Globális félvezetőhiány: Csipetnyi probléma

Körömnyi méretűek, mégis elképzelhetetlen nélkülük az életünk. Félvezetők híján például nem lenne mindenkinek legalább a telefonja okos. Ám ami ennél is ijesztőbb, modern járműveinket nemhogy beindítani, még csak kinyitni sem tudnánk. Mostanra már a kisiskolások is bizonyára mind tudják, soha nem látott félvezetőaszály alakult ki a globális gazdaság pandémia által felkorbácsolt tengerében. Klasszikus első világbeli probléma ez: nem az iható...

Ments meg egy életet!

Nem nagy dolgot kérünk. Meg lehet csinálni! Csak annyit kell tenni, hogy ha a sziréna hangját hallod, a megkülönböztető kék (esetleg vörös) villogó fényt látod, akkor átkapcsolsz életmentő üzemmódba. Tégy meg mindent legjobb tudásod szerint annak érdekében, hogy a bajba jutott embertársunk számára a segítség minél hamarabb megérkezhessen. Mert lehet, hogy pont az a néhány másodperc kell a túléléshez,...

Fekete bukósisakok

Sok-sok baleset helyszínén eljárva, az esetek hátterét vizsgálva egy elsőre érthetetlen előzmény is gyakran felmerül. Egyszerűen nem látták meg a triviális körülmények között érkező motorost. Sokan még az ütközéskor sem tudták, hogy mi történt. Sokan, sokféleképpen feldolgozták már magát a problémát – nagyon helyesen, ezzel folyamatosan felszínen tartják a motorosok témáját, főleg így a szezon kezdetén. Ezenkívül már szerepel a...

Nem a méret a lényeg

Melyik két típus érdemelte ki eddig a legjobb minibusznak járó International Minibus of the Year serleget? Vigyázat, élményrontás: a képen látható 1935-ös Chevrolet Carryall Suburban nem jó tipp. Az International Bus & Coach of the Year zsűrije nem csupán a 18 méteres csuklós buszokkal és a 17 méteres háromtengelyes fényűző turistabuszokkal foglalkozik, az apró személyszállítóknak is szorítanak helyet repertorárjukban. Eddig...

Continental abroncsok elektromos buszokhoz: Összeillő innovációk

Közösen fejleszt gumiabroncsokat kifejezetten az elektromos városi buszok sajátos követelményeire a Continental és a VDL Bus & Coach. A Contidrom tesztpályán tesztelt prototípusok lenyűgöző tulajdonságokat mutatnak, főként vizes útfelületen. Nemcsak magukat a járműgyártókat állítja új kihívások elé az e-mobilitás, hanem a részegység-beszállítókat is. Így például az abroncsgyártóknak is új megoldásokkal kell előállniuk, hogy megfeleljenek az új hajtási móddal együtt járó...

Szabványosítják a hidrogéntankolást

Elengedhetetlen a hidrogén, mint járműipari hajtóanyag tankolási folyamatának nemzetközi szabványosítása az üzemanyagcellás gépjárművek világszintű elterjedéséhez. Nagyszabású projektbe kezdett ennek kidolgozásához a Nikola a Nemzetközi Szabványügyi Szervezet 197-es műszaki bizottságával (ISO/TC 197), amelyet világszerte egyetértéssel támogatnak a hidrogénnel működő üzemanyagcellán alapuló közlekedésben érintett szereplők. A szabványosítási projekt három fő feladata a hidrogéntankolási előírások kidolgozása, a jármű és a töltőállomás között szükséges...

Biztonság, luxus, kényelem

Tudod, melyik márka vagy konszern vitte haza eddig a legtöbb Bus & Coach of the Year díjat? Tudod, melyik évben volt több díjazott? Minden, amit tudni akartál e kitüntetésekről. Nemzetközi díjaink történelmét bemutató sorozatunkkal a második leghosszabb történelmű díjhoz érkeztünk. Az International Bus & Coach of the Year kitüntetés immár több mint három évtizede fémjelzi a legjobb új helyi és...

Innovációk gyűjteménye

Összefoglaltuk a Truck Innovation Award eddigi győzteseit. Szépen sorban, vagy összevissza és rendszertelenül, de egy menübe és átláthatóan összegyűjtjük azon nemzetközi zsűrik díjait, amelyeket a Rolling Tons képvisel hazánkban. Az első ilyen oldalt a Truck Innovation Award hajtásláncukban vagy egyéb technikájukban különleges megoldásokat felvonultató győzteseinek szenteltük.

A DAF Connect új funkciói: Hasznos fejlesztések

Megkönnyítették az előfizetések kezelését és a külső adatok integrálását a DAF Connect fejlesztői. Ijesztőnek tűnik első hallásra, hogy webáruházzal bővült a DAF Connect, azonban ez egy fontos új funkció az előfizetések kezeléséhez. A holland márka flottakezelő platformja számos különböző szolgáltatást kínál, amelyek nem mindegyike szükséges minden flottához, illetve fuvarfeladathoz. Az internetes bolt segítségével könnyedén a változó igényekhez igazítható az aktuálisan...

Goodyear EfficientGrip Cargo 2: Tartós tapadás

Megjelent az igen sikeres Goodyear EfficientGrip Cargo nyári kishaszonjármű-abroncs utódja. Ez a gyártó szerint még tartósabb futófelületével tűnik ki, miközben jobban tapad nedves útfelületen fékezéskor. Így adhat helyes választ az üzemeltetők igényeire. Míg néhány évtizeddel ezelőtt elsősorban a mintázat módosításaival fejlesztették gumiabroncsaikat a gyártók, addig ma a gumikeverék összetételének optimalizálására is legalább ekkora hangsúlyt fektetnek. Ékes példája ennek a Goodyear...
Hirdetés:
error: Védett tartalom