Hirdetés:

Két évvel az új nemzedék bemutatása után immár nemcsak a fényűző GMC Sierra, hanem a Chevrolet Silverado minden változata is elérhető „okosplatóajtóval”. Ez a kezdeteben kiváltságnak számító extrák törvényszerű demokratizálódása.

Ha a praktikum vagy a használhatóság tekintetében a legjobb ötleteket keressük, akkor mindig érdemes egy pillantást vetni a pickupok észak-amerikai piacára. Örült újítási kényszer jellemzi ezt a területet – nem véletlenül, hatalmas mennyiségű járművet értékesítenek e szegmensben. Ezért találunk ma már a kéziszerszámokat kiszolgáló áramfelvételi pontot, vagy az oldalfalba épített zárt rekeszeket. Bő egy évtizede a Ford kezdte meg a platóajtók trükkösebbé tételét, amikor egy egyszerű fellépőt és kapaszkodót csapott az opcionális felszerelések listájának végére. Új, részben alumíniumból épített generációjával a GMC Sierra két éve igazi áttörést hozott a platóajtók évszázadok óta stagnáló területére. Mivel ikertestvéréből, a Chevrolet Silveradóból több mint kétszer annyit adnak el, ezért örömteli, hogy végre a mezei változatokhoz is elérhető ez az innováció. A Multi-Flex első hallásra egy etanolos kettős üzemű motor fedőnevének tűnik, valójában a remekül variálható platóajtó csokornyakkendős változata.

Tavaly az Amerikai Egyesült Államokban többet adtak el az első három pickupból (Ford F-sorozat, Ram és Chevrolet Silverado), mint amennyi kishaszonjárművet vásároltak az Európai Unióban. De a személyautók darabszámaival összehasonlítva is jól állnak. A 2020-ban 1,9 millió példányban eladott három amerikai felülmúlta az Európai Unióban legnépszerűbb 11 személyautó-típus összesített eredményeit. Az EU lakossága körülbelül harmadával múlja felül az USA populációját, ám gazdasága gyengébb az Újvilágénál. Ja, és az amerikai pickuppiac tíz százalékát sem éri a kereslet mifelénk. Ezért sajnos ezeket az ötletes megoldásokat csak messziről csodálhatjuk, nem érdemeljük meg azokat. Ez szomorú, mert a mindennapi életet, munkát hatékonyabbá tévő megoldásokból sosem elég.