A méret a lényeg

Szokásunkhoz híven ezúttal is a legérdekesebb szállítmányok világából válogattunk. Kábellel továbbítják rendeltetési helyére a napelemparkok és szélturbinák által termelt villamosenergiát – nagyon is sok kábellel. Az Energieanlagen Ramonat GmbH több mint száz specialistából álló csapata a világ minden táján készít ilyen kábelutakat. Kialakításuktól és akár két kilométeres hosszúságuktól függően a kábelek mintegy 55, de a jövőben akár 100 tonnás, jelenleg...

A Renault Trucks új motorjai: Elvették az étvágyukat

Folytatva a T, a C és a K típus átfogó korszerűsítését a Renault Trucks bemutatta a 11 és a 13 literes motorok Euro VIe minősítésű változatait. Ezek étvágya tíz százalékkal is kisebb lehet, többek között a turbocompound bevezetésének köszönhetően. Tavaly az év végén piacra lépett a T, a T High, a C és a K típus kívül-belül megújult nemzedéke, amellyel...

VDO DTCO 4.1: Még okosabb tachográf jön

Jövő nyáron bevezetik az okostachográfok új generációját. A DTCO 4.1 az új lehetőségek és funkciók egész tárházát kínálja majd a határátlépések rögzítésétől a terhelési adatok valós idejű továbbításáig. Újabb lökést adhat tehát a digitalizációnak. Egyre több tekintetben és egyre szigorúbban szabályozzák az európai uniós törvényi előírások a nemzetközi fuvarozás működését. A 2020 nyarán kihirdetett Mobilitási Csomag például nagy hangsúlyt fektet...

Maximálisan jövőbiztos

Új taggal bővült a kifejezetten városi autóbuszokhoz kínált Goodyear Urbanmax MCA abroncscsalád. Az MCA HL+ nagy teherbírású, ugyanakkor kis gördülési ellenállású modell a korszerű elektromos, illetve hibrid buszok követelményeinek is kiválóan megfelel. A megnövelt terhelési indexű abroncs akár nyolc tonna tengelyterhelést is lehetővé tesz, így a terjedelmes akkumulátorcsomagok miatt nehezebb buszokon is alkalmazható. Emellett az energiahatékonyság terén is egy-két kategóriával...

Volvo új járművezető-támogató rendszerei: Új szintre emelt biztonság

Olyan díjnyertes innováció a Volvo Dinamikus Kormányzás rendszer, amely forradalmasítja a nehéz-teherautók kormányzását. Az új járművezető-támogató rendszerek a járművezetők számára nagyobb közlekedésbiztonságot és javuló munkakörülményeket ígérnek.

Cummins Aeos 1 tanulmány: Ígéretek földje

Úgy látszik, ez most a hatalmas ígéretek ideje! Akár 480 kilométert is megtehet egyetlen töltéssel a Cummins villanymotoros vontatója – persze azért a dízelmotorjairól sem feledkezett meg a világuralomra törő gyártó.

Scania önvezető teherautó: Járművezető nélkül?

Közeledik az a korszak, amikor már nem lesz szükség járművezetőkre a fuvarozás vagy épp a közösségi közlekedés területén. A Scania is készül már a jövőre, ezért gőzerővel fejleszti az önvezető teherautóit.

ZF innovációk: Villamdelejes forgony

Teljes mellszélességgel tolja az elektromos mobilitás szekerét a friedrichshafeni fogaskerékgyár. Legutóbb egy innovatív invertert, hajtűs tekercseléssel felvértezett villanymotort és egy városi buszok számára fejlesztett vészfékasszisztens rendszert mutatott be. Minden teljesítményszinten nagyobb hatékonysággal kecsegtet a ZF által szabadalmaztatott, legújabb szilícium-karbid technológiára épülő, skálázható és moduláris inverter. Miközben maximális rugalmasságot biztosít 400 és 800 voltos feszültség között. Ez a gyakorlatban nagyobb hatótávolsággal...

Mercedes-Benz kisteherautós balesetkutatás: Csillagos helyszínelők

Belső közlekedésbiztonsági kutatási eredmények alapján fejleszti kishaszonjárműveit a Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz elektromos kishaszonjárművek: Elektromos csomagszállítók

Jövő év elejétől két német nagyvárosban villanymotoros Mercedes-Benz kishaszonjárművekkel szállítja majd házhoz a csomagokat a Hermes futárszolgálat.
Hirdetés:
error: Védett tartalom