Hirdetés:

Egymásra épülő robotmodulokat mutatott be a Hyundai Motor és a Boston Dynamics, amelyek bármilyen irányban képesek mozogni. Kültéri és beltéri felhasználásra is alkalmasak, így forradalmasíthatják a mobilitásról alkotott elképzeléseinket.

Felfedte terveit a Hyundai Motor a korlátlan mobilitási ökoszisztémával kapcsolatban, és bemutatott egy sor robotot és -koncepciót a CES 2022 fogyasztói elektronikai szakkiállításon.

A Plug & Drive (PnD) robotmodul lehetővé teszi a tárgyak korlátlan mobilitását. A modul tulajdonképpen egy excenteres kerékmechanizmus végtelen rugalmassággal és skálázhatósággal, amely a robotok működését beltéri és kültéri helyszínekre is kiterjeszti. A PnD-modul egy minden az egyben mobilitási megoldás, amely intelligens kormányzást, fékezést, kerékagymotorokat és felfüggesztést is egyesít. Az egykerekű egység 360 fokban elforgatható, ami lehetővé teszi a holonomikus mozgást – azaz a jármű minden szabadságfoka felé mozoghat.

Personal Mobility: önálló egyszemélyes mobilitási modul, ami botkormánnyal vezérelhető

A modulhoz a Hankook fejlesztett egy futurisztikus koncepcióabroncsot. Az i-Flex tanulmány biomimetikus, azaz a természetet másoló kialakítása kiváló lengéscsillapítást és teherbíró képességet tesz lehetővé. Míg a levegő nélküli szerkezet fokozza a biztonságot és csökkenti a karbantartási költségeket – ez fontos előny az önvezető mobilitási koncepciók számára.

A Hyundai Motor összesen négy, a Plug & Drive moduláris platformot használó koncepciómodellt mutatott be: a Personal Mobility, Service Mobility, Logistics Mobility és L7 modelleket.

A sejtek struktúráján alapszik a többrétegű, egymásba fonódó négy- és hatszögű elemekből álló teherviselő szerkezet. A mindössze 10 col peremátmérőjű defektmentes abroncs futófelületét a maximális tapadási felület és a többirányú haladás jegyében tervezték

A Personal Mobility koncepció forradalmasíthatja a közösségi közlekedést is, hogy megfeleljen a nagyon specifikus, egyéni igényeknek. Ez az egyszemélyes mobilitási modul az út nagy részében egy anyakomphoz csatlakozik, de az utolsó kilométerekre lekapcsolódhat arról, hogy az utast közvetlenül az ajtóig vigye. Ötletesen és hatékonyan használja ki a helyet, hiszen a kupolát elforgatva nyitja meg az utat a beszálláshoz. Az ülés jobb oldalára szerelt botkormány segítségével kormánykerék vagy pedál nélkül is irányítható.

A Service Mobility és a Logistic Mobility modulok végtelen „felépítményezhetőséget” kínálnak. Szinte bármiféle tárgy felszerelhető azokra a gyártó víziója szerint. Például kiválthatja a szállodai londínerek és felszolgálók munkáját azáltal, hogy a bőröndkocsik, szobaszervizkocsik önjáróan működnének. A felhasználók az igényeik alapján különféle hajtási konfigurációkat és platformméreteket választhatnak.

Service Mobility: gyakorlatilag bármi szállítható benne, nagyobb testvérei áruszállításra is alkalmasak lehetnek majd

A teherszállításban is elképzelhető a használatuk, hiszen amíg a felépítményt ki és bepakolják, addig a hajtás tovább dolgozhat. Az előre megpakolt felépítményt azonnal viheti a célállomásra, például a raktárból a kiszállításra. Gyakorlatilag nem kellene várakozniuk soha.

A szervizekben a speciális berendezések a robotmodullal mindig arra az állásra mehetnek maguktól, ahol éppen szükség van rájuk. Ha belegondolunk, számos további felhasználási területet találunk. A lehetőségek –a járművek mozgásához hasonlóan – határtalanok.