Mercedes-Benz Urban eTruck: Beütött a villám
Bemutatta a Mercedes-Benz a hannoveri IAA kiállításon az első teljesen elektromos hajtású, 26 tonnás, háromtengelyes tehergépkocsit. Forradalomról beszél, de akárcsak egy politikai forradalomnak, sok külső tényező együttes hatása kell a sikeréhez.
Allison automatikus váltó: Kényelmes zöldváltó
Vadonatúj automatikus sebességváltót fejlesztett az Allison haszonjárművekhez. Alkalmazásával tisztább, gazdaságosabb üzemet ígér a gyártó.
MAN ANITA önvezető jármű: Egy újabb ígéretes hölgy
Nemrég megismerhettük Verát, a Volvo Trucks önvezető tanulmányjárművét, most pedig bemutatkozott ANITA, az MAN önvezető tehergépkocsijának üzemeltetői tesztprojektje. Közúti forgalomban egyelőre még nem közlekedhetnek teljesen önvezető járművek, a tesztelésük is csak nagyon szigorú korlátozások és feltételek mellett, külön engedélyek birtokában lehetséges. Zárt területen sokkal egyszerűbb és persze biztonságosabb is az alkalmazásuk, ezért a tehergépkocsi-gyártók jellemzően bányákban, kikötőkben és logisztikai központokban...
III. ZalaZone Innovációs Nap: Felszállási engedély?
Nemcsak a villamosítás és az automatizált vezetés elterjedése várható a következő évtizedben, hanem a városok közlekedése is valóban háromdimenzióssá válthat. A drónok számtalan területen járulhatnak hozzá a modern élethez, munkához. Hazánk legnagyobb és legmodernebb járműipari tesztpályáján a következő évtizedben várható trendeket ismerhettünk meg, ezúttal az automatizált vezetés és a drónok témájában. Várhatóan idén év végére egy elemet leszámítva elkészül a...
Szigorodó biztonsági követelmények: Mindannyiunkért!
Legkésőbb jövő nyártól kicsit nyugodtabban alhatunk. De nem vezetés közben! Ugyanis 2024 júliusától minden újonnan forgalomba helyezett haszonjárműnek teljesítenie kell a szigorúbb általános járműbiztonsági rendelet előírásait. Nem érte derült égből villámcsapásként a gyártókat a szigorítás. Ugyanis amikor legutoljára, 2019-ben hozzányúltak az általános járműbiztonsági rendelet (General Safety Regulation, GSR) szabálykönyvéhez, kitűzték a céldátumokat is. Ez alapján az újonnan homologizált típusoknak már...
Az eredeti kecskeméti autóipari gyár: Látogatás a Knorr-Bremse üzemében
Tarts velünk, és utazz Kecskemétre a Knorr-Bremse felségterületére! Megtudhatod, mióta foglalkoznak pneumatikus és hidraulikus alkatrészekkel Bács-Kiskunban. Bepillantást nyerhetsz a gyári mindennapok világába és megcsodálhatod a 2014-ben épített új üzem jelenlegi formáját. Többek között mutatunk neked egy-két terméket, különböző munkafolyamatot és összehozunk Sáskával, a zöld robottal. Még izgulhatsz is, hiszen éles, nehéz tárgyakat cipelünk és leleplezzük, hogy mit rejt a Knorr-Bremse...
Mercedes-Benz elektromos kishaszonjárművek: Elektromos csomagszállítók
Jövő év elejétől két német nagyvárosban villanymotoros Mercedes-Benz kishaszonjárművekkel szállítja majd házhoz a csomagokat a Hermes futárszolgálat.
Villamosított útszakasz Svédországban: Olcsó megoldás a villanyút?
Jelenleg az a legnagyobb probléma az elektromos hajtással, hogy az akkumulátorok egy töltéssel nem alkalmasak sok száz kilométer megtételére. Svédországban sikerült áthidalni mindezt egy villanyút kiépítésével, ami menet közben tölti a haszonjárműveket.
Bosch Virtual Visor: Okosított napellenző
Kényelmes és
biztonságos is a Bosch új találmánya, a Virtual Visor okosnapellenző. Sok
balesetet előzhet meg, mert úgy szűri ki az erős fénysugarakat, hogy közben tökéletes
kilátást nyújt. Egészen mostanáig nem sokat változtak az elmúlt közel száz év alatt a járművek napellenzői. Ám valljuk be: a legtöbb gépjárművezetőben fel sem merült, hogy lehetne másmilyen is ez a kiegészítő. Pedig nem csupán kényelmi extra,...
Korszerű kamerás segédrendszerek: Mindent a szemnek
Nem szemfényvesztés, valóban átlátszó az utánfutó. No persze nem így kívülről, hanem csak a vezető képernyőjén. Azonban számára így tűnik, hiszen a korszerű kamerás rendszerek minden titkot felfednek a jármű környezetében! Amint megjelentek az utakon az első zárt karosszériájú gépkocsik, szinte azonnal felmerültek új problémák is. Remek, hogy nem fúj be a szél és nem esik a fejünkre az eső,...