Idén tizenötödik alkalommal rendezik meg október 22. és 25. között a Feria Internacional del Autobús y del Autocar szakvásárt Madridban. Ott és akkor arra is fény derül majd, hogy melyik gyártó típusa kapja meg a Minibus of the Year trófeát.
Olyan nagyágyúk képviseltetik magukat a Feria Internacional del Autobús y del Autocar (Nemzetközi Autóbusz és Turistabusz Szakvásár) többnapos rendezvényén, mint a Daimler Buses, az Irizar, a Solaris vagy éppen a ZF. Összesen csaknem száz kiállító érkezik majd a spanyol fővárosba 14 országból. A szép mennyiségű cég kapcsán látható, hogy a kétévente megrendezett FIAA-kiállítás közel sem csupán az Ibériai-félsziget számára releváns, egyértelműen ez az egyik legnagyobb buszos seregszemle Európában.
Az esemény egy számunkra is kiemelkedően fontos programot is tartalmaz, méghozzá a spanyol Autobuses y Autocares magazin által szervezett Minibus Euro Test 2024 megmérettetés rangos díjátadóját, a Minibus of the Year ünnepségét október 22-én. Idén a versenyben csak olyan új vagy újratervezett modellek vehetnek részt, amelyek legfeljebb két éve kerültek piacra és maximum nyolc méter hosszúak. A zsűri tagjai 23 európai országot képviselnek, a testület magyar tagja Rolling Tons. Az indulók értékelése során számba vesszük majd többek között a minibuszok teljesítményét, a belső és külső dizájnját, a biztonságot és a kényelmi tényezőket is. Mi több, több napon keresztül gyakorlati tesztelésnek vetjük majd alá a járműveket. Korábban az International Bus & Coach of the Year zsűrije három alkalommal rendezte meg a minibuszok versenyét, és ennek nyomán 2017-re, 2019-re és 2022-re osztott elismerést. Az eddigi nyertesek az IVECO Bus Daily Tourys, a Mercedes-Benz Sprinter City 75 és a Car-Bus.net Shaula modelljei voltak. Idén vajon ki gördül majd be az első helyre?
Megmutatjuk, milyen egy járműgyár
Láttad már, hogy készülnek a járművek? Van öt perced? Ha az első kérdésre nem, a másodikra viszont igen a válaszod, akkor most figyelj! A KIA szlovákiai gyára szupertitkos, nem készülhet benne, sem fotó, sem videó. Mi viszont szereztünk felvételeket!
Aveuro eSprinter teszt: Mennyit akar a szarka?
Rendkívül igényes részletek és a Mercedes-Benz kiváló hajtáslánca állnak szemben a befejezetlen és átgondolatlan megoldásokkal. Az Aveuro városi mindenese egyszerre iskolabusz, igényes reptéri transzfer és mozgáskorlátozottakat szállító kistérségi segéd.
IAA Transportation 2024, 2. rész.: Így épülnek a holnap haszonjárművei
Gyere velünk egy gyors standbejárásra, nézzük végig, milyen trendeket láttunk az IAA Transportation 2024 kiállításon. Elárulom előre, hogy a hagyományos dízelmotorok jócskán háttérbe szorultak, a helyükön a villamosítás és az üzemanyagcella állt. Hannoveri beszámolónk második részében a beszállítók kínálatán keresztül tekintjük át, merre tart az iparág.
DAF teherautók menetpróbája: Segít takarékoskodni, ha hagyod
Kívülről egyetlen pici apró jelét mutatják annak, hogy megint vagy kilenc százalékkal takarékosabbá váltak a DAF XD, XF, XG és XG+ teherautói. Persze ehhez az is kell, hogy megrendeléskor ne mondjatok le az előnyöket biztosító felszerelésekről, valamint az, hogy használjad is azokat.
KiMAXolt újdonság
Rég volt már, amikor a Toyota ekkora méretű kishaszonjárművet kínált Magyarországon. Az új Proace Max nem finomkodik, rárúgja az ajtót a konkurenciára – teheti, mert mindene megvan ahhoz, hogy testvéreihez hasonló sikereket érjen el a nagyfiúk között.
Minibus Euro Test 2024 és Minibus of the Year 2025: Magyar versenyzővel Madridban
Első ízben indult egy magyar gyártó is a nagy európai minibuszteszten! A debreceni versenyző egyedüli dízelmotorosként az ára mellett egy másik nagy aduászt is tartogatott a tarsolyában.