdonságai azonban éppen ilyenek. Az egyik terepes járművek, a másik furgonok üzemeltetőinek szól. Európában évről évre növekszik a terepes járművek, köztük a pickupok piaca. Ráadásul a Goodyear tanulmánya szerint az ügyfelek 95 százaléka nemcsak kiváló terepjáró tulajdonságokat és jó ellenálló képességet vár el a gumiabroncsoktól, hanem...

Bosch eAxle a Nikola vontatóiban: Belharc

Komoly párbajra készül az évtized végén a Nikola és a Tesla: egy-egy új nyerges vontatóval kívánják megalapozni a szállítmányozás általuk elképzelt jövőjét. Ráadásul a Nikola Motors edzőpartnere, mentora nem más, mint a Bosch!

Voith utólagos elektromos hajtás: Utólag könnyebb

Nemcsak okosnak lenni könnyebb utólag, hanem egy flottát villamosítani is. Legalábbis ezt ígéri a Voith és az Orten Electric-Trucks új közös megoldása, amellyel költséghatékonyan alakítanak át buszokat és teherautókat teljesen elektromos hajtásúvá. Stratégiai partnerkapcsolatba lépett egymással a többek között az automatikus sebességváltóiról, retardereiről és egyéb erőátviteli berendezéseiről híres Voith-csoport, valamint a legkülönfélébb össztömeg-kategóriájú dízelüzemű tehergépkocsikat teljesen elektromos hajtásúvá átalakító Orten...

A ZF újdonságai: Jövőbe mutató arzenál

Talán eddigi legjelentősebb átalakulása küszöbén áll a szállítmányozási iparág. A ZF célja ennek kapcsán nem kevesebb, mint az intelligens, tiszta és biztonságos haszonjármű – még több elektromos hajtással és fejlett elektronikus asszisztensrendszerrel. Egyedülálló szaktudás birtokában tekinthet a haszonjármű-iparág elé tornyosuló feladatokra – a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, az elektromos hajtásrendszerek, a biztonság növelése, az automatizált vezetés, a digitálisan hálózatba kapcsolt flották –...

ATLAS-L4: A vállán viszi a világ terheit

Önvezető teherautók az autópályákon? Bizony, a jövő már itt kopogtat az ajtón, tizenegy cég és szervezet fogott össze az ATLAS-L4 önvezető rendszer megalkotására. Nélkülözhetetlenek a teherautók az áruszállításhoz, évről évre egyre nagyobb az igény a távolról beszerezhető árucikkek iránt, a sofőrhiány pedig lassítja a növekedést. Emellett csak Németországban a forgalmi torlódások évente több milliárd euró gazdasági kárt okoznak. Arról nem...

Continental hajlított kijelző és kiemelkedő gombok: Kiemelkedően hajlékony

Semmiből megjelenő gombok a műszerfalon és a tér minden irányába kanyargó képernyők – a Continental két díjnyertes megoldásával ezek a jövőtechnikának tűnő elképzelések is megvalósíthatók. Belsőépítészeti különlegességekkel zsebelt be két elismerést a Continental. A Német Dizájndíj 2020 a német beszállító két megoldását is elismerte, mindkettőt a Kiváló Terméktervezés kategóriában ítélték győztesnek. Az ívelt műanyag képernyő egyedi megoldása, hogy rendkívül kis sugarú...

DAF CF és XF PXP-rendszerrel: Olajozott továbbjutás

Mostantól a műszerfalról egy gombnyomással kapcsolható hidraulikus elsőkerék-hajtással is rendelhető a DAF CF és XF. Ez számos előnyt kínál a kardántengelyes hajtással szemben, és sok esetben bőven elegendők a képességei. Különösen ideális a Paul Nutzfahrzeuge közreműködésével kifejlesztett PXP-rendszer (Paul Xtra Power) olyan alkalmazások esetén, amikor a gépjárművek jellemzően közúton közlekednek, ám olykor, például a rakodóhely megközelítésekor, laza vagy csúszós terepen...
Hirdetés:
error: Védett tartalom