Hirdetés:

Éppen elég nagy zajjal és kosszal jár egy városi építkezés az ott élők zavarásához. Miért kellene ezt még a tehergépjárműveknek is fokozniuk? A Volvo Trucks már teszteli a megoldást.

Egyre nagyobb az igény a kisebb zajjal és károsanyag-kibocsátással dolgozó építőipari járművek iránt, különösen az érzékeny városi területeken. Erre válaszolva a Volvo Trucks idén októberben megkezdte két nehézkategóriás, négytengelyes, tisztán elektromos hajtású tehergépjármű üzemeltetői tesztelését egyik ügyfele, a Swerock cég közreműködésével. A betonkeverő felépítménnyel ellátott FM betont szállít ki városi környezetben a svéd építőipari vállalat ügyfeleinek, míg az egykaros, horgos konténeremelő felépítményt viselő FMX nagyobb infrastruktúrafejlesztési projektek, illetve városi építkezések kiszolgálásában vesz részt.

A projekt során elsősorban azt vizsgálják a Volvo Trucks szakemberei, hogy a tisztán elektromos hajtású tehergépkocsik mennyire alkalmasak a hatékonyság fokozására és az éghajlatváltozást befolyásoló hatások csökkentésére. Természetesen az sem elhanyagolható szempont, hogy hogyan felelnek meg az általában nagy teljesítményt és hasznos teherbírást, illetve robusztus felépítést megkövetelő építőipari ágazat elvárásainak a nagy termelékenység és üzemidő tükrében.

Az elektromos tehergépjárművekkel könnyebb és kényelmesebb a munka a gépkocsivezetők számára, így a gyengébb nem képviselőinek is vonzóbbá teszik ezt a szakmát

A teszt keretében persze nemcsak a járművek teljesítőképességét elemzik, hanem az egész elektromos közlekedési rendszert is. Így meghatározhatják például a maximális termelékenységgel legjobban összhangban álló töltési lehetőségeket. A két elektromos modell valós körülmények közötti üzemeltetői tesztelésével szerzett értékes tapasztalatokat pedig felhasználják majd a járművek további tökéletesítéséhez a szélesebb körű piaci bevezetés előtt.

Az elektromos hajtású FMX tesztjárművet éppolyan mostoha körülmények között is használják, mint dízelüzemű testvéreit

A mintegy 360 bányát és hatvan betonüzemet működtető Swerock azért is kiváló partner ebben a projektben, mert igen elkötelezett a fosszilis energiaforrásoktól független, éghajlatsemleges fuvarozás megteremtése iránt. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy már 15 hibrid hajtású betonkeverő teherautó üzemel a flottájában. A két tisztán elektromos hajtású Volvo építőipari tehergépkocsi munkába állításával pedig most újabb fontos lépést tett célkitűzésének elérése felé. Hamarosan remélhetőleg más cégek is követhetik a példáját.

Az elektromos FM betonkeverő is igen széleskörűen bevethető
Nem kell már sokat várni a végleges változatokra sem – az FM, az FMX és az FH típusok városi és regionális elosztó, kommunális és építőipari fuvarfeladatokra szánt villanyos kivitelei jövő évtől rendelhetők, sorozatgyártásuk pedig 2022-ben kezdődik

Itt elmondhatod a véleményedet!