Hirdetés:

Bármerre tekintünk, együttműködéseket látunk! Nincs miért csodálkozni, hiszen felgyorsult világunkban az egyre növekvő elvárásoknak és szigorodó előírásoknak egyre inkább csak úgy tudnak megfelelni a gyártók, ha összefognak és egyesítik erejüket, valamit szellemi tőkéjüket.

Az sem elhanyagolandó szempont, hogy így megoszthatják a jelentős fejlesztési költségeket is. Az IVECO és Hyundai is évek óta szövögeti a szálakat Torino és Szöul között. Elég csupán az üzemanyagcellás eDAILY FCEV haszonjárműre, valamint az E-WAY H2 városi autóbuszra gondolnunk. Legutóbb egy teljesen elektromos kishaszonjármű piaci bevezetése mellett döntöttek. A Daily alá, a 2,5–3,5 tonna össztömegű kategóriába pozicionált kishaszonjármű a Hyundai már meglévő platformjára épül és Európában IVECO logó alatt forgalmazzák majd. Eközben a franciák és svédek között is szoros együttműködés kezd kibontakozni. A Renault és a Volvo Group által alapított Flexis SAS feladata az elektromos járműveik jövendő generációjának fejlesztése. Ennek egyik legelső gyümölcsét, egy villanyfurgon profilját máris megcsodálhatjuk. Annyi látható, hogy nem találták fel újra a szögletes dobozformát. Mégis izgatottan várjuk a bemutatkozását.

Keserű praliné
Hírek

Keserű praliné

Minden próbálkozása ellenére sem sikerült önállóan megoldást találnia nehéz anyagi helyzetére a belga Van Hool járműgyártónak.

ZF félpótkocsi-villamosítás: Elzárt aranytyúk
Technika

ZF félpótkocsi-villamosítás: Elzárt aranytyúk

Jóval kisebb károsanyag-kibocsátást és nem mellesleg évi többmilliós megtakarítást ígér a ZF villamosított félpótkocsija. Forgalomba nem helyezhető, ami remekül bizonyítja, hogy elengedhetetlenek a megfelelő keretfeltételek a fuvarozás kizöldítéséhez.

Intelligens delfin
Hírek

Intelligens delfin

Innovációban szokás szerint nincs hiány a Renault Trucks háza táján. Úszkálnak az ötletekben, mint delfin a vízben.

MAN eTruck: Tápos Leó
Zöld jövő

MAN eTruck: Tápos Leó

Találós kérdés következik! Oroszlán, mégsem harap, középmotoros, mégsem versenyautó és „elemről” megy, mégsem gyerekjáték. Mi lehet ez? Természetesen az MAN legelső nehézkategóriás elektromos teherautó-családja, az eTGX és eTGS testvérpáros.

Építkezések villamosítása
Hírek

Építkezések villamosítása

Együttműködési megállapodást kötött a General Motors és az Autocar. Ennek értelmében a GM szállítja majd az Autocar nehézkategóriás haszonjárműveihez a Hydrotec üzemanyagcellákat.