Hirdetés:

Alaposan megújult és egyben kiteljesedett a Toyota kishaszonjárművek európai kínálata. A ráncfelvarrást kapott Proace City és Proace, valamint a hibridesített Hilux mellett ugyanis új típusként megjelent a legnagyobb kategóriát képviselő Proace Max.

Egységesen megújult a Toyota Proace City kompakt kishaszonjármű és az eggyel nagyobb Toyota Proace, míg a kínálatot most felülről kiegészítette a Citroën Jumper, Fiat Ducato, Opel Movano, illetve Peugeot Boxer ikertestvérének tekinthető Toyota Proace Max. Mindhárom Proace típus a japán márka aktuális formai arculatába illeszkedő orral tűnik ki, amelynek hangsúlyos eleme a fényszórók közötti hűtőrács elhagyása és felszereltségtől függően a teljesen LED-es világítás. Ezenkívül új könnyűfém keréktárcsák is megjelentek a kínálatukban. A fülkékben vadonatúj multifunkciós kormánykerék, magasabb felszereltségi szinteken teljesen digitális műszerpanel, valamint korszerű, tízcolos érintőképernyővel, beépített navigációval, illetve vezeték nélküli telefontükrözéssel ellátott információs és szórakoztatórendszer fogadja a vezetőt. Továbbá számos hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatással is bővült a Toyota kishaszonjárművek palettája. Sőt, a Proace-család mindegyik tagja tisztán elektromos hajtással is választható, valamint megkapták a Toyota Safety Sense legkorszerűbb vezetéstámogató rendszereit a lehető legnagyobb biztonság érdekében. Ennek keretében az adaptív sebességszabályozó már 30 kilométer/órától használható, megjelent az akár a sebességhatár túllépésére is figyelmeztető intelligens sebességszabályozó, továbbfejlesztették a sávtartó rendszert és a parkolást oldalsó holttérfigyelő segíti. Megújultak az oldallégzsákok, újdonság az ütközéskor összecsukló kormányoszlop és több ponton megerősítették a járművek vázszerkezetét.

Proace City és Proace

A 4,4 köbméteres rakteret és akár egy tonna hasznos teherbírást kínáló Proace City elektromos változata a legkorszerűbb akkumulátoroknak köszönhetően a jelenleginél 50 kilométerrel nagyobb, azaz 330 kilométer hatótávolságot biztosít. Ezzel élenjárónak számít a kategóriájában. Az elektromos modell 50 kilowattórás energiatárolója 100 kilowattos egyenáramú gyorstöltéssel fél óra alatt feltölthető 80 százalékosra.

Teljesen új arcot kapott a Toyota Proace City és a Toyota Proace

Míg a bátyja, az akár 6,6 köbméteres rakteret és 1400 kilogramm terhelhetőséget nyújtó Proace elektromos kivitele a 75 kilowattórás akkucsomagjával 20 kilométerrel múlja felül elődje hatótávját, így már 350 kilométert is megtehet egy feltöltéssel. Emellett egy kisebb, 50 kilowattórás akkumulátorral is rendelhető a Proace. A villanymotor teljesítménye a Proace mindkét változata esetében egyaránt 100 kilowatt – akárcsak a Proace City elektromos variánsában.

A kormánykeréktől a digitális műszerpanelig számos új részlet korszerűsíti a Proace City és a Proace műszerfalát

Proace Max

A Toyota kishaszonjárművek társulatának immár legnagyobb szereplője, a Proace Max kétféle tengelytávval és háromféle hosszúsággal, illetve magassággal készül. Emellett fix- és billenőplatós, fülke-alvázas, fosztott alvázas és duplafülkés kivitelek is elérhetők. A legnagyobb zárt furgon raktere 17 köbméteres, még akkumulátoros elektromos hajtás esetén is, amelyhez a WLTP szerint 420 kilométer hatótávolság társul. Ezt a helyileg nulla károsanyag-kibocsátású modellt 200 kilowatt legnagyobb teljesítményű és 410 newtonméter maximális nyomatékú villanymotor mozgatja.

Hilux Hybrid 48V

A Toyota továbbra is ízig-vérig saját fejlesztésű kishaszonjárműve, a Hilux pickup legfőbb újdonsága pedig a 48 voltos hibrid hajtásrendszer. Ennél a 2,8 literes, 150 kilowattos, azaz 204 lóerős, 500 newtonméter legnagyobb nyomatékú dízelmotort egy szíjhajtással kapcsolódó, 12 kilowattos, 65 newtonméter nyomaték leadására képes indítógenerátor egészíti ki. A fékezéskor visszatermelt energiát egy csupán 7,6 kilogrammos lítiumion-akkumulátor tárolja, amelyet a hátsó üléspad alá építenek be. Ez a hibrid rendszer a pickup tüzelőanyag-hatékonysága és menetteljesítményei mellett a terepjáró képességeit is javítja. Az elektromos rásegítés előnyei közúton a gyorsabb gázreakcióban és az egyenletesebb gyorsulásban, míg nehéz terepen a simább gyorsításokban és lejtőkön a rekuperációs fékezésekben nyilvánulnak meg. A 48 voltos elektromos hajtás hatékonyabb stop-start rendszert is eredményez, ezáltal hosszabb ideig maradhat leállítva a belső égésű motor, önmagában ezzel akár öt százalékkal csökkentve a tüzelőanyag-fogyasztást. Ugyanakkor a Hilux hasznos teherbírása, illetve vontatási kapacitása nem változott, ezek továbbra is 1,0, illetve 3,5 tonna. Sőt, a 700 milliméteres gázlómélységet sem befolyásolják a hibrid rendszer elektromos részegységei! A legendás pickup további újdonsága a Multi-terrain Select, amely automatikusan vagy öt előre beprogramozott beállítás közül manuálisan választva az adott terepviszonyokhoz igazítja az elektronikus menetstabilizáló működését.

Mindezek az újdonságok még ütőképesebbé tették a Toyota Professional európai csapatát. Így nagyban hozzájárulnak majd ahhoz, hogy a gyártó megvalósítsa nagyszabású piaci célkitűzéseit, ami a 2023-ban értékesített 140 ezer gépkocsi után 2025-ben 180 ezer kishaszonjármű kiszállítása hétszázalékos piaci részesedés mellett. A kishaszonjárművek hazai piacán már tavaly előreléptek a második helyre, és idén a kategória gerincét alkotó legnagyobb furgonok körében is egy már bizonyított műszaki alapokon nyugvó új kihívóval erősítenek.

Toyota Hilux Champ: A célszerűség bajnoka
Pihenőidő

Toyota Hilux Champ: A célszerűség bajnoka

Követve a globális járműipari trendeket napjainkra a pickupok platós, terepjárásra alkalmas luxusautókká váltak. Ám nem minden piacon, illetve nem mindenki igényli ezt a kifinomultságot és korszerűséget. Ezért született meg a Toyota Hilux Champ.

Toyota üzemanyagcellás újdonságok: Hidrogénhajtást mindenbe!
Zöld jövő

Toyota üzemanyagcellás újdonságok: Hidrogénhajtást mindenbe!

Eltökélten hisz a Toyota a hidrogénalapú társadalomban, amelynek motorja az üzemanyagcella. Íme, a világ legnagyobb autógyártójának legújabb eredményei az üzemanyagcellás járművek fejlesztése terén a pickuptól a nyerges vontatón át az autóbuszig.

Nem fogyott, gyarapodott!
Háttér

Nem fogyott, gyarapodott!

Míg 2022-ben a legtöbb szegmens zsugorodott, tavaly mindegyik méret- és jármű-kategória gyarapodott, ami összességében 16 százalékos növekedést eredményezett! Ez igen szép eredmény úgy, hogy a 2023-as évet kemény infláció, egyre fokozódó nemzetközi helyzet és az ebből fakadó gazdasági bizonytalanság jellemezte.

Toyota Tacoma X-Runner Concept: Pallérozott utcagyerek
Pihenőidő

Toyota Tacoma X-Runner Concept: Pallérozott utcagyerek

Ezüst tálcán tálalt, ínycsiklandó sokuhin szanpuru ételmodellel incselkedett a kiéhezett Street Truck műfaj rajongóinak tekintete előtt a Toyota. Ha orrukat is használhatták volna, bizonyosan rájönnek, hogy nem ehető, amit láttak!

Támadnak a hidrogénesek!
Hírek

Támadnak a hidrogénesek!

December közepétől a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. jóvoltából az utazóközönség egy éven át, hét helyszínen teheti próbára két 12 méteres, üzemanyagcellás busz kényelmét, valamint képességeit.

International Pick-Up Award teszt 2023, Athén: Terepen is jók
Teszt

International Pick-Up Award teszt 2023, Athén: Terepen is jók

Nem akármilyen újdonságok vártak az International Pick-Up Award zsűrijére! A görög főváros közelében a tengerparton, valamint aszfalton és nehéz hegyi terepen róttuk a köröket. E benyomások után szavaztunk arról, ki érdemli meg az aktuális trófeát.

Itt elmondhatod a véleményedet!