Hirdetés:

Habár papíron elvileg a tavasznál járunk, a Continental már most jól felkészült a következő télre. Bemutatta ugyanis az igazi mindenesnek számító Scandinavia abroncscsaládjának harmadik generációját kiegészítő 22,5 colos HS3, HD3 és HT3 modelleket.

Egyre kiszámíthatatlanabbak az európai telek, a heves esőzéstől az ónos esőn át a hóviharig minden előfordulhat novembertől márciusig bármikor, a kontinens szinte bármely pontján. A logisztika világa pedig egyre kevésbé tolerálja a fennakadásokat, ezért a fuvarozóvállalatoknak gondosan kell megválasztaniuk, hogy milyen abroncsokat szereltetnek a járműveikre a téli hónapok idejére.

Nos, a Continental fejlesztői éppen ebből a rendkívüli változatosságból indultak ki a legújabb generációs téli abroncsuk megalkotásakor. Így a Scandinavia gumik harmadik nemzedéke igen kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtva az út- és időjárási viszonyok roppant széles spektrumához megfelel, miközben számos előnyt nyújt.

Balról jobbra a kormányzott, a hajtott és a pótkocsitengelyre való, harmadik generációs Continental Scandinavia téli gumiabroncs

A kormányzott tengelyre való Scandinavia HS3 modell futásteljesítménye tíz százalékkal nagyobb azelődjéhez képest, míg a tüzelőanyag-hatékonysága akár öt százalékkal is jobb lehet. Emellett a zseb formájú lamellái maximális kormányzási stabilitást és jó vízelvezetést nyújtanak. A mintázatának különböző szögekben kialakított ferde elemei pedig minimalizálják a kavicsok beszorulásának lehetőségét.

A hajtott tengelyre felszerelhető HD3 kiváló vonóerő-átadást eredményez hóban és remekül tapad nedves útfelületen. Ezenkívül minden körülmények között nagyszerű kanyarstabilitást és fékerőátadást biztosít, elsősorban az új mintázati kialakítása révén. Hosszanti árkainak cikcakkos elrendezése pedig a kavicsok beágyazódását igyekszik megakadályozni.

A pótkocsikra kínált HT3 szintén zseb formájú lamellákkal készül, amely kimagasló stabilitást nyújt fékezéskor és kanyarodáskor, míg a széles vállövei jól ellenállnak a nagy oldalirányú erőknek.

Ezeket az előnyöket többek között a természetes gumi nagyobb arányú használata is eredményezi. Ez csökkenti a gördülési ellenállást és növeli a rugalmasságot kis hőmérsékleten, valamint mérsékli a kopást. Továbbá az új gumikeverék nagyon jó vonóerő-átadást biztosít kifejezetten téli körülmények esetén. Ráadásul kopásuk során a harmadik generációs Scandinavia téli gumik négyévszakos abroncsokká válnak a kétfázisú futófelületi kialakításuknak köszönhetően. Ilyenkor megnő a tapadási felületük, ami a menetstabilitás szempontjából előnyösebbnek számít, ugyanakkor kis gördülési ellenállásukat továbbra is megőrzik. Így a tüzelőanyag-fogyasztás csökkentésével és a nagyobb futásteljesítményükkel egyaránt hozzájárulnak az üzemeltetési költségek mérsékléséhez. Persze karkaszuk az újrafutózást is lehetővé teszi, ami környezetvédelmi szempontból is kedvező. Az új abroncsokkal tehát az üzemeltetők jobban felkészülhetnek az egyre szeszélyesebb telek fenyegetéseire.

Itt elmondhatod a véleményedet!