Hirdetés:

Ma már egy motorolajnak nem elég csupán a kenési feladatait tökéletesen ellátnia. Például a részecskeszűrőt is kímélnie kell a gazdaságos üzemelés érdekében. Az új Texaco Delo 600 ADF az innovatív Omnimax-technológiájával ezt minden eddiginél hatékonyabban teszi.

Napjaink korszerű dízelmotorjainak kipufogógáz-utánkezelő rendszerében elengedhetetlen a részecskeszűrő (DPF) alkalmazása a szigorú károsanyag-kibocsátási előírások teljesítéséhez. Ez nem csupán a közúti haszonjárműveket érinti, igaz az építőipari, bányaipari, mezőgazdasági, erdészeti, illetve egyéb nehézmunkagépek esetében is. A részecskeszűrő feladata a gázolaj elégésével keletkező korom és a motorolaj elégésével a kipufogórendszerbe jutó hamu felfogása – így ezek az anyagok idővel fokozatosan, egyre jobban eltömítik a részecskeszűrőt. Ez a folyamat egyrészt az ellennyomás növekedésével, másrészt a kiégetéshez, vagyis a regeneráláshoz szükséges plusz tüzelőanyag befecskendezésével növeli a jármű gázolajfogyasztását. Ráadásul az aktív vagy passzív regenerálás során csak a korom jelentősebb részétől tisztul meg a részecskeszűrő, a hamutól nem. Így előbb-utóbb elkerülhetetlenné válik a szűrő kiszerelt állapotban, műhelyben végzett kitisztítása, adott esetben cseréje. Ez pedig nem kívánatos állásidővel, illetve szervizköltségekkel jár. Mindez nem csupán afféle elméleti boncolgatás, hanem valós probléma. Egy tavaly végzett felmérés szerint a brit üzemeltetők jelentős része tapasztalt már a részecskeszűrővel kapcsolatos problémát az Euro VI-os járművek esetében.

A gyártók legfeljebb 1,0 százalék hamutartalmú motorolajok használatát írják elő a részecskeszűrővel ellátott gépjárművek erőforrásaihoz. Ezért a kenőanyaggyártók eddig nem is törekedtek arra, hogy ennél is lejjebb szorítsák a fémadalékanyagokból származó hamu mennyiségét. A Chevron azonban kifejlesztette az innovatív Omnimax-formuláját, amely az iparágban általános 1,0-ről 0,4 százalékra csökkenti a hamutartalmat. Ebből pedig számottevő előnyök származnak. A részecskeszűrő karbantartási intervalluma, illetve üzemi élettartama akár a 2,5 szeresére is nőhet, ami kevesebb állásidőt és kisebb szervizköltségeket eredményez. Továbbá a lassabb eltömődés miatt hosszabb idő alatt épül fel az ellennyomás és ritkábban kell regenerálási folyamatot végeznie a járműnek. Ezek együttesen az életciklus átlagára vetítve három százalékkal is csökkenthetik a tüzelőanyag-fogyasztást. Mindemellett a Texaco Delo 600 ADF olajok neves motor-, illetve tehergépkocsi-gyártók tesztjei alapján jelentősen mérséklik az erőforrásokon belüli kopásokat, lerakódásokat és az oxidációt. Így akár kétszer hosszabb olajcsere-intervallumot is lehetővé tehetnek, ami szintén hozzájárul a gazdaságosabb üzemeltetéshez.

Ezekre a kedvező tulajdonságokra utal az ADF rövidítés is. A, mint aftertreatment protection, vagyis a kipufogógáz-utánkezelő rendszer védelme. D, mint drain interval extension, tehát az olajcsere-intervallum kiterjesztése. F, mint fuel economy retention, magyarul a tüzelőanyag-takarékosság megőrzése. A Texaco Delo 600 ADF pedig 10W-30 és 15W-40 viszkozitással már hazánkban is elérhető a Prista Oil-Hungary Kft., illetve viszonteladói kínálatában.

Itt elmondhatod a véleményedet!