Hirdetés:

Miután a Dakar-rali és a sarkkörök megpróbáltatásait teljesítette, a Toyota Hilux számára a hazai dolgos mindennapok és aktív hétvégék szinte lazításnak számítanak. A típus legújabb változata immár itthon is bizonyítja legyőzhetetlenségét.

Folyamatosan bővül a pickupok piaca, 2023-ban Európában már várhatóan 200 ezernél is több ilyen platós vásárolnak majd az ügyfelek. A forgalomból kivont járművektől megtisztított regisztrációs adatok alapján itthon a Toyota Hilux a legnépszerűbb platós: az év első tíz hónapjában 1007 darab talált gazdára, ami 38,9 százalékos piaci részesedést és abszolút első helyet eredményezett. Ezt a lendületet csak fokozhatja, hogy megérkezett hazánkba is a típus legfrissebb változata. Kívülről rögtön látszanak az új első és hátsó elemek, amelyek még masszívabb megjelenést kölcsönöznek a típusnak. Beülve is rögtön feltűnik az új műszeregység és a nagyobb középső kijelző.

Megújult az információs és szórakoztató rendszer, a nagyobb képernyő gyorsabb szoftver fut, amely a népszerű képernyőtükrözési megoldásokkal fokozza a közlekedésbiztonságot

Azonban a szó szerint legnagyobb újdonság a 2,8 literes motor, amely a már ismert 2,4 literes, 110 kilowatt (150 lóerő) teljesítményű egység testvére. A hosszabb löket jóvoltából az új erőforrást 150 kilowatt (204 lóerő) és manuális váltóval 420, a hatfokozatú automatikus egységgel pedig 500 newtonméter jellemzi! Ráadásul a legnagyobb nyomatékát jóval szélesebb tartományban, a hatfokozatú kézi váltóval 1400–3400, míg az automatikus egységgel 1600–2800 fordulat/perc között adja le. Így minden fokozatban érezhetően rugalmasabb, százra pedig nagyjából három másodperccel jobban gyorsul. Mindez a tüzelőanyag-fogyasztási értékekben is megmutatkozik, a nagyobb motor kisebb testvérénél akár egy literrel kevesebb gázolajat igényel száz kilométerenként!

Közúton minden eddiginél finomabban viselkedik, ám kiváló terepjáró képessége nem változott. A típus akár egy tonnával is terhelhető és mostantól még egy 3,5 tonna tömegű fékezett utánfutóval is megbirkózik

A rövidfülkés alapára nettó 7,3 millió forint, a négyajtós hosszúfülkés 250 ezer forint felárért kapható, míg a duplafülkés a rövidhez képest 350 ezer forint többletet jelent. Az új 2,8 literes motor csak duplafülkésként elérhető nettó 8,9 millió forinttól. Azonos felszereltség esetén 275 ezer forinttal kerül többe a jóval erősebb és takarékosabb motor, a továbbfejlesztett automatikus váltó felára minden kivitel esetében 400 ezer forint. Idehaza is folyamatosan növekszik a magánvásárlók száma, idén már az összes eladott pickup negyedét alapvetően szabadidős célokra vásárolták. Főként őket vonzhatja majd az új Invincible csúcsváltozat, amely 11,1 millió forintért minden földi jóval, prémiumszintű felszereltséggel érkezik – nagy betűkkel hirdeti a típus legyőzhetetlenségét.

Toyota Hilux Champ: A célszerűség bajnoka

Követve a globális járműipari trendeket napjainkra a pickupok platós, terepjárásra alkalmas luxusautókká váltak. Ám nem minden piacon, illetve nem mindenki igényli ezt a kifinomultságot és korszerűséget. Ezért született meg a Toyota Hilux

Toyota üzemanyagcellás újdonságok: Hidrogénhajtást mindenbe!

Eltökélten hisz a Toyota a hidrogénalapú társadalomban, amelynek motorja az üzemanyagcella. Íme, a világ legnagyobb autógyártójának legújabb eredményei az üzemanyagcellás járművek fejlesztése terén a pickuptól a nyerges vontatón át az autóbuszig.

Nem fogyott, gyarapodott!

Míg 2022-ben a legtöbb szegmens zsugorodott, tavaly mindegyik méret- és jármű-kategória gyarapodott, ami összességében 16 százalékos növekedést eredményezett! Ez igen szép eredmény úgy, hogy a 2023-as évet kemény infláció, egyre fokozódó nemzetközi