Hirdetés:

Egy konténerszállító alvázas félpótkocsi viszonylag egyszerű szerkezetnek tűnik, hiszen csak egy alvázból és három tengelyből áll. A Kässbohrer mégis alaposan megreformálta ezt egy díjnyertes innovációval. Így született meg a K.SHG termékcsalád.

Számos újítást mutatott be a Kässbohrer az utóbbi időben a fenntartható fuvarozás jegyében a megnövelt hosszúságú pótkocsiktól a villamosított tengely alkalmazásáig. Ennek legújabb mérföldköve a K.SHG konténerszállító alvázas félpótkocsicsalád megjelenése. A K.SHG járművek legfontosabb újdonsága, hogy a szokványos létraváz helyett egy innovációs díjjal kitüntetett és szabadalmaztatott, nyolcszög keresztmetszetű központi váz alkotja a gerincüket. Ezt a Tatra tehergépkocsik sajátos központi csővázához hasonlóan kell elképzelni. Ez az Octagon-on elnevezésű váz sokkal jobban ellenáll a csavaró igénybevételeknek, ami a széthúzható alvázas kivitelek esetében különösen előnyös, hiszen megelőzi a kihúzható részek akadozását, illetve megszorulását. Továbbá ez az újfajta konstrukció a nagy terhelés és a rossz útviszonyok okozta szerkezeti károsodások lehetőségét is minimálisra csökkenti. Ezenkívül egyenletesebb terheléseloszlást eredményez, ami a biztonság és az üzemeltetési költségek szempontjából is kedvezőbb. Mindemellett az S 700 MC nagyszilárdságú acél alkalmazása és a KTL, azaz katódos merítőkádas felületkezelés is hozzájárul az új járművek hosszú élettartamához.

Az új félpótkocsik K.SHG AH modellnéven csak hátul, K.SHG AVH néven elöl és hátul, K.SHG AMH jelöléssel középen és hátul, míg AVMH jelzéssel elöl, középen és hátul széthúzható kivitelben is készülnek, így mindenféle konténerszállítási igényre rugalmasan megfelelnek. Sőt, az AVH változatok kétféle királycsaphelyzetet kínálnak, így 6×2-es, illetve 6×4-es nyerges vontatókhoz is ideálisak. A fix alvázas modellek pedig kétféle méretben állnak rendelkezésre, a K.SHG S a húsz és negyven láb közötti, míg a K.SHG L a negyven és negyvenöt láb közötti konténerek szállítására optimális. A széthúzható kivitelek esetében a rendkívül nagy csavarodási merevség mellett a hátsó felhasználóbarát, pneumatikus zárórendszer is elősegíti a gyors és könnyű használatot.

Ráadásul a K.SHG félpótkocsik a kedvező saját tömegükkel is kitűnnek, az L modellek 3960, az AH jelűek 4680, míg az AVH változatok 4770 kilogrammot nyomnak. Ezáltal nagyobb hasznos teherbírást, míg részterheléssel közlekedve kisebb tüzelőanyag-fogyasztást nyújtanak.

A Kässbohrer a fejlesztés során persze igen alapos teszteknek vetette alá az új generációs konténerszállító alvázas járműveit. A négyszáz órányi digitális vizsgálaton kívül közúton és terepen is olyan igénybevétel mellett tesztelte ezeket, amely legalább tíz évre szavatolja a félpótkocsik ideális teljesítőképességét. Az ulmi gyártó tehát a K.SHG termékcsaláddal új mércét állított fel a masszív felépítés, a hosszú élettartam és a költséghatékony üzemelés terén a konténerszállító félpótkocsik piacán.

Fliegl ultrakönnyű félpótkocsik: Könnyen hatékonyak
Bemutató

Fliegl ultrakönnyű félpótkocsik: Könnyen hatékonyak

Több szempontból is előnyös, ha egy pótkocsi tömege a lehető legkisebb. Teljes terhelésnél több árut vihet a jármű, egyébként pedig kisebb a tüzelőanyag-fogyasztás. A Fliegl nagy mestere a tömegcsökkentésnek, íme három példa, egyéb innovációkkal.

Robusztus vontatmány
Hírek

Robusztus vontatmány

Hatékonyabb és fenntarthatóbb szállítmányozási megoldásokkal prezentálta innovatív vénáját a lyoni Solutrans 2023 kiállításon a Schmitz Cargobull.

Túlméretes szállítmányok: Túlméretes konfekció
Pihenőidő

Túlméretes szállítmányok: Túlméretes konfekció

Ki ne emlékezne arra az áhítatra, amit akkor érzett, midőn a léghűtés turbinájának visításától kísérve, dübörögve elhaladt mellette egy narancssárga Tatra 813 TP 6×6 nehézvontató és a ráakasztott masszív Goldhofer pótkocsin egy hatalmas DET-250 buldózer.

Fliegl F-CON: Dugd össze gyorsan!
Technika

Fliegl F-CON: Dugd össze gyorsan!

Egyszerű, de nagyszerű találmánnyal szeretné a Fliegl forradalmasítani az akasztást. Az F-CON gyorsabbá, kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi a sűrített levegős vezetékek, illetve elektromos kábelek csatlakoztatását a pótkocsik akasztásakor.

Előző cikkHúsvéti gladiátor
Következő cikkÜtőképes csapat
Kisgyermekkorom óta rajongok a tehergépkocsikért, ezért már a gépészmérnöki tanulmányaim alatt örömmel elkezdtem írni a Rolling Tons magazinba. Azóta nem szűnő lelkesedéssel tesztelem a legújabb haszonjárműveket, közel két évtizeden át főszerkesztőként vezettem a nyomtatott kiadványt.

Itt elmondhatod a véleményedet!