Hirdetés:

Máris elkészült a Schmitz Cargobull ötszázadik dollyja, vagyis olyan kéttengelyes, nyeregszerkezettel ellátott járműegysége, amelyhez a 25,25 vagy 31,5 méter hosszú óriásszerelvények hátsó félpótkocsiját kapcsolják.

Az elefántos gyártó jól bevált részegységeiből, például a Rotos tengelyekből modulárisan felépített dollyk normál és mega félpótkocsikhoz is megfelelnek. Míg a vonórudak széles választékának köszönhetően a legkülönfélébb elhelyezésű és kialakítású vonóberendezésekhez is csatlakoztathatók, így rendkívül rugalmasan alkalmazhatók. A Schmitz Cargobull különösen a Skandináviában már bevált és jelenleg Spanyolországban, illetve Hollandiában tesztelt, 31,5 méteres EcoDuo szerelvényekben látja a nagyobb lehetőségeket. Ezek egy nyerges vontatóból és két hagyományos félpótkocsiból állnak, így jelentős előnyöket kínálnak az egységnyi árura jutó szállítási költségek és károsanyag-kibocsátás terén. Továbbá segítenek enyhíteni a sofőrhiány és az utak zsúfoltságának problémáját. Hatalmas előnyük a rugalmasságuk: olyan helyeken, ahol nem engedélyezett vagy nem lehetséges ekkora járművek közlekedése, ott egy további nyerges vontató bevonásával könnyedén szétválaszthatók két szokványos nyerges szerelvénnyé.