Volkswagen ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Arccal előre

Végre megérkezett a régóta beharangozott Volkswagen ID. Buzz és ID. Buzz Cargo. A különleges páros az ikonikus T1 szellemi örököseként igyekszik világszerte hasonlóan nagyot alkotni az elektromos járművek piacán, mint őse hét évtizeddel ezelőtt. Mintegy hetven évvel ezelőtt, a világháború utáni gazdasági fellendülés kellős közepén debütált a Volkswagen Type 2, közismertebb nevein T1, Transporter vagy Bulli. Új kategóriát teremtett, és...

DAF XDC és XFC: Építőipari szakmunkás

Keménykötésű megjelenést és új nevet kaptak a DAF új építőipari teherautói. De milyen különbségeket takar az aprócska C betű a hatalmas tehergépkocsik oldalán? Mitől válnak kiváló építőipari szakmunkásokká? Első szembetűnő és nyilvánvaló különbség a robusztus megjelenés. Az XDC és XFC típusok új orra nagy, 25 fokos megközelítési szöget és 33-39 centiméter szabadmagasságot kínál. Három darabból álló masszív, acél lökhárítójuk akár...

VDL Futura előzetes: Varázsgömb

Egy évvel a bemutató előtt megnézhettük a VDL Futura következő generációját. Képeket nem készíthettünk, de mesélni szabad a benyomásokról. Ha azt írom, hogy újdonságot jelentett a VDL Futura álcázómatricázással fedett prototípusa, akkor azzal a valóságnál jóval kevesebbet sugallunk. Olyannyira újdonság, hogy az International Bus & Coach of the Year zsűrije előtt még a vállalat azon munkatársai sem látták, akik nem...

Mercedes-Benz Euro 6-os buszpaletta: Erőfölény

Immár minden elképzelhető felhasználási területre kínál megfelelő, Euro 6 minősítésű buszt a Daimler Buses. Végigvesszük a Mercedes-Benz minibuszoktól luxusbuszokig terjedő kínálatának, illetve a kapcsolódó szolgáltatások újdonságait.

BUSEXPO 2018 autóbusz-kiállítás, 3. rész: Hatodik randevú – 3. rész

Évről évre egyre nagyobb méreteket ölt a zsámbéki driving camp vezetéstechnikai központ területén megrendezett BUSEXPO, hazánk legrangosabb autóbuszos szakkiállítása. Háromrészes cikksorozatban mutatjuk be az újdonságokat.

IAA 2018, Autóbuszok, 3. rész: Padlógázzal villamosítva 3

Kínából és Törökországból több buszgyártó is részt vett a 2018-as IAA haszonjármű-kiállításon, ám elmaradt az európai Solaris és a VDL Bus & Coach. A megjelentek szinte kivétel nélkül bemutattak elektromos vagy más alternatív hajtású autóbuszt is.

Solaris Urbino 15 LE electric: Városközi villanyos

Kitörnek a lakott területek fogságából a lengyel villanybuszok! A Solaris Urbino 15 LE electric a gyártó kínálatában az első olyan elektromos autóbusz, amely városi és városközi alkalmazásra is megfelel. Már idén év elején bejelentette a Solaris a 14,9 méteres, alacsonybelépésű, akkumulátoros elektromos hajtású Urbino bemutatását, azonban a koronavírus-járvány közbeszólt, csak most érkezett meg az. Az Urbino 15 LE electric buszt...

A Schwarzmüller újdonságai: Ünnepi újítások

Már 150 éves is elmúlt a Schwarzmüller, ezt a jeles jubileumot pedig a teljes termékkínálatát átfogó optimalizálással ünnepli. Ennek eredményeit nem kevesebb mint tizenegy jármű segítségével mutatta be a karlsruhei NUFAM haszonjármű-kiállításon. Három fő témát helyezett a középpontba a Schwarzmüller a NUFAM kiállításon, a telematikát, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését és annak a lehetőségét, hogy a járműveket rugalmasan igazíthassák az ügyfelek egyéni...

Új Volkswagen Amarok: Jó lóra tettek

Nem hozta az elvárt számokat a Volkswagen Amarok, 12 év alatt 830 ezer talált gazdára belőle. Ezért a Volkswagen Haszonjárművek a generációváltáshoz nem fogott önálló típus fejlesztésébe, inkább saját arculatára szabta a Ford Ranger pickupot. Alapos munkát végeztek a Volkswagen formatervezői, ugyanis csak oldalról és ott is csak a fülkén ismerhetők fel a Ford Ranger vonásai. Persze a méretek és...

Fliegl újdonságok: Építő ötletek

Több újítással korszerűsítette építőipari járműveit a Fliegl az elmúlt időszakban. Legyen szó ömlesztett áruk, munkagépek vagy konténerek szállításáról, a német pótkocsigyártó kínálatában megtalálható az ideális válasz. Számos ponton továbbfejlesztette a Fliegl az acélteknős billencsfélpótkocsijait. Ennek eredményeként a Light Basic háromtengelyes modell alapváltozatának saját tömege csupán 5100 kilogramm. Míg a Greenline kivitel esetében könnyűfém keréktárcsák és a szabadalommal védett, elöl ívelt...
Hirdetés:
error: Védett tartalom