Forgalomba álltak a Volánbusz Zrt. és hazánk legújabb magyar gyártású csuklós autóbuszai! Egyúttal lezárult a flotta zöldítését célzó projekt is, ami másik ok az örömre.
Nem csupán a 18 méteres csuklós buszok kategóriájának legkönnyebb járműveit képviseli az átadott 47 darab új Credobus Econell 18 Next, hanem ezek egyben Európa legkedvezőbb vételárú csuklósai is. A 14 ezer kilogrammos tömegükkel átlagosan három tonnával könnyebbek konkurenseiknél. Ez nem a kisebb tengelyterhelés miatt jelentős, hanem a számítások szerint húsz százalékos tüzelőanyag-megtakarítás, valamint az éves szinten ebből adódó 12 tonnával kevesebb szén-dioxid-kibocsátás okán. Az új csuklósokból Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében 32 állt fordába, ahol a Volánbusz összesen 39 új autóbuszt állított forgalomba. A 18 méteresek mellett két Volvo 8900 és öt Credobus Econell 12 szóló busz is érkezett legészakibb vármegyénkbe. Továbbra sem szállunk le a buszokról! Befejeződött ugyanis a Zöld Busz Projekt, amelynek köszönhetően a Volánbusz immár közel száz teljesen elektromos buszt üzemeltet – BYD K9UD, Ikarus 120e és Mercedes-Benz eCitaro típusokat. Hazánk legjelentősebb buszos közlekedési társasága így segíti megóvni a budapesti agglomeráció, valamint hat vármegyeszékhely levegőjének frissességét.

Iskolai rabomobil
Bemutatta iskolabuszainak legújabb generációját az IC Bus. A Navistar International védelmező szárnyai alatt cseperedő, így a TRATON-konszernhez tartozó gyártó a sárga, de nem volános buszokra specializálódott.

Setra MultiClass S 500 LE menetpróba: Beért a busz
Bevált komponensekből építették meg az új alacsonybelépésű Setra buszokat. Határozottan ráfeküdtek a városközeli működésre, ezzel valóban sokoldalú ajánlattá ért be a koncepció. Tapasztalatot szereztünk és cseréltünk az új típussal kapcsolatban.

Betömörített elektronok
Városi és elővárosi viszonylatok útvonalán teszteltük a Mercedes-Benz eCitaro legújabb változatát. A típus hatótávolsága bemutatása óta a duplájára nőtt az új akkumulátoroknak köszönhetően – ideális körülmények között akár 400-450 kilométert is megtehet!

Töltés a transzeurópai folyosók mentén: Több nap, mint kolbász?
Ha a több mint 6,4 millió európai teherautót elektronokkal vagy hidrogénnel kívánjuk hajtani, az az infrastruktúra tekintetében is óriási fejlesztéseket igényel. Ellenkező esetben a találunk-e parkolót kérdése a hogyan jutunk tovább problémájába fajulhat.

Buszban biztonságban
Amikor a sítáborba induló busz ablakaiból boldogan kitekintő gyermekeiknek búcsút intettek a szülők, biztosan azzal a jó érzéssel engedték el őket, hogy az utazás során nem érheti baj őket. A kiváló állapotban lévő járműben és a felkészült, kipihent pilóták kezeiben jó helyen vannak.

IVECO Bus villamosított autóbuszok menetpróbája: Van mááásik!
Dízelmotoros vagy sűrített földgázzal üzemelő hibrid? Tisztán elektromos? Hagyományos gázolajos vagy akkumulátoros? Alacsonypadlós helyett alacsonybelépésű hibridet vagy villanymotorosat szeretne? Mindegyikre külön megoldással szolgál az IVECO Bus.