Vegán kutyusok
Újabban hidrogénezett növényi olajokra (HVO) szoktatja a pennsylvaniai Lehigh Valley Operations (LVO) gyáregység szalagjáról frissen legördülő, nyolcas méretosztályú, tehát nehézkategóriás haszonjárműveit a Mack Trucks. A gyártó a teljesen elektromos Mack LR Electric és Mack MD Electric kukásautók mellett a HVO alkalmazásával is hozzájárul a fosszilis tüzelőanyagok csökkentéséhez, valamint környezetünk kíméléséhez. Ezenkívül természetesen saját szén-dioxid-lábnyoma csökkentéséért is tesz ezzel. Első hallásra...
Első az elektromos
Jól mutatja a jelenlegi járműipari trendeket és preferenciákat, hogy a Navistar hetekkel korábban mutatta be az új International MV tisztán elektromos hajtású változatát, mint a belső égésű motorral hajtott kivitelt. Az International eMV középkategóriájú teherautó 160 kilowatt folyamatos és 250 kilowatt csúcsteljesítményű villanymotorját 210 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomag táplálja, így a hatótávolsága eléri a 216 kilométert. Váltakozó áram esetén 19,2, míg...
Önműködő transzferjárat
Teljesen elektromos, vezető nélküli ingajárati modult szeretne piacra dobni a Schaeffler és a VDL Groep. Ahogy manapság sokan, úgy ők is ebben látják a jövő lokális mobilitását. Ehhez a kezdeményezéshez az izraeli Mobileye vállalat biztosítja a négyes szintű önvezető rendszert. Szeptember elején, a müncheni IAA Mobility 2023 kiállításon magunk is megcsodálhattuk a legelső tanulmányjárművek egyikét. Csúcsidőn kívül a nagyobb buszokat...
Mercedes-Benz Citaro elektromos autóbusz: Teljesen elektromos Citaro
Már csak körülbelül 230-at kell aludni: a Mercedes-Benz a városi autóbusza, a Citaro teljesen elektromos verziójának premierjét a 2018-as hannoveri IAA szakkiállításra tervezi. A gyártó 2018 végére ígéri a busz sorozatgyártását.
Schmitz Cargobull hűtős félpótkocsiflotta: Flottányi különlegesség
Már önmagában negyven új hűtős félpótkocsi beszerzése is különlegességnek számít, ám a Waberer’s-Szemerey Logisztika Kft. idén átvett Schmitz Cargobull járművei között olyan specialitások is szerepelnek, mint a négykamrás vagy a húskampós modellek.
Új villanyos Renault Trucks modellek: Amperbővítés
Újabb változatokkal gazdagodott a Renault Trucks tisztán elektromos hajtású kínálata. A Renault Master Z.E. kisáruszállítók házi csapatát az eddigi 3,1 mellett mostantól egy 3,5 tonna megengedett össztömegű variáns is erősíti. A villanyos furgon állóképessége nem változott, a 400 kilogrammal nagyobb terhelhetőség ellenére megőrizte 120 kilométeres gyakorlati hatótávolságát. További fontos újdonság, hogy a megnövelt teherhordó képességű újonc hamarosan immár fülke-alváz és duplafülkés alváz kivitelekben...
Álomautó kukásoknak
Minden ízében a városi alkalmazások követelményeire szabott modellt mutatott be a Renault Trucks. A D Wide Z.E. LEC ugyanis tisztán elektromos hajtású, fülkéjét pedig alacsonyra süllyesztették. Az elsősorban hulladékgyűjtésre kifejlesztett jármű személyzete kilencven fokos szögig kitárható ajtókon keresztül, egyetlen fellépőn keresztül szállhat be a hagyományos elosztó teherautókéhoz képest kétszáz milliméterrel alacsonyabb padlószintű fülkébe. Ez lényegesen csökkenti a munkatársak igénybevételét a...
Gázos griffek
Minden korábbinál jobban óvja környezetét a Scania új biogázmotorja. Hiszen a cseppfolyósított (LNG) vagy sűrített biogázra (CNG) való átállás radikálisan csökkenti a környezeti lábnyomot. Egyúttal az új gázmotor ötszázalékos tüzelőanyag-megtakarítást ígér. No, nem önmagában érte el ezt a szép eredményt, hanem a dízelmotorral repített Super kivitelek hajtásláncával. Magyarul az automatizált G25 Opticruise sebességváltóval, valamint optimálisan áttételezett tengellyel, tengelyekkel összekapcsolva. A...
Scania a Busworld kiállításon, 2017: Alternatív Scania buszok
Két alternatív hajtásláncú újdonságot mutatott be a Scania a Busworld kiállításon, ugyanis Belgiumban tartotta a hibrid Scania Interlink LD és az akkumulátorról üzemelő elektromos Scania Citywide LF premierjét.
Szigorítják a CB-rádiózás szabályait: El a kezekkel a CB-től!
Kétségkívül az egyik legikonikusabb teherautós kellék a CB-rádió, jóformán nincs olyan kamionos jelenet a mozifilmekben, ahol ne használnák ezt a gépkocsivezetők. Nos, Németországban már tilos vezetés közben a CB-rádió kézi használata. Egészen a mobiltelefonok széles körű elterjedéséig szinte elképzelhetetlen volt a teherautózás a CB-rádió nélkül, hiszen ezen keresztül tartották a kapcsolatot a gépkocsivezetők egymással vagy nem túl nagy távolságok esetén...










