Szigorodó biztonsági követelmények: Mindannyiunkért!

Legkésőbb jövő nyártól kicsit nyugodtabban alhatunk. De nem vezetés közben! Ugyanis 2024 júliusától minden újonnan forgalomba helyezett haszonjárműnek teljesítenie kell a szigorúbb általános járműbiztonsági rendelet előírásait. Nem érte derült égből villámcsapásként a gyártókat a szigorítás. Ugyanis amikor legutoljára, 2019-ben hozzányúltak az általános járműbiztonsági rendelet (General Safety Regulation, GSR) szabálykönyvéhez, kitűzték a céldátumokat is. Ez alapján az újonnan homologizált típusoknak már...

Mercedes-Benz elektromos kishaszonjárművek: Elektromos csomagszállítók

Jövő év elejétől két német nagyvárosban villanymotoros Mercedes-Benz kishaszonjárművekkel szállítja majd házhoz a csomagokat a Hermes futárszolgálat.

Villamosított útszakasz Svédországban: Olcsó megoldás a villanyút?

Jelenleg az a legnagyobb probléma az elektromos hajtással, hogy az akkumulátorok egy töltéssel nem alkalmasak sok száz kilométer megtételére. Svédországban sikerült áthidalni mindezt egy villanyút kiépítésével, ami menet közben tölti a haszonjárműveket.

Bosch Virtual Visor: Okosított napellenző

Kényelmes és biztonságos is a Bosch új találmánya, a Virtual Visor okosnapellenző. Sok balesetet előzhet meg, mert úgy szűri ki az erős fénysugarakat, hogy közben tökéletes kilátást nyújt. Egészen mostanáig nem sokat változtak az elmúlt közel száz év alatt a járművek napellenzői. Ám valljuk be: a legtöbb gépjárművezetőben fel sem merült, hogy lehetne másmilyen is ez a kiegészítő. Pedig nem csupán kényelmi extra,...

Korszerű kamerás segédrendszerek: Mindent a szemnek

Nem szemfényvesztés, valóban átlátszó az utánfutó. No persze nem így kívülről, hanem csak a vezető képernyőjén. Azonban számára így tűnik, hiszen a korszerű kamerás rendszerek minden titkot felfednek a jármű környezetében! Amint megjelentek az utakon az első zárt karosszériájú gépkocsik, szinte azonnal felmerültek új problémák is. Remek, hogy nem fúj be a szél és nem esik a fejünkre az eső,...

Érmek a biztonságért

Továbbra is érdemes jól megfontolni a döntést, ha kishaszonjármű-vásárlás elött állunk. Meglehetősen vegyes eredményekkel zártak a versenyzők az Euro NCAP idei aktív biztonsági tesztjein is. Összesen 21 kishaszonjármű aktív biztonsági felszereltségét értékelte a független szakmai szervezet. Az idei a második év, hogy valós tesztek során vizsgálták a ráfutásgátló és automatikus vészfékező funkciókat, mind autók, mind kerékpárosok és gyalogosok esetében is....

A Mercedes-Benz Unimog új kezelőszervei: Tapintható fejlődés

Bolygónk messze legsokoldalúbban alkalmazható haszonjárműve is megállíthatatlanul fejlődik. Ennek egyik ékes bizonyítéka, hogy új kezelőszervekkel irányítható a Mercedes-Benz Unimog eszközhordozó sorozata. Még az idei évben sorozatgyártásba kerül a vadonatúj Uni-Touch kezelőrendszer, amelynek legfontosabb újdonságai az új középkonzol, egy érintőképernyő és egy joystick. Az alapjaiban átdolgozott középkonzol a korábbiaknál keskenyebb. Csökkentették a „felesleges” kapcsolók számát a középkonzolon, amit a szabadon konfigurálhatóság...

Renault Trucks C és K biztonsági újítások: Fokozott biztonsággal

Számos új biztonsági berendezést kínál a Renault Trucks a C és a K típushoz, amelyek elsősorban a városi forgalomban kapnak szerepet a gyalogosok és a kerékpárosok védelme érdekében.

Digitális tükrök: Kamera által élesen

Te próbáltál már digitális tükörrel felszerelt járművet? Látványos a különbség, amelyet most mozgóképpel és az új funkciók szemléltetésével mutatunk meg neked is. Látod, hogy nem látod?! Drasztikus a különbség, ugye? Hatalmas holtteret eredményeznek a külső visszapillantó tükrök, kiváltásukkal jelentősen fokozható a körkörös kilátás és ezáltal a biztonság. Szerkesztőségünknek is volt már szerencséje a valóságban megtapasztalni, mi mindenre képesek a digitális tükrök....

MAN eTGM üzemeltetői tapasztalatok: Több szem többet lát

Európában már több üzemeltető is kipróbálhatta az MAN eTGM jóvoltából az elektromos áruterítés előnyeit. Az első előszériás példányok közel három évvel ezelőtt álltak munkába, így minden bizonnyal e projektben gyűlt össze a legtöbb gyakorlati tapasztalat. Joachim Drees, az MAN Truck & Bus AG igazgatótanácsának akkori elnöke személyesen adta át az első tisztán elektromos hajtású MAN eTGM tehergépkocsikat az osztrák CNL...
Hirdetés:
error: Védett tartalom