IVECO Stralis NP 460 modellek a Lidl flottájában: Biogázzal a fenntarthatóságért
Öt új, biometángázzal üzemelő IVECO Stralis NP 460 tehergépkocsit állított munkába a Lidl áruházlánc az észak-olaszországi üzleteinek ellátására. Akár 95 százalékkal is csökkenhet a járművek szén-dioxid-lábnyoma a biometán, mint tüzelőanyag használatával. Pietro Rocchi, a Lidl Italia értékesítési és logisztikai igazgatója így nyilatkozott: „Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy az első olasz vállalatként üzemeltethetjük a legújabb biometánüzemű járműveket. Ez a tüzelőanyag nagyban...
Scania City Door átlátszó fülkeajtó: Ha én ablak volnék…
Lakott területen aránytalanul sok balesetet okoznak a nagy haszonjárművek, mert vezetőjük nem veszi észre a gyalogost, kerékpárost. Ezen segít a Scania megnövelt üvegajtaja, a City Door városi ajtó. „Ha én ablak volnék, akkora nagy lennék, hogy az egész világ láthatóvá váljék, megértő szemekkel átnéznének rajtam, akkor lennék boldog, ha mindent megmutattam” – szól Bródy János híres dalszövege. Úgy tűnik, elhallatszott...
ATLAS-L4: A vállán viszi a világ terheit
Önvezető teherautók az autópályákon? Bizony, a jövő már itt kopogtat az ajtón, tizenegy cég és szervezet fogott össze az ATLAS-L4 önvezető rendszer megalkotására. Nélkülözhetetlenek a teherautók az áruszállításhoz, évről évre egyre nagyobb az igény a távolról beszerezhető árucikkek iránt, a sofőrhiány pedig lassítja a növekedést. Emellett csak Németországban a forgalmi torlódások évente több milliárd euró gazdasági kárt okoznak. Arról nem...
Önvezető Volvo FH bányateherautók: A fiúk a bányában dolgoznak
Hetedhét országon túl, az üveghegyeken is túl, de az Óperenciás-tengeren innen fekszik az a pompás kőfejtő, ahol legendásan fáradhatatlan bányászok szorgoskodnak. Heten vannak, mint a gonoszok, a mesterlövészek és a törpék Hófehérke szoknyája körül. Mesénk ezzel akár véget is érhetne, hiszen valódi főszereplőinket nemhogy nem babusgatja egy feltűnően csinos hercegkisasszony, hanem még a joviális járművezetőktől is megfosztották őket. Mondhatni, látszólag...
Ford Transit és Ford Transit Custom 2016: Trükkökkel tele
Mélyen belenyúltak trükkös ládájukba a Ford tervezői: a vadonatúj EcoBlue dízelmotor esetében számos műszaki újdonság segítségével csökkentik a tüzelőanyag-fogyasztást. A megújult Transit és Transit Custom új vezetőtámogató berendezéseket is kapott.
Continental hajlított kijelző és kiemelkedő gombok: Kiemelkedően hajlékony
Semmiből megjelenő gombok a műszerfalon és a tér minden irányába kanyargó képernyők – a Continental két díjnyertes megoldásával ezek a jövőtechnikának tűnő elképzelések is megvalósíthatók. Belsőépítészeti különlegességekkel zsebelt be két elismerést a Continental. A Német Dizájndíj 2020 a német beszállító két megoldását is elismerte, mindkettőt a Kiváló Terméktervezés kategóriában ítélték győztesnek. Az ívelt műanyag képernyő egyedi megoldása, hogy rendkívül kis sugarú...
Távoli szoftverfrissítés: Légből kapott megújulás
Ezúttal szigorúan szó szerint értendő a cím, ugyanis a távoli szoftverfrissítés korántsem légből kapott elképzelés. Ez jelenleg a gépjárműipar egyik meghatározó és rohamosan fejlődő területe, amely számos lehetőséget kínál. A határ a csillagos ég! Nem mondhatjuk, hogy megtorpant a gépjárművek mechanikai fejlesztése, hiszen például egyre korszerűbb anyagok, optimalizált szerkezeti felépítések és nagyobb pontosságot biztosító gyártástechnológiák jelennek meg. Ám mégis egyre...
Második esély az akkumulátoroknak
Ötvenmillió svéd koronát (4,8 millió euró) invesztált a Volvo Energy az akkumulátorok második életének szakértőjébe, a Connected Energy Ltd cégbe. Rengeteg kiaknázatlan lehetőség rejlik még a kiszolgált akkumulátorok újrahasznosításában. Az angliai székhelyű vállalat elsősorban használt Renault, Jaguar és Land Rover akkumulátorokkal dolgozott, ám ezentúl a Volvo csoporttól is érkeznek majd hozzájuk elfáradt energiatárolók. A Volvo Energy a beruházással a részvények...
ATLAS-L4 önvezető projekt: Irány az autópálya!
Újabb mérföldkőhöz, új területre érkezett az ATLAS-L4 projekt, amelynek keretében lépésről-lépésre valósággá válhat a vezető nélküli teherautó. A projekt célja a logisztikai központok közötti ingázás automatizálásával enyhíteni az ágazat kihívásait. Nem kisebb nevek, mint az MAN Truck & Bus, a Knorr-Bremse, a Leoni, a Bosch, a Fernride, a BTC Embedded Systems, a Fraunhofer AISEC, a Müncheni Műszaki Egyetem, a Braunschweigi...
Mercedes-Benz Urban eTruck: Beütött a villám
Bemutatta a Mercedes-Benz a hannoveri IAA kiállításon az első teljesen elektromos hajtású, 26 tonnás, háromtengelyes tehergépkocsit. Forradalomról beszél, de akárcsak egy politikai forradalomnak, sok külső tényező együttes hatása kell a sikeréhez.