Texaco Delo 600 ADF: Harc a hamuval
Ma már egy motorolajnak nem elég csupán a kenési feladatait tökéletesen ellátnia. Például a részecskeszűrőt is kímélnie kell a gazdaságos üzemelés érdekében. Az új Texaco Delo 600 ADF az innovatív Omnimax-technológiájával ezt minden eddiginél hatékonyabban teszi. Napjaink korszerű dízelmotorjainak kipufogógáz-utánkezelő rendszerében elengedhetetlen a részecskeszűrő (DPF) alkalmazása a szigorú károsanyag-kibocsátási előírások teljesítéséhez. Ez nem csupán a közúti haszonjárműveket érinti, igaz az...
Akkumulátorok második élete: Nyugdíjas állások energiatárolóknak
Körülbelül tíz éve szaporodnak egyre nagyobb mértékben az elektromos gépjárművek a világ útjain, így igencsak időszerű kérdés, hogy mi lesz az elöregedett akkumulátorok sorsa. Számos projekt ad már választ erre: nyugdíjas állásba vonulnak. Gyakran elhangzó érv a tisztán elektromos hajtású gépjárművekkel szemben, hogy az életciklusuk végére érő akkumulátorok nehezen kezelhető és erősen környezetszennyező hulladékká válnak. Csakhogy a járművekből 8-12 év...
Övtagadók
Magyarországon a 2015-2019 időszakban évente átlagosan 625 ember vesztette életét közlekedési balesetben. Ehhez képest tavaly 454-en, több mint 25 százalékkal kevesebben. Ez még akkor is nagy eredmény, ha tudjuk, 2020 nem volt egy átlagos év. Aztán jött az idei január és mintha ismét túl sok lenne a rossz hír. Köztük ott egy konkrét eset, amely rávilágít egy jelentős témára a...
Új abroncscímkék: Bőbeszédűbb címkék
Májustól új címkével kell ellátni a gumiabroncsokat az Európai Unióban, amelyek részletesebb adatokkal szolgálnak a felhasználóknak az adott termék különböző tulajdonságairól. A gördülési ellenállást és a vizes útfelületen tapadást hét helyett már csak öt osztályba sorolják, míg a gördülési zajt a decibelérték mellett A, B vagy C betűvel is kategorizálják. Ezenkívül az érdeklődők a címke jobb felső sarkában elhelyezett QR-kód...
Csúszós útburkolat: Lassíts, ha bírsz
Ahány kerék, annyi tenyérnyi felület köti össze járművünket az úttal. Itt dől el, hogy a jármű azt teszi-e, amit akarunk, vagy pedig megindul valamilyen kontrollálhatatlan folyamat, amikor már csak a szerencsén múlik, hogy mi lesz a vége… Kis autó – kis tenyér, nagy autó – nagy tenyér (kerék), jellemzően a rájuk nehezedő tömeggel arányosan végezve a dolgukat. Itt játszódik le...
Kishaszonjárművek aktív biztonsága: Aktívabban a biztonságért
Sokéves késéssel, viszont annál gyorsabban került a figyelem középpontjába a kishaszonjárművek biztonsága. A jobban lemaradt gyártók ennyi idő alatt nem tudtak felzárkózni, így az Euro NCAP kiosztott néhány „nem ajánlott” plecsnit is. Immár a kishaszonjárművek aktív biztonsági rendszereit is teszteli és értékeli az Euro NCAP, tavaly év végén 21 kishaszonjármű-típus részletes vizsgálati eredményeit publikálták. Ez egy rendkívül fontos előrelépés, hiszen...
Közlekedésbiztonság: Ködbe veszve
A köd az autós egyik legnagyobb ellensége, az éjszakai sötétséggel kombinálva pedig maga a megvalósult rémálom. 10-20 méter látótávolság szinte semmire sem elég, még 50 kilométer/óra sebesség mellett sem, nemhogy az autópályán. Ha már benne vagyunk és hozzászoktunk, vagy ha már az elinduláskor is körbevesz, az alkalmazkodás általában nem probléma. A nagyobb veszély az, ha ködfalba futunk.Mi is ez az...
E-szerviz
Közlekedésünk elektromossá alakítása a kisebb-nagyobb haszonjárműveket is eléri. Gyártóiknak és forgalmazóiknak immár a mindennapos szervizelés és ügyfélszolgálat területein is gondolniuk kell e hajtásrendszerek különleges igényeire. Noha még csupán maroknyi elektromos haszongépjármű rója az utakat, minden nagy gyártónak már most ki kell tudnia szolgálni ezeket. Európa-szerte százas nagyságrendű márkaszervizt kell már idejekorán felkészítenie minden jelentősebb gyártónak, hogy termékeik elektromos változatainak karbantartásában...
Minden jobb, ha a vége jobb
Tavaly tavasszal igen gyászos képet festettek hazánkban az új haszongépjárművek forgalomba helyezési adatai a 2020-as évre vonatkozóan, majd nyáron erőre kapott a piac és ősszel tovább nőtt a lendülete. December végén így is közel húszszázalékos visszaesés mutatkozott a 2019-es eredményekhez képest, az év derekán ennél sokkal feketébb forgatókönyvekre is készültünk. Az 2020-as évben ugyanis összesen 25 944 új haszonjárművet...
Az MAN digitális szolgáltatásai: Támogató felhő
Gazdaságilag igen turbulens időket él most a fuvarozási ágazat. Az MAN digitális szolgáltatásai azonban segítenek minden eddiginél hatékonyabbá tenni a flották menedzselését, ami hozzájárulhat a helyzet sikeres átvészeléséhez. Több mint három éve minden MAN tehergépkocsi szériafelszerelése a RIO Box nevű fedélzeti telematikai egység. Ez a járműből a lényeges üzemelési adatokat továbbítja a RIO felhőalapú rendszerébe, amelyre aztán számos különféle digitális...