Holttérfigyelő fokozza a rolleresek biztonságát: Vigyázat, jön az e-roller!

Egyre több elektromos rollerrel találkozhatunk a nagyobb városokban, ami növeli a balesetek kockázatát. A Mercedes-Benz oldalsó holttérfigyelő rendszere azonban segíthet időben észlelni a hirtelen felbukkanó rollereket. Eddig sem volt veszélytelen tehergépjárművekkel a nagyvárosok sűrűn lakott részein közlekedni a holttérben felbukkanó gyalogosok, kerékpárosok és robogósok miatt. Az elmúlt években azonban a potenciálisan veszélyes helyzetek száma is nőtt: a legtöbb nagyvárosban, így...

Scania mega CNG-szerelvény az Audi gyárban: Mega CNG

Alacsony kapcsolási magasságú, CNG-üzemű Scania szerelvényt állított forgalomba az IHRO fuvarozóvállalat az Audi neckarsulmi gyárának belföldi szállítási feladatainak ellátására. Az új jármű használatával jelentősen csökken a szén-dioxid-kibocsátás.

Önvezető Mercedes-Benz Axor: Csillag a nádas felett

Már most is probléma a világunkban az élelmiszerhiány, de az éghajlatváltozás miatt ez egyre súlyosabban érint majd bennünket. A technológia fejlődésével talán mérsékelhető ez a tendencia, egy ilyen fejlesztés például az önvezető cukornádbetakarító. Sok más céghez hasonlóan a Daimler Truck is folyamatosan dolgozik az önvezető járművek megalkotásán. Az elosztóközpontok között az autópályán önállóan közlekedő Freightliner Cascadia egy friss, civilizációközeli és...

Csúcstechnológia a Hankook termékfejlesztésében: Mesterséges intelligenciával a jövőért

Azonnali válaszokat követelnek az abroncsgyártóktól is a gyorsan változó piaci igények és az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások. Ezért a Hankook Tire mesterséges intelligenciát alkalmaz a termékfejlesztés területén. Mostantól mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat is bevet a Hankook Tire a fejlesztései során, hogy a környezetkímélő technológiákat és a fenntartható alapanyagokat minél gyorsabban bevezethesse a piacra. Egy gumiabroncs nemcsak attól lehet környezetkímélő, hogy újrahasznosított alapanyagokból készül, hanem attól is, hogy...

Leáldozóban a útdíjkütyük kora

Hamarosan eltűnhet az összes útdíjfizető készülék (On-Board Unit – OBU) a tehergépkocsik szélvédője mögül a Continental új fedélzeti berendezésének (On-Board Equipment – OBE) köszönhetően, forradalmasítva az európai útdíjfizetést. Jelenleg ahány országban közlekedik egy jármű, jóformán annyi kisebb-nagyobb dobozt kell a szélvédőjére tapasztani az úthasználati díjak megfizetéséhez. Ez jelentősen rontja a szabad kilátást a fülkéből, számottevő beruházással jár az üzemeltetőknek, nem...

Közösségi hajtóerő

Bemutatta legújabb, alacsonypadlós városi autóbuszok számára készült, elektromos portáltengelyét a ZF. A beépítéshez szükséges hely a jelentős teljesítménynövekedés ellenére sem nagyobb, mint az elődmodell AxTrax AVE esetében. Lényeges újítás, hogy a hajtűtekercseléssel felvértezett két villanymotor hűtése olajalapú. E folyadékot a kenés és hűtés igényeinek megfelelően keringtetik. Az AxTrax 2 LF két változatban elérhető, a „gyengébb” 260, az erősebb pedig 360...

Mercedes-Benz kisteherautós balesetkutatás: Csillagos helyszínelők

Belső közlekedésbiztonsági kutatási eredmények alapján fejleszti kishaszonjárműveit a Mercedes-Benz.

Scania 9 és 13 literes motorok megújulása: Apró finomítások eredménye

Eddig is a leghatékonyabbak közé tartoztak a Scania 9 és 13 literes motorjai, sorra nyerték a díjakat, és a mi tesztjeink során is fogyasztási rekordokat döntöttek. A svéd fejlesztők találtak még néhány értékes százalékot, amit lefaraghattak.

Scania oldalsó holttérfigyelő: Tovább fokozott biztonság

Újabb biztonsági megoldás jelent meg a Scania tehergépkocsik kínálatában, mégpedig a Side Detection nevű oldalsó holttérfigyelő. Immár a Scania is kínál oldalsó holttérfigyelőt. A radarokat használó rendszer érzékeli, ha a jármű melletti holttérben más közlekedő, például egy kerékpáros tartózkodik, és ilyen esetben hangjelzéssel figyelmezteti az irányjelző működtetésével bekanyarodni szándékozó gépkocsivezetőt. Ez az új berendezés jelentősen hozzájárulhat tehát a sok esetben tragikusan végződő...

Knorr-Bremse fékalkatrészek: Biztonsági matekpélda

Nemhogy kiszámolni, megtippelni is nehéz, hogy a Knorr-Bremse által legyártott féktárcsák vajon hány haszonjárműben dolgoztak az évek során, és ezzel mekkora biztonsági pluszt eredményeztek. Ám a konkrét előnyöket szerencsére könnyebb számszerűsíteni. Összesen 50 millió haszonjármű-féktárcsát gyártott le az elmúlt évtizedekben a Knorr-Bremse, ezekkel összesen több mint négymilliárd kilométert tettek meg. Vagyis a Föld egyenlítője körül megtett százezer körrel a biztonság...
Hirdetés:
error: Védett tartalom