Fekete bukósisakok

Sok-sok baleset helyszínén eljárva, az esetek hátterét vizsgálva egy elsőre érthetetlen előzmény is gyakran felmerül. Egyszerűen nem látták meg a triviális körülmények között érkező motorost. Sokan még az ütközéskor sem tudták, hogy mi történt. Sokan, sokféleképpen feldolgozták már magát a problémát – nagyon helyesen, ezzel folyamatosan felszínen tartják a motorosok témáját, főleg így a szezon kezdetén. Ezenkívül már szerepel a...

Nem a méret a lényeg

Melyik két típus érdemelte ki eddig a legjobb minibusznak járó International Minibus of the Year serleget? Vigyázat, élményrontás: a képen látható 1935-ös Chevrolet Carryall Suburban nem jó tipp. Az International Bus & Coach of the Year zsűrije nem csupán a 18 méteres csuklós buszokkal és a 17 méteres háromtengelyes fényűző turistabuszokkal foglalkozik, az apró személyszállítóknak is szorítanak helyet repertorárjukban. Eddig...

Continental abroncsok elektromos buszokhoz: Összeillő innovációk

Közösen fejleszt gumiabroncsokat kifejezetten az elektromos városi buszok sajátos követelményeire a Continental és a VDL Bus & Coach. A Contidrom tesztpályán tesztelt prototípusok lenyűgöző tulajdonságokat mutatnak, főként vizes útfelületen. Nemcsak magukat a járműgyártókat állítja új kihívások elé az e-mobilitás, hanem a részegység-beszállítókat is. Így például az abroncsgyártóknak is új megoldásokkal kell előállniuk, hogy megfeleljenek az új hajtási móddal együtt járó...

Szabványosítják a hidrogéntankolást

Elengedhetetlen a hidrogén, mint járműipari hajtóanyag tankolási folyamatának nemzetközi szabványosítása az üzemanyagcellás gépjárművek világszintű elterjedéséhez. Nagyszabású projektbe kezdett ennek kidolgozásához a Nikola a Nemzetközi Szabványügyi Szervezet 197-es műszaki bizottságával (ISO/TC 197), amelyet világszerte egyetértéssel támogatnak a hidrogénnel működő üzemanyagcellán alapuló közlekedésben érintett szereplők. A szabványosítási projekt három fő feladata a hidrogéntankolási előírások kidolgozása, a jármű és a töltőállomás között szükséges...

Biztonság, luxus, kényelem

Tudod, melyik márka vagy konszern vitte haza eddig a legtöbb Bus & Coach of the Year díjat? Tudod, melyik évben volt több díjazott? Minden, amit tudni akartál e kitüntetésekről. Nemzetközi díjaink történelmét bemutató sorozatunkkal a második leghosszabb történelmű díjhoz érkeztünk. Az International Bus & Coach of the Year kitüntetés immár több mint három évtizede fémjelzi a legjobb új helyi és...

Innovációk gyűjteménye

Összefoglaltuk a Truck Innovation Award eddigi győzteseit. Szépen sorban, vagy összevissza és rendszertelenül, de egy menübe és átláthatóan összegyűjtjük azon nemzetközi zsűrik díjait, amelyeket a Rolling Tons képvisel hazánkban. Az első ilyen oldalt a Truck Innovation Award hajtásláncukban vagy egyéb technikájukban különleges megoldásokat felvonultató győzteseinek szenteltük.

A DAF Connect új funkciói: Hasznos fejlesztések

Megkönnyítették az előfizetések kezelését és a külső adatok integrálását a DAF Connect fejlesztői. Ijesztőnek tűnik első hallásra, hogy webáruházzal bővült a DAF Connect, azonban ez egy fontos új funkció az előfizetések kezeléséhez. A holland márka flottakezelő platformja számos különböző szolgáltatást kínál, amelyek nem mindegyike szükséges minden flottához, illetve fuvarfeladathoz. Az internetes bolt segítségével könnyedén a változó igényekhez igazítható az aktuálisan...

Goodyear EfficientGrip Cargo 2: Tartós tapadás

Megjelent az igen sikeres Goodyear EfficientGrip Cargo nyári kishaszonjármű-abroncs utódja. Ez a gyártó szerint még tartósabb futófelületével tűnik ki, miközben jobban tapad nedves útfelületen fékezéskor. Így adhat helyes választ az üzemeltetők igényeire. Míg néhány évtizeddel ezelőtt elsősorban a mintázat módosításaival fejlesztették gumiabroncsaikat a gyártók, addig ma a gumikeverék összetételének optimalizálására is legalább ekkora hangsúlyt fektetnek. Ékes példája ennek a Goodyear...

Két kerék, sok veszély

Újabban az is drótparipára pattan, akinek ez korábban eszébe sem jutott. Távolságot tartva, hatékonyan és egészségesebben pedáloznak vagy gurulnak így sokan különféle járgányokon. Sebességük és sokszor vakmerőségük miatt ők a leginkább veszélyeztettek. A legvédtelenebb közlekedési résztvevőkre szeretném felhívni a figyelmet, akik nem sok jóra számíthatnak, ha egy méretes teherautóval kerülnek konfliktusba. Számuk évről-évre rohamosan növekszik, és a technika fejlődése ezen...

Új Continental Scandinavia téli abroncsok: Jön még kamionra tél

Habár papíron elvileg a tavasznál járunk, a Continental már most jól felkészült a következő télre. Bemutatta ugyanis az igazi mindenesnek számító Scandinavia abroncscsaládjának harmadik generációját kiegészítő 22,5 colos HS3, HD3 és HT3 modelleket. Egyre kiszámíthatatlanabbak az európai telek, a heves esőzéstől az ónos esőn át a hóviharig minden előfordulhat novembertől márciusig bármikor, a kontinens szinte bármely pontján. A logisztika világa...
Hirdetés:
error: Védett tartalom