Preventív akkumulátorcsere
Azzal talán nem mondunk nagy újdonságot, hogy a tél első hidegebb napjaiban hirtelen megnő a gépjármű-akkumulátorok iránti kereslet a forgalmazóknál. A szükség nagy úr, mégis érdemes odafigyelni, hogy jól válasszunk! Céges flottánk egyik tagjában váratlanul adta meg magát az alig több mint kétéves akkumulátor. A hétvégi kellemetlenség után úgy döntöttük, hogy teherautónkban preventív jelleggel cseréljük a hét éves gyári aksit....
Knorr-Bremse EconX: Szeretnéd tudni a megfiatalodás titkát?
Már-már a bölcsek köve ez! Ha a felhasználók nem is, de járműveik megfiatalodhatnak a felújított, gyárival megegyező minőségű EconX komponensekkel. A sokat futott és megviselt haszongépjármű-alkatrészeket a Knorr-Bremse szó szerint újjávarázsolja. Egyszerűen öt lépésből, de 60 év felújítási tapasztalattal a háta mögött végzi a gyári felújítás mágiáját a német cég. Ugyan nem minden esetben lehetséges a csoda, viszont amikor igen,...
IAA Transportation 2024, 2. rész.: Így épülnek a holnap haszonjárművei
Gyere velünk egy gyors standbejárásra, nézzük végig, milyen trendeket láttunk az IAA Transportation 2024 kiállításon. Elárulom előre, hogy a hagyományos dízelmotorok jócskán háttérbe szorultak, a helyükön a villamosítás és az üzemanyagcella állt. Hannoveri beszámolónk második részében a beszállítók kínálatán keresztül tekintjük át, merre tart az iparág.
Újjászülető alkatrészek
Indítómotorok és generátorok újabb élete kezdődik a Bosch krakoveci gyárában Ukrajnában. Az eredeti termékspecifikációk szerint újragyártott alkatrészek értékalapú és fenntartható, minőségi javításokat biztosítanak. A lengyel határtól mindössze pár száz méterre lévő telephelyet 2003-ban alapította a Bosch és 2022-ig négymillió önindítót készítettek el itt, ezek egy részét már az eXchange program keretében. Ezen az európai telephelyen 750 különböző részegységet képesek előállítani...
Knorr-Bremse fékalkatrészek: Biztonsági matekpélda
Nemhogy kiszámolni, megtippelni is nehéz, hogy a Knorr-Bremse által legyártott féktárcsák vajon hány haszonjárműben dolgoztak az évek során, és ezzel mekkora biztonsági pluszt eredményeztek. Ám a konkrét előnyöket szerencsére könnyebb számszerűsíteni. Összesen 50 millió haszonjármű-féktárcsát gyártott le az elmúlt évtizedekben a Knorr-Bremse, ezekkel összesen több mint négymilliárd kilométert tettek meg. Vagyis a Föld egyenlítője körül megtett százezer körrel a biztonság...
MAN hTGX és önvezető teherautók: Hidrogénezett öntudatosság
Olajszőkítésről szó sincs! Csupán arról, hogy az MAN bemutatta hidrogénüzemű belső égésű erőforrással felvértezett hTGX teherautóját. Eközben önvezető prototípusaival is új mérföldkőhöz érkezett, amelyek végre felhajthattak az autópályára. Olyan helyileg kibocsátásmentes alternatívát kínál az MAN hTGX, ami elsősorban speciális felhasználásoknál helyettesítheti a teljesen elektromos járműveket. Gondoljunk a túlméretes és túlsúlyos extrém szállítmányokra, az építőipari, tartányos vagy rönkszállító szerelvényekre. Illetve az...
Speciális fuvarok Faymonville trélerekkel: Gőzmozdonytól a szélturbináig
Világszerte számos látványos speciális szállítási feladatot teljesítettek különböző cégek a Faymonville különféle trélereivel az utóbbi időben is. Ezekből válogattunk össze egy csokornyit, kihangsúlyozva a fuvareszközök sajátos műszaki jellemzőit. MegaMax Kelet-Európában nyolc országot érintve több mint háromezer kilométeres távolságra kellett eljuttatnia a török Profesyonel Taşımacılık ve Tic. Ltd. Şti cégnek egy 32,5 méter hosszú, 4,5 méter széles és 30 tonna tömegű szállítmányt....
Kia PBV: Lólépésben a fejlődés útján
Bemutatta új Platform Beyond Vehicle stratégiáját a Kia, amely a fenntartható mobilitási megoldásokat ötvözi a fejlett szoftvertechnológiával. A PBV célja, hogy innovatív és környezetbarát járművek segítségével újradefiniálja a közlekedést. Túlszárnyalja a hagyományos autógyártás határait a Kia. Ugyanis a márka a Platform Beyond Vehicle (PBV) üzletág elindításával elkötelezte magát amellett, hogy személyre szabott járműtípusok változatos választékát kínálja majd az ügyfelek egyedi...
Mindenevő aszkéta
Bemutatta X15 sorozatú motorcsaládjának legújabb generációját a Cummins. Az új HELM (Higher Efficiency. Lower emissions. Multiple fuels. – vagyis nagyobb hatékonyság, kevesebb kibocsátás, többféle tüzelőanyag) fantázianevű platformra épülő X15 minden idők legtakarékosabb Cummins dízelmotorja. Ráadásul az új család már ma teljesíti a 2027-től érvényes amerikai kibocsátási normákat. A megújult Cummins X15 legfeljebb 451 kilowattos (613 lóerő) teljesítménnyel és 2779 newtonméteres...
Küszöbön az önvezető teherautók: Agyszüleményből valóság
Igen kecsegtetően halad a Daimler Truck és a Torc Robotics közös fejlesztési projektje az Egyesült Államokban. Így a tervek szerint Észak-Amerikában már 2027-ben piacra kerülhetnek az ember nélküli önvezetésre alkalmas nehéz-teherautók. Korántsem annyira új keletű az önvezető teherautók fejlesztése, mint azt gondolnánk, a „Daimler” ugyanis már évtizedek óta dolgozik ezen. Az egész 1986-ban, a QR-kóddal hivatkozott írásunkból megismerhető Eureka Prometheus...