Bosch kezelőfülke-tanulmány építőgépekhez: Intelligens munkagépek
Automatizálás, elektronizálás, hálózatba kapcsolás – ezek ma a fő irányvonalak az építőgépiparban. Olyan fülkét mutatott be a Bosch a Bauma 2016 építőipari szakkiállításon, amelynek központi kijelzőjén egyetlen ujjmozdulattal hívhatók le az adatok.
Mercedes-Benz Future Bus, City Pilottal: Majdnem csak utas a sofőr
Egyértelműen az autonóm, azaz önvezető járművekben látja a jövő közlekedésének varázsszerét a Mercedes-Benz: már próbaúton fut egy városi autóbusza, amelyen jórészt tétlenül üldögél a gépkocsivezető.
Knorr-Bremse fékalkatrészek: Biztonsági matekpélda
Nemhogy kiszámolni, megtippelni is nehéz, hogy a Knorr-Bremse által legyártott féktárcsák vajon hány haszonjárműben dolgoztak az évek során, és ezzel mekkora biztonsági pluszt eredményeztek. Ám a konkrét előnyöket szerencsére könnyebb számszerűsíteni. Összesen 50 millió haszonjármű-féktárcsát gyártott le az elmúlt évtizedekben a Knorr-Bremse, ezekkel összesen több mint négymilliárd kilométert tettek meg. Vagyis a Föld egyenlítője körül megtett százezer körrel a biztonság...
Távoli szoftverfrissítés: Légből kapott megújulás
Ezúttal szigorúan szó szerint értendő a cím, ugyanis a távoli szoftverfrissítés korántsem légből kapott elképzelés. Ez jelenleg a gépjárműipar egyik meghatározó és rohamosan fejlődő területe, amely számos lehetőséget kínál. A határ a csillagos ég! Nem mondhatjuk, hogy megtorpant a gépjárművek mechanikai fejlesztése, hiszen például egyre korszerűbb anyagok, optimalizált szerkezeti felépítések és nagyobb pontosságot biztosító gyártástechnológiák jelennek meg. Ám mégis egyre...
MAN hTGX és önvezető teherautók: Hidrogénezett öntudatosság
Olajszőkítésről szó sincs! Csupán arról, hogy az MAN bemutatta hidrogénüzemű belső égésű erőforrással felvértezett hTGX teherautóját. Eközben önvezető prototípusaival is új mérföldkőhöz érkezett, amelyek végre felhajthattak az autópályára. Olyan helyileg kibocsátásmentes alternatívát kínál az MAN hTGX, ami elsősorban speciális felhasználásoknál helyettesítheti a teljesen elektromos járműveket. Gondoljunk a túlméretes és túlsúlyos extrém szállítmányokra, az építőipari, tartányos vagy rönkszállító szerelvényekre. Illetve az...
Vízensiklás elleni rendszer: Kutyaharapást szőrével
Különösen veszélyesek a vízensiklásos balesetek, ugyanis jellemzően nagy sebességnél, egy szempillantás alatt és látszólag bárminemű előjel nélkül következnek be. Egy olasz technológiai cég megtalálta a vízbázisú megoldást a problémára. Ha a jármű az útfelületen több vízzel találkozik, mint amennyit a gumiabroncs mintaárkai elvezetni képesek, akkor az előtte feltorlódó víz tetejére felül, azon siklik – ez a vízensiklás (aquaplaning). Ez azt...
Volvo FH I-Save: Takarékossági csomag
Kifejezetten távolsági fuvarozáshoz fejlesztett új megoldásában a Volvo Trucks előhúzta a kelléktárából a korábban már alkalmazott teljesítmény-visszanyerő turbinát.
Bosch megoldások a Nikola vontatójában: Álomutazók
Egyre szorosabbra fűzi kapcsolatát a Bosch a jövő nehéz-teherautóján dolgozó Nikola Motorral. Nikola Two Alpha néven már sikeresen be is mutatták közösen fejlesztett vontatójuk működőképes prototípusát. Lássuk, mit tud!
Knorr-Bremse budapesti fejlesztőközpont: Ötletekből világújdonságok
Naponta egymilliárd ember bízza az életét világszerte a Knorr-Bremse által kifejlesztett fékrendszerekre és egyéb berendezésekre különféle járművekben. Ezeknek az innovációknak egy része Budapesten születik magyar mérnökök munkájának eredményeként.
Virtuális földrajzi kerítés: Automatizált alkalmazkodás
Megkönnyíti a járművezetők munkáját, fokozza a közlekedés- és árubiztonságot, csökkenti a károsanyag-kibocsátást és a zajterhelést, valamint mérsékli az üzemelési költségeket. Dióhéjban ezt tudja a geofencing, magyarul virtuális földrajzi kerítés. Viszonylag új technikának számít az eredetileg a nyomkövető rendszerek világából származó virtuális földrajzi kerítés. Csupán néhány évvel ezelőtt kezdték nagyobb arányban alkalmazni a közlekedésben is, ám rohamosan bővül a felhasználási köre...