Egy konténerszállító alvázas félpótkocsi viszonylag egyszerű szerkezetnek tűnik, hiszen csak egy alvázból és három tengelyből áll. A Kässbohrer mégis alaposan megreformálta ezt egy díjnyertes innovációval. Így született meg a K.SHG termékcsalád.
Számos újítást mutatott be a Kässbohrer az utóbbi időben a fenntartható fuvarozás jegyében a megnövelt hosszúságú pótkocsiktól a villamosított tengely alkalmazásáig. Ennek legújabb mérföldköve a K.SHG konténerszállító alvázas félpótkocsicsalád megjelenése. A K.SHG járművek legfontosabb újdonsága, hogy a szokványos létraváz helyett egy innovációs díjjal kitüntetett és szabadalmaztatott, nyolcszög keresztmetszetű központi váz alkotja a gerincüket. Ezt a Tatra tehergépkocsik sajátos központi csővázához hasonlóan kell elképzelni. Ez az Octagon-on elnevezésű váz sokkal jobban ellenáll a csavaró igénybevételeknek, ami a széthúzható alvázas kivitelek esetében különösen előnyös, hiszen megelőzi a kihúzható részek akadozását, illetve megszorulását. Továbbá ez az újfajta konstrukció a nagy terhelés és a rossz útviszonyok okozta szerkezeti károsodások lehetőségét is minimálisra csökkenti. Ezenkívül egyenletesebb terheléseloszlást eredményez, ami a biztonság és az üzemeltetési költségek szempontjából is kedvezőbb. Mindemellett az S 700 MC nagyszilárdságú acél alkalmazása és a KTL, azaz katódos merítőkádas felületkezelés is hozzájárul az új járművek hosszú élettartamához.
Az új félpótkocsik K.SHG AH modellnéven csak hátul, K.SHG AVH néven elöl és hátul, K.SHG AMH jelöléssel középen és hátul, míg AVMH jelzéssel elöl, középen és hátul széthúzható kivitelben is készülnek, így mindenféle konténerszállítási igényre rugalmasan megfelelnek. Sőt, az AVH változatok kétféle királycsaphelyzetet kínálnak, így 6×2-es, illetve 6×4-es nyerges vontatókhoz is ideálisak. A fix alvázas modellek pedig kétféle méretben állnak rendelkezésre, a K.SHG S a húsz és negyven láb közötti, míg a K.SHG L a negyven és negyvenöt láb közötti konténerek szállítására optimális. A széthúzható kivitelek esetében a rendkívül nagy csavarodási merevség mellett a hátsó felhasználóbarát, pneumatikus zárórendszer is elősegíti a gyors és könnyű használatot.
Ráadásul a K.SHG félpótkocsik a kedvező saját tömegükkel is kitűnnek, az L modellek 3960, az AH jelűek 4680, míg az AVH változatok 4770 kilogrammot nyomnak. Ezáltal nagyobb hasznos teherbírást, míg részterheléssel közlekedve kisebb tüzelőanyag-fogyasztást nyújtanak.
A Kässbohrer a fejlesztés során persze igen alapos teszteknek vetette alá az új generációs konténerszállító alvázas járműveit. A négyszáz órányi digitális vizsgálaton kívül közúton és terepen is olyan igénybevétel mellett tesztelte ezeket, amely legalább tíz évre szavatolja a félpótkocsik ideális teljesítőképességét. Az ulmi gyártó tehát a K.SHG termékcsaláddal új mércét állított fel a masszív felépítés, a hosszú élettartam és a költséghatékony üzemelés terén a konténerszállító félpótkocsik piacán.

Kögel történelem: Nem százas!
Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy Franz Xaver Kögel maradandó értéket hagyott az utókorra. Franz sem gondolta 1934-ben, hogy egykori tanítómesterének szerény bognárműhelyét sikerül Európa egyik legjelentősebb pótkocsigyártójává varázsolnia.

Speciális fuvarok Faymonville trélerekkel: Gőzmozdonytól a szélturbináig
Világszerte számos látványos speciális szállítási feladatot teljesítettek különböző cégek a Faymonville különféle trélereivel az utóbbi időben is. Ezekből válogattunk össze egy csokornyit, kihangsúlyozva a fuvareszközök sajátos műszaki jellemzőit.


Keserű praliné
Minden próbálkozása ellenére sem sikerült önállóan megoldást találnia nehéz anyagi helyzetére a belga Van Hool járműgyártónak.

ZF félpótkocsi-villamosítás: Elzárt aranytyúk
Jóval kisebb károsanyag-kibocsátást és nem mellesleg évi többmilliós megtakarítást ígér a ZF villamosított félpótkocsija. Forgalomba nem helyezhető, ami remekül bizonyítja, hogy elengedhetetlenek a megfelelő keretfeltételek a fuvarozás kizöldítéséhez.

Schmitz Cargobull S.CF konténerszállító félpótkocsik: Megújult konténeresek
Négy konténerszállító félpótkocsit kínál Európában a Schmitz Cargobull a 20-45 lábas konténerek megbízható és biztonságos intermodális szállítására. Modellfrissítésük után új jelölésrendszer utal még határozottabban az egyes alkalmazási területeikre.