Hazánk vezető buszgyártója, a Kravtex-Kühne Csoporthoz tartozó Credobus egy nemzetközi összehasonlításban is a legkönnyebbek és leghatékonyabbak közé tartozó elektromos autóbuszcsaládot prezentál idén.
A madárcsontú Credobus Electronell autóbuszok szóló és csuklós kivitelei 1,5-3 tonnával könnyebbek lehetnek a konkurencia azonos kategóriájú járműveinél. Habár ez elsőre nem tűnik kiemelkedő innovációnak, mégis jelentős versenyelőnyt jelent. Hiszen ennek köszönhetően azonos hatótáv esetén is mintegy 25 százalékkal kisebb kapacitású akkumulátorcsomagot kell magukkal cipelniük, mint versenytársaiknak. Konkrétan ez azt jelenti, hogy a 98 kilowattórás, 560 kilogrammos akkumulátorcsomagból négy helyett csupán három szükséges. Ezzel a szóló kivitelű Electronell háromszáz kilométeres hatótávot érhet el. A kevesebb energiatároló csökkenti a járművek vételárát, üzemeltetési költségeit, valamint az akkumulátorok pótlásának költségeit is. Kijelenthetjük, hogy a könnyűszerkezetes konstrukciókban rejlő lehetőségek kiaknázása immár a gyártó hitvallásává (credo) vált!
Felvillanyozódott sikerek
Mondhatni, hazai pályán villantott új elektromos autóbuszával a Kravtex-Kühne Csoport. Győrben állt ugyanis forgalomba a magyar gyártó legelső teljesen elektromos típusa, a Credobus Electronell.
Nem fogyott, gyarapodott!
Míg 2022-ben a legtöbb szegmens zsugorodott, tavaly mindegyik méret- és jármű-kategória gyarapodott, ami összességében 16 százalékos növekedést eredményezett! Ez igen szép eredmény úgy, hogy a 2023-as évet kemény infláció, egyre fokozódó nemzetközi helyzet és az ebből fakadó gazdasági bizonytalanság jellemezte.
Csuklós reménység
Forgalomba álltak a Volánbusz Zrt. és hazánk legújabb magyar gyártású csuklós autóbuszai! Egyúttal lezárult a flotta zöldítését célzó projekt is, ami másik ok az örömre.
Frissülő flották
Immár öt éve tart a Volánbusz jármű-fiatalítási programja. Az utóbbi időben jelentősen felgyorsultak az események, annyi átadás történt, hogy csak kapkodjuk a fejünket.
2022-es forgalomba helyezési adatok: Akkor most ki is nyert tulajdonképpen?
Nem a legsikeresebb márka adta a piac legnépszerűbb típusát. Ráadásul nem is egy kategóriában, hanem egyenesen négyben született egyszerre két győztes is. Íme, a haszonjárművek 2022-es magyarországi forgalomba helyezési eredményei.
Credobus Econell 12 Next: Tizenkettő lett, maradhat?
Nem a hentes csapta le a győri és mosonmagyaróvári busznagyhatalom csuklós buszának hátsó kocsitestét. Ha így lenne, a maradvány nélkülözné a hajtásláncot – értő kezek faragták a közös alapból az új generációs szóló buszt.