Két kerék, sok veszély
Újabban az is drótparipára pattan, akinek ez korábban eszébe sem jutott. Távolságot tartva, hatékonyan és egészségesebben pedáloznak vagy gurulnak így sokan különféle járgányokon. Sebességük és sokszor vakmerőségük miatt ők a leginkább veszélyeztettek. A legvédtelenebb közlekedési résztvevőkre szeretném felhívni a figyelmet, akik nem sok jóra számíthatnak, ha egy méretes teherautóval kerülnek konfliktusba. Számuk évről-évre rohamosan növekszik, és a technika fejlődése ezen...
Új Continental Scandinavia téli abroncsok: Jön még kamionra tél
Habár papíron elvileg a tavasznál járunk, a Continental már most jól felkészült a következő télre. Bemutatta ugyanis az igazi mindenesnek számító Scandinavia abroncscsaládjának harmadik generációját kiegészítő 22,5 colos HS3, HD3 és HT3 modelleket. Egyre kiszámíthatatlanabbak az európai telek, a heves esőzéstől az ónos esőn át a hóviharig minden előfordulhat novembertől márciusig bármikor, a kontinens szinte bármely pontján. A logisztika világa...
Texaco Delo 600 ADF: Harc a hamuval
Ma már egy motorolajnak nem elég csupán a kenési feladatait tökéletesen ellátnia. Például a részecskeszűrőt is kímélnie kell a gazdaságos üzemelés érdekében. Az új Texaco Delo 600 ADF az innovatív Omnimax-technológiájával ezt minden eddiginél hatékonyabban teszi. Napjaink korszerű dízelmotorjainak kipufogógáz-utánkezelő rendszerében elengedhetetlen a részecskeszűrő (DPF) alkalmazása a szigorú károsanyag-kibocsátási előírások teljesítéséhez. Ez nem csupán a közúti haszonjárműveket érinti, igaz az...
Akkumulátorok második élete: Nyugdíjas állások energiatárolóknak
Körülbelül tíz éve szaporodnak egyre nagyobb mértékben az elektromos gépjárművek a világ útjain, így igencsak időszerű kérdés, hogy mi lesz az elöregedett akkumulátorok sorsa. Számos projekt ad már választ erre: nyugdíjas állásba vonulnak. Gyakran elhangzó érv a tisztán elektromos hajtású gépjárművekkel szemben, hogy az életciklusuk végére érő akkumulátorok nehezen kezelhető és erősen környezetszennyező hulladékká válnak. Csakhogy a járművekből 8-12 év...
Övtagadók
Magyarországon a 2015-2019 időszakban évente átlagosan 625 ember vesztette életét közlekedési balesetben. Ehhez képest tavaly 454-en, több mint 25 százalékkal kevesebben. Ez még akkor is nagy eredmény, ha tudjuk, 2020 nem volt egy átlagos év. Aztán jött az idei január és mintha ismét túl sok lenne a rossz hír. Köztük ott egy konkrét eset, amely rávilágít egy jelentős témára a...
Új abroncscímkék: Bőbeszédűbb címkék
Májustól új címkével kell ellátni a gumiabroncsokat az Európai Unióban, amelyek részletesebb adatokkal szolgálnak a felhasználóknak az adott termék különböző tulajdonságairól. A gördülési ellenállást és a vizes útfelületen tapadást hét helyett már csak öt osztályba sorolják, míg a gördülési zajt a decibelérték mellett A, B vagy C betűvel is kategorizálják. Ezenkívül az érdeklődők a címke jobb felső sarkában elhelyezett QR-kód...
Csúszós útburkolat: Lassíts, ha bírsz
Ahány kerék, annyi tenyérnyi felület köti össze járművünket az úttal. Itt dől el, hogy a jármű azt teszi-e, amit akarunk, vagy pedig megindul valamilyen kontrollálhatatlan folyamat, amikor már csak a szerencsén múlik, hogy mi lesz a vége… Kis autó – kis tenyér, nagy autó – nagy tenyér (kerék), jellemzően a rájuk nehezedő tömeggel arányosan végezve a dolgukat. Itt játszódik le...
Kishaszonjárművek aktív biztonsága: Aktívabban a biztonságért
Sokéves késéssel, viszont annál gyorsabban került a figyelem középpontjába a kishaszonjárművek biztonsága. A jobban lemaradt gyártók ennyi idő alatt nem tudtak felzárkózni, így az Euro NCAP kiosztott néhány „nem ajánlott” plecsnit is. Immár a kishaszonjárművek aktív biztonsági rendszereit is teszteli és értékeli az Euro NCAP, tavaly év végén 21 kishaszonjármű-típus részletes vizsgálati eredményeit publikálták. Ez egy rendkívül fontos előrelépés, hiszen...
Közlekedésbiztonság: Ködbe veszve
A köd az autós egyik legnagyobb ellensége, az éjszakai sötétséggel kombinálva pedig maga a megvalósult rémálom. 10-20 méter látótávolság szinte semmire sem elég, még 50 kilométer/óra sebesség mellett sem, nemhogy az autópályán. Ha már benne vagyunk és hozzászoktunk, vagy ha már az elinduláskor is körbevesz, az alkalmazkodás általában nem probléma. A nagyobb veszély az, ha ködfalba futunk.Mi is ez az...
E-szerviz
Közlekedésünk elektromossá alakítása a kisebb-nagyobb haszonjárműveket is eléri. Gyártóiknak és forgalmazóiknak immár a mindennapos szervizelés és ügyfélszolgálat területein is gondolniuk kell e hajtásrendszerek különleges igényeire. Noha még csupán maroknyi elektromos haszongépjármű rója az utakat, minden nagy gyártónak már most ki kell tudnia szolgálni ezeket. Európa-szerte százas nagyságrendű márkaszervizt kell már idejekorán felkészítenie minden jelentősebb gyártónak, hogy termékeik elektromos változatainak karbantartásában...