Mercedes-Benz eSprinter: Flexibilis villanyfurgon
Helyi károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik, rugalmas és megbízhatóságot ígér a főképp flottatulajdonosok igényeinek kielégítésére tervezett Mercedes-Benz eSprinter. A gyártó nemcsak járművet kínál, hanem tervezési segédletet is a flottakezelőknek, amellyel kiszámíthatják összesített áramigényüket és megtervezhetik az üzemeltetést. Korábban már bemutatkozott a Mercedes-Benz eVito Tourer modell, most pedig a nagyobb testvére, az eSprinter következik. Ennek megfelelően, miután Németország hat nagyvárosában bemutatták a szaksajtónak, vállalkozások...
Volvo 9700 DD: Hórihorgas testvér
Magasabb szintre lépett a Volvo Buses 9700-as és 9900-as típusból álló távolsági kínálata. Bemutatkozott ugyanis a 9700 DD emeletes busz, hogy megfeleljen az ügyfelek magasabb szintű igényeinek az utaskapacitás és a termelékenység terén. Manapság, amikor a személyfuvarozásban is az üzemeltetési hatékonyság a kulcsszó, érthetően egyre vonzóbb megoldást jelentenek az emeletes autóbuszok, hiszen egy főre vetítve sok esetben ezek nyújtják a...
Megújult Mercedes-Benz Vito és eVito Tourer: Hatékonyabban ragyog
Innovatív biztonsági rendszerek, hatékonyabb hajtásláncok és kibővített digitális szolgáltatások – röviden így jellemezhető a Mercedes-Benz Vito ráncfelvarrása. Az eVito Tourer pedig vadonatúj elektromos hajtással teszi fel az i-re a pontot. Közel hat év alatt több mint félmillió példányban talált gazdára a Mercedes-Benz Vito jelenlegi nemzedéke, most azonban elérkezett egy átfogó korszerűsítés ideje. Kívülről csak olyan apróságokról ismerhető fel az...
Megújult Volvo FM, FMX, FH és FH16: Közös nevezőre kerültek
Kívül-belül megújította, valamint korszerű kényelmi és biztonsági funkciókkal, illetve berendezésekkel ruházta fel a Volvo Trucks a járműértékesítésének több mint kétharmadát adó FM, FMX, FH és FH16 típust. Sőt, az FM és az FMX vadonatúj fülkéket is kapott. Miután a Volvo Trucks
2012-ben szerkezetileg is vadonatúj fülkecsaláddal újította meg a sikeres FH és
FH16 típust, 2013-ban az FM és az FMX csak...
Sisu Polar Hybrid: Legális dopping
Köztudottan a tüzelőanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésének céljából fejlesztenek ki és vezetnek be hibrid hajtást a tehergépkocsi-gyártók. Nos, a finn Sisu máshonnan közelítette meg a kérdést. Azért egészítette ki villanymotorral a dízelt, hogy teherautója több mint kilencszáz lóerő teljesítményt és 3600 newtonméter nyomatékot kínálhasson. Hosszú évek óta már a tüzelőanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésében versenyeznek a tehergépkocsi-gyártók, nem pedig a...
Új Volkswagen Caddy: Digitalizálva született újjá
Most végre tényleg alapjaiban megújult a Volkswagen Caddy. Sokkal több történt modellfrissítésnél, ráncfelvarrásnál: újonnan konstruált jármű áll előttünk, friss dizájnnal és alaposan megemelt szintű belső értékekkel. Nem
túlzás állítani, hogy a Caddy a Volkswagen univerzális típusa: bizonyos
tekintetben komfortosabb a Passatnál, kompaktságával jól illik a városba,
praktikuma kiváló szabadidő-autóvá és kishaszonjárművé teszi. Már negyvenkét
éve van közöttünk, eddig több mint hárommillió készült belőle. A...
Morris JE elektromos furgon: Vissza a jövőbe
Újabb löketet adott a retró őrületnek a villanyosítási láz – úgy tűnik, ehhez a haszongépjármű-gyártók csatlakoznak. E járműipari divathullámot most alapjaiból újragondolt furgonjával egy klasszikus brit márka, a Morris is meglovagolja. Teljes egészében az Egyesült Királyságban tervezték és állítják elő a tisztán elektromos hajtású Morris JE kishaszongépjárművet, amely a dicső múltat és a fenntartható jövőt köti össze egy praktikus kisáruszállító...
Busworld Europe 2019, VI. rész: Keleti offenzíva (3.)
A kínai és török gyártók már nem elégednek meg az elektromos
járműveik jelentette innovációs erővel. A Busworld kiállításon látottak alapján
már a dizájn terén is igyekeznek megszorongatni az európai márkákat és azok
turistabuszait. King Long Számos csúcstechnikát felvonultató busszal jelent meg a kínai King Long a Busworld kiállításon. Az Apollo továbbfejlesztett változata, az Apollo 2.0 már négyes szintű önvezetésre is képes, szélsőséges környezeti viszonyok mellett...
Busworld Europe 2019, V. rész: Keleti offenzíva (2.)
Az önvezető arany sárkány és a villanyos törökök, avagy a
Busworld Europe 2019 buszkiállítás egzotikusabb gyártói. Golden Dragon Négy busszal vett részt az 1992-ben alapított kínai Golden
Dragon a Busworld kiállításon. A gyártó 2005 óta foglalkozik sűrített
földgázzal (CNG) üzemelő, illetve hibrid és tisztán elektromos hajtású buszok
fejlesztésével, a vázszerkezeteket pedig kataforézises merítőfürdős eljárással
felületkezeli a tartós korrózióvédelem érdekében. Széles palettáján 4,8-18
méter hosszúságig mindenféle felhasználási célú...
Busworld Europe 2019, IV. rész: Keleti offenzíva
Folytatásos beszámolónk előző részeiben a nagyobb európai
márkák újdonságait mutattuk be Busworld Europe 2019 buszkiállításról. Következzenek
most a jelentősebb török, kínai és egyéb gyártók portékái! BYD Tovább erősítette vezető pozícióját a tisztán elektromos hajtású autóbuszok európai piacán a kínai BYD, amelynek egyik hídfőállása Komáromban található. A gyártó a jövő buszaként mutatta be Brüsszelben a 12 méteres városi buszának továbbfejlesztett, némileg a külső megjelenésében...