Legózz villanybuszt!
Modulszerkezetű, fordulékony, elektromos városi busz, amely Lego játékautóként rakható össze, és variációs lehetőségeket kínál még a töltése is. A Movitas az utastéri megoldásaival is példát mutat. Minden paradigmaváltás kiforralja a maga ideális megoldásait. Az autó eleinte lovas kocsira hasonlított, az első villanyautók a hagyományos típusokon alapultak, hasonlóan a buszok is. Az autóipari innovációs díjjal kitüntetett Movitas már egy új kor...
Western Star 47X: Nehézfiú lite
Nyugat egykor fényes csillaga az utóbbi évtizedekben fehér törpeként pislákolt. Nem jutott neki sokkal több csillogás, mint egy energiatakarékos izzónak. A nehézkategóriás 49X és a közelmúltban bemutatott, madárcsontú 47X azonban újra az élmezőnybe repítheti. Végre valahára felvehette a kesztyűt az eddig mostohalány Western Star is. Kilépett a Daimler-csoport évek óta eladási rekordokat döntögető eminens tanulója, a Freightliner Trucks árnyékából. A...
Setra ComfortClass és TopClass típusfrissítés: Kibővített szakaszjegy
Átmasszírozta a homlokfal elemeit távolsági buszain a Setra és büszkén felragasztotta oda a Kässbohrer örökségéből megmaradt logót. A típusfrissítés biztonsági szempontból sok újdonságot hozott, a digitalizáció tekintetében inkább visszafogottan bővít. Korábban csak a kormányon köszönt vissza a márka gyökereire utaló Kässbohrer logója, és csak a ComfortClass viselte nagy krómos plaketten az önhordó Setra feliratot a buszok oldalán. Ezzel nagyjából le...
IVECO S-Way TurboStar: Rákinkarnáció
Újra beköltözött hazánk gördülő élővilágába egy különleges, meglehetősen nagy testű vörös rákfaj. Habár eddig az Olaszországban őshonos ízeltlábú csupán két példányát sikerült közelebbről is megfigyelni, nincs okunk panaszra, hiszen máshol még egyet sem láttak. Nem szükséges elővenni Alfred Brehm: Az állatok világa című zoológiai bibliáját! Mindenkit megnyugtatunk, hogy továbbra is haszonjárművekkel foglalkozunk. Annál is inkább, mivel hatalmas dobásnak bizonyult a...
Volvo Trucks hatékonyságnövelő újítások: Hármas egység
Lehet-e úgy tüzelőanyag-takarékosabb egy teherautó, hogy közben még jobb is vezetni, mint iszákosabb elődjét? A Volvónál úgy gondolják, hogy igen, a járművek számos újításának kombinációja pont így működik.
A Ford kishaszonjármű-újdonságai: Új terepekre merészkednek
Terepesített változatokkal és hajtáslánc-újdonságokkal gazdagodott a Ford kishaszonjárműveinek eddig is igen széles körű igényeket kielégítő kínálata. Összkerékhajtás, differenciálzár, tízfokozatú automatikus váltó és hibrid hajtás is szerepel a terítéken. Legyen szó professzionális felhasználókról vagy magánügyfelekről, egyre nagyobb az igény a többé-kevésbé terepes használatra is alkalmas kishaszonjárművek iránt. Sőt, a szabadidő-autók elsöprő divathulláma miatt sokaknak már annyi is elég, ha kicsit terepjárós...
Stellantis kishaszonjárművek újdonságai: Sok mindenre választ adnak
Nem tétlenkedtek a Stellantis szuperkonszernhez tartozó PSA-csoport és az FCA fejlesztői. Így már üzemanyagcellás változatban is készülnek a PSA közepes furgonjai, ráncfelvarráson esett át a Fiat Ducato, illetve megjelent az új Opel Movano. Bizonyos alkalmazási területeken egyelőre még az igencsak korlátozott hatótávolság és a túl hosszú töltési idő is gátat szab a tisztán elektromos hajtású gépjárművek térhódításának. Erre kínál megoldást...
Volkswagen ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Arccal előre
Végre megérkezett a régóta beharangozott Volkswagen ID. Buzz és ID. Buzz Cargo. A különleges páros az ikonikus T1 szellemi örököseként igyekszik világszerte hasonlóan nagyot alkotni az elektromos járművek piacán, mint őse hét évtizeddel ezelőtt. Mintegy hetven évvel ezelőtt, a világháború utáni gazdasági fellendülés kellős közepén debütált a Volkswagen Type 2, közismertebb nevein T1, Transporter vagy Bulli. Új kategóriát teremtett, és...
DAF XDC és XFC: Építőipari szakmunkás
Keménykötésű megjelenést és új nevet kaptak a DAF új építőipari teherautói. De milyen különbségeket takar az aprócska C betű a hatalmas tehergépkocsik oldalán? Mitől válnak kiváló építőipari szakmunkásokká? Első szembetűnő és nyilvánvaló különbség a robusztus megjelenés. Az XDC és XFC típusok új orra nagy, 25 fokos megközelítési szöget és 33-39 centiméter szabadmagasságot kínál. Három darabból álló masszív, acél lökhárítójuk akár...
VDL Futura előzetes: Varázsgömb
Egy évvel a bemutató előtt megnézhettük a VDL Futura következő generációját. Képeket nem készíthettünk, de mesélni szabad a benyomásokról. Ha azt írom, hogy újdonságot jelentett a VDL Futura álcázómatricázással fedett prototípusa, akkor azzal a valóságnál jóval kevesebbet sugallunk. Olyannyira újdonság, hogy az International Bus & Coach of the Year zsűrije előtt még a vállalat azon munkatársai sem látták, akik nem...