Idén tizenötödik alkalommal rendezik meg október 22. és 25. között a Feria Internacional del Autobús y del Autocar szakvásárt Madridban. Ott és akkor arra is fény derül majd, hogy melyik gyártó típusa kapja meg a Minibus of the Year trófeát.
Olyan nagyágyúk képviseltetik magukat a Feria Internacional del Autobús y del Autocar (Nemzetközi Autóbusz és Turistabusz Szakvásár) többnapos rendezvényén, mint a Daimler Buses, az Irizar, a Solaris vagy éppen a ZF. Összesen csaknem száz kiállító érkezik majd a spanyol fővárosba 14 országból. A szép mennyiségű cég kapcsán látható, hogy a kétévente megrendezett FIAA-kiállítás közel sem csupán az Ibériai-félsziget számára releváns, egyértelműen ez az egyik legnagyobb buszos seregszemle Európában.
Az esemény egy számunkra is kiemelkedően fontos programot is tartalmaz, méghozzá a spanyol Autobuses y Autocares magazin által szervezett Minibus Euro Test 2024 megmérettetés rangos díjátadóját, a Minibus of the Year ünnepségét október 22-én. Idén a versenyben csak olyan új vagy újratervezett modellek vehetnek részt, amelyek legfeljebb két éve kerültek piacra és maximum nyolc méter hosszúak. A zsűri tagjai 23 európai országot képviselnek, a testület magyar tagja Rolling Tons. Az indulók értékelése során számba vesszük majd többek között a minibuszok teljesítményét, a belső és külső dizájnját, a biztonságot és a kényelmi tényezőket is. Mi több, több napon keresztül gyakorlati tesztelésnek vetjük majd alá a járműveket. Korábban az International Bus & Coach of the Year zsűrije három alkalommal rendezte meg a minibuszok versenyét, és ennek nyomán 2017-re, 2019-re és 2022-re osztott elismerést. Az eddigi nyertesek az IVECO Bus Daily Tourys, a Mercedes-Benz Sprinter City 75 és a Car-Bus.net Shaula modelljei voltak. Idén vajon ki gördül majd be az első helyre?
Felfedhetjük a győztest
Ezért nem tudtál aludni sem te, sem én az elmúlt hónapokban. Mi május óta hordozzuk ezt a titkot, ti azóta várjátok az eredményt. Azonban most már megoszthatjuk veletek is, ezért elmondom, hogy melyik autóbusz érdemelte ki a Bus of the Year 2025 díjat.
MAN és NEOPLAN buszok menetpróbája: Ilyen kényelemben ritkán utazhatsz!
Csodás környezetben, az Alpok kanyargós hegyi útjain próbáltuk ki, mit tudnak ma az MAN és a NEOPLAN autóbuszai. Sajnos nem született mindenki egyenlőnek, nem minden érintett örülhet ugyanolyan nagy horderejű újdonságoknak. Azonban egy kis figyelem mindenkinek jutott! Részletesen mesélünk mai videónkban a gépészet, az elektronikus-elektromos rendszer és a biztonsági arzenál újdonságairól az MAN Lion’s Coach […]
Mit tud ma és holnap az MAN?
Nem varázsgömb segítségével, hanem konkrét termékeken keresztül néztük meg, mit hoz a jövő az MAN számára. Az alaposan felfrissített kishaszonjárművük mellett kipróbáltuk az elmúlt, az idei és a következő év dízelmotoros újdonságait a nehéz-teherautóik kapcsán. A zöld átállásukkal összefüggésben nemcsak az elektromos vontatókba kóstolhattunk bele, de a hidrogént égető belső égésű variánst is megkergettük egy […]
Kögel történelem: Nem százas!
Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy Franz Xaver Kögel maradandó értéket hagyott az utókorra. Franz sem gondolta 1934-ben, hogy egykori tanítómesterének szerény bognárműhelyét sikerül Európa egyik legjelentősebb pótkocsigyártójává varázsolnia.
Új Volkswagen ID. Buzz változatok: Csúcsra járatják
Persze, persze lefelé is bővítették az ID. Buzz kínálatát, kisebb akkuval, olcsóbban is elérhető, de a legnagyobb feneket ők is az új zászlóshajónak kerítették. Izgalmas műszaki újdonságok várnak ránk, de azért még mindig erős korlátok között.
Knorr-Bremse fékalkatrészek: Biztonsági matekpélda
Nemhogy kiszámolni, megtippelni is nehéz, hogy a Knorr-Bremse által legyártott féktárcsák vajon hány haszonjárműben dolgoztak az évek során, és ezzel mekkora biztonsági pluszt eredményeztek. Ám a konkrét előnyöket szerencsére könnyebb számszerűsíteni.