Hirdetés:

Sokan siratják a Land Rover Defender kifutott nemzedékét, mint a robusztus, strapabíró, ízig-vérig munkaterepjárók egyik utolsó mohikánját. Ennek helyébe igyekszik lépni a Defender új generációjának Hard Top elnevezésű, áruszállító kivitele.

Kezdetben csak vászontetővel készült az 1948-ban bemutatott Land Rover Defender. Két évvel később jelentek meg az első Hard Top modellek, amelyek leszerelhető keményteteje jobb védelmet nyújtott az elemektől, illetve a vagyonbiztonságot is fokozta. Most az új generációs Defender Hard Top fixen rögzített lemeztetővel és az ikonikus őséhez hasonló körvonalakkal, illetve kétoldalt hosszanti tetőívablakokkal hozza vissza ezt a jól ismert nevet a modellkínálatba. Azonban most már nem maga a keménytető a lényeg, hanem az, hogy a 90-es és 110-es hosszúságban is rendelkezésre álló Hard Top modellek első üléssora mögött egy praktikus, jól kihasználható raktér található.

Akár egy szabványos Euro-raklap is berakodható targoncával a Defender Hard Top bendőjébe. Ilyenkor különösen praktikus az oldalra nyíló hátfalajtó

Erről egyelőre csak annyit közölt a gyártó, hogy strapabíró anyagok és okosan kitalált tárolási megoldások biztosítják, hogy minden korábbi hasonló Defender képességeit túlszárnyalja majd az újdonság. Azt még előrebocsátották, hogy az európai piacra készülő példányok akár 3500 kilogramm tömegű vontatmányt is húzhatnak. További konkrét műszaki adatok azonban csak később, de még az idei év során várhatók.

Másként jó terepen

A közölt adatok alapján terepjáró képessége bőven megfelel majd annak, amit a legtöbb felhasználó igényel

A gyártó különleges járművek építésére szakosodott részlegénél (Land Rover Special Vehicle Operations) készülő új Hard Top már önhordó karosszériával rendelkezik, ám vigasz lehet az alvázas felépítés híveinek, hogy ez háromszor merevebb a legjobb létravázas szerkezetnél is. A merevtengely és a laprugó párosa is a múlté, ám az új, csavarrugós független felfüggesztésekkel, illetve a 110-es esetében választható elektronikus vezérlésű légrugózással is igen tisztességesek a jármű terepjáró képességre utaló paraméterei. A szabad hasmagasság mindkét esetben legalább 291 milliméter, míg a 110-es első, középső és hátsó terepszöge a légrugókkal megemelt karosszériával 38, 28, illetve 40 fok. A gázlómélység pedig elérheti a kilencszáz millimétert.

Megkönnyített manőverek

Ezt látja a járművezető egy hagyományos belső visszapillantó tükörben, illetve a ClearSight Rear View kamerás rendszer esetében

Az alaphelyzetben kétszemélyes fülkébe egy lehajtható pótülés is rendelhető, így akár hárman is utazhatnak a járműben. Ilyen esetben, illetve telepakolt raktérnél nagy segítség ClearSight Rear View rendszer, amelynek hátrafelé néző kamerája teljes képet biztosít a járművezetőnek a gépkocsi mögötti területről a középső visszapillantó tükör teljes felületét kitöltő képernyőn. Míg a 3D Surround Camera nevű rendszer madártávlati képet jelenít meg a középkonzol érintőképernyőjén a szűk helyeken is biztonságos manőverezés érdekében. Legalább ennyire hasznos a Land Rover intelligens vontatástámogató rendszere, amelynél a járművezető a középkonzol forgókapcsolójával könnyedén és pontosan irányíthatja a vontatmánnyal tolatást. Ez sok e téren tapasztalatlan gépkocsivezetőt profi színben tüntet majd fel kollégái, illetve a környezete előtt, ám jóval fontosabb az így megtakarított idő és az esetleges sérülések, kisebb balesetek elkerülése.

Professzionális támogatás

Kívül ügyesen alkalmazza a hetven évvel ezelőtti elődjének jellegzetes stíluselemeit, ám belül a Defender műszerfala minden apró részletében modern

A két integrált elektronikus SIM-kártyával (eSIM) felvértezett, érintőképernyős Pivi Pro információs és szórakoztatórendszerről vezérelhető a jármű összes fontosabb funkciója, beleértve az okostelefon képernyőjének áttükrözését Apple CarPlay vagy Android Auto segítségével. Sőt, a Pivi Pro azt is lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a gépkocsi számos rendszeréhez szoftverfrissítéseket töltsenek le. Ehhez tehát nem kell felkeresniük egy szervizt, ami növeli a jármű üzemidejét. Ráadásul az üzemeltetők a Remote okostelefon-alkalmazáson keresztül távolról is nyomon követhetik a gépkocsi földrajzi helyzetét, tüzelőanyagszintjét és a megtett utak előzményadatait. Mindezek tükrében a gyártó azt ígéri, hogy az új Defender Hard Top nemcsak az eddigi legkeményebb és legjobb képességű összkerékhajtású kishaszonjárműve lesz, hanem a világszerte érvényes biztonsági előírásoknak is megfelel, lenyűgözően kényelmes, valamint a hálózatba kapcsolhatóság terén is a legkorszerűbb színvonalat képviseli majd. Ezek napjainkban legalább akkora jelentőséggel bírnak, mint hetven évvel ezelőtt a levehető keménytető!

Önhordó karosszériája alumíniumból készül. Rövid (90) és hosszú (110) tengelytávú kivitel is választható

Itt elmondhatod a véleményedet!