Schmitz Cargobull ROTOS tengely jubileuma: Egymillió felett
Kerek számhoz érkezett a Schmitz Cargobull altenbergei üzeme, ugyanis elkészült az egymilliomodik ROTOS tengely.
Krone: termékminősítő központ építése: Jövőlabor
Február végén az első kapavágással megkezdődtek a Krone új termékminősítő központjának (Krone Future Lab Validation Centre) építési munkálatai a Lingen ipari parkban, a vállalat központjának közelében.
Daimler Trucks önvezető rendszer tesztelése: Új utakon
Még több közúti szakaszra kiterjeszti új generációs, négyes szintű önvezető rendszerének tesztelését a Daimler Trucks Amerikában, hogy még több valós körülmények közötti tapasztalatot szerezzen. Persze a biztonságot mindenek elé helyezve! Aki az Amerikai Egyesült Államokban, méghozzá Virginia államban autózik, egyre gyakrabban, illetve több helyen találkozhat ezzel a kamerákkal, radarokkal és lézeres távolságérzékelőkkel bőségesen felszerelt Freightliner Cascadia tesztszerelvénnyel. Habár ül gépkocsivezető...
Volvo FM, FMX, FH, FH16 hazai bemutatkozás: Kiváló tartalom ideális formában
Ez nemcsak a Volvo Trucks termékújdonságaira, nevezetesen az új FH16, FH, FM és FMX típusra, valamint az új I-Save takarékossági csomagra igaz, hanem a mindezeket a magyarországi piacra bevezető rendezvényre is. Nemrég a Volvo Hungária Kft. Cinkotai úti központjában egy hét alatt közel kétszáz ügyfél, illetve a szaksajtó képviselői ismerkedhettek meg testközelből az újdonságokkal, persze a járványhelyzet miatt szigorúan betartott...
Nooteboom OSDS-48-03V(EBW): Nehézgépek könnyű szállításához
Széthúzható, kis tömegű és igen sokoldalúan alkalmazható modellel bővült a Nooteboom Smart termékcsaládja. Mindent is elvisz. Az új koncepció szerint megszületett OSDS-48-03V(EBW) háromtengelyes, mélyágyas félpótkocsi számos előnyt kínál. Egyik legfőbb jellemzője, hogy hasznos teherbírása eléri a 39 tonnát, miközben saját tömege csak 8700 kilogramm. Rakfelületének rendkívül mély kerékbölcsői révén nagyobb méretű gumikerekes homlokrakodók és csuklós dömperek szállítására is alkalmas. Sőt,...
Coach of the Year 2022: Megvan a győztes!
Hétfőn még sejtelmesen megkérdeztük, hogy melyiket válasszuk, pedig már tudtuk a választ. No, nem az életről, a világmindenségről és mindenről szóló kérdésre, hanem arra, hogy melyik autóbusz érdemes a Coach of the Year 2022 címre. Kollégánk az International Coach of the Year zsűrijének többi tagjával együtt szeptemberben Szlovéniában kereste és találta meg a választ a fenti kérdésre. A nagyszabású Coach...
Gázos amerikánerek
Ezentúl az új, sűrített (CNG), illetve cseppfolyósított (LNG) földgázzal üzemelő Cummins B6.7N motorral is elérhetőek a PACCAR-csoport két amerikai üdvöskéjének közepes méretosztályú teherautói, a Kenworth T180, T280 és T380, valamint a Peterbilt 536 és 537. A gázmotor 147–177 kilowatt (200–240 lóerő) teljesítménnyel választható, amihez 705–759 newtonméteres forgatónyomaték tartozik. A közel emissziómentes, Otto-ciklusú gázmotor a nitrogén-oxidokra vonatkozó szigorú kaliforniai előírásokat is...
Fenntartható hajtásláncok
Bemutatta legelső szerelemgyermekét a Cummins és a Meritor. Amióta a motorgyártó tavaly nyáron átvette a tengelyesek felett a hatalmat, azon szorgoskodtak, hogy elkészüljenek az új 17Xe e-tengellyel. Ezt 4×2, 6×2, valamint 8×2 hajtásképletű nehéz-teherautókhoz, valamint autóbuszokhoz ajánlják két- vagy háromfokozatú hajtóművel, 290, 360 és 430 kilowatt tartós és 450 kilowatt csúcsteljesítménnyel. A szerelvényössztömeg legfeljebb 44 tonna lehet, azonban kerékagyáttétellel fűszerezve...
Keményebbre kapcsoltak
Zord körülményekre tervezett változatokkal bővítette sikeres Opticruise automatizált sebességváltóinak kínálatát a Scania. Erre utal a G25CH, valamint G33CH sebességváltók nevében megjelent H betű. Persze a Heavy utónév önmagában kevés lenne a sikerhez, ezért az eddigieknél jóval robusztusabb bolygóművel szerelték őket. Átlagos társaikhoz viszonyítva a 14 előre és négy vagy igény szerint nyolc hátrameneti fokozattal felvértezett sebességváltók az áttételek jóval szélesebb...
Fokozatváltás
Automatikusan azt gondolhatnánk, hogy feljebb, vagyis magasabb fokozatba kapcsolt a Fiat az új Ducato kishaszonjárművel. Hiszen immár egy nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval is elérhető. Ahogy vesszük, hiszen tudásában minden bizonnyal valóban ez a helyzet. Azonban csupán a fokozatok számát tekintve aligha, hiszen eddig egy kilencfokozatú ZF 9HP automatikus sebességváltó teljesített szolgálatot mindazoknál, akik szabadságra küldték bal, tengelykapcsolót taposó lábukat. Mindenesetre, ahogyan...