Fontos mérföldkőhöz érkezett a Continental és Aurora önvezető haszonjárművek technológiájára irányuló együttműködése.
Végéhez közeledik a világ legelső skálázható, önvezető teherautók számára kialakított rendszerének, a négyes szintű önvezetést lehetővé tévő Aurora Driver hardverjének és redundáns rendszerének fejlesztése. Utóbbi garantálja, hogy a jármű esetleges meghibásodása esetén is működőképesek maradjanak az olyan kritikus funkciók, mint a kormányzás, valamint fékezés. Ez egyúttal egy olyan második számítógépet is jelent, ami mindaddig a háttérben marad, amíg nem történik meghibásodás. Ekkor azonban szükség esetén átveszi az irányítást a főszámítógéptől. A Continental a sorozatgyártás kezdetét 2027-re tervezi, egyúttal nyilvánosságra hozta a következő esztendők ehhez szükséges teendőit is. Idén és jövőre a rendszer megépítése, valamint alapos tesztjei lesznek napirenden. A 2026–2027-ig terjedő időszakban elvégzik a legutolsó simításokat és elkezdik a sorozatgyártást, valamint az önvezető haszonjárművekbe integrálják az Aurora Driver rendszert.
MAN hTGX és önvezető teherautók: Hidrogénezett öntudatosság
Olajszőkítésről szó sincs! Csupán arról, hogy az MAN bemutatta hidrogénüzemű belső égésű erőforrással felvértezett hTGX teherautóját. Eközben önvezető prototípusaival is új mérföldkőhöz érkezett, amelyek végre felhajthattak az autópályára.
Kia PBV: Lólépésben a fejlődés útján
Bemutatta új Platform Beyond Vehicle stratégiáját a Kia, amely a fenntartható mobilitási megoldásokat ötvözi a fejlett szoftvertechnológiával. A PBV célja, hogy innovatív és környezetbarát járművek segítségével újradefiniálja a közlekedést.
Küszöbön az önvezető teherautók: Agyszüleményből valóság
Igen kecsegtetően halad a Daimler Truck és a Torc Robotics közös fejlesztési projektje az Egyesült Államokban. Így a tervek szerint Észak-Amerikában már 2027-ben piacra kerülhetnek az ember nélküli önvezetésre alkalmas nehéz-teherautók.
Öntudatos alagutas
Kontinensünkön első alkalommal szorgoskodik alagutat is érintő fordában egy önvezető városi autóbusz.
ATLAS-L4 önvezető projekt: Irány az autópálya!
Újabb mérföldkőhöz, új területre érkezett az ATLAS-L4 projekt, amelynek keretében lépésről-lépésre valósággá válhat a vezető nélküli teherautó. A projekt célja a logisztikai központok közötti ingázás automatizálásával enyhíteni az ágazat kihívásait.
Önvezető Volvo FH bányateherautók: A fiúk a bányában dolgoznak
Hetedhét országon túl, az üveghegyeken is túl, de az Óperenciás-tengeren innen fekszik az a pompás kőfejtő, ahol legendásan fáradhatatlan bányászok szorgoskodnak. Heten vannak, mint a gonoszok, a mesterlövészek és a törpék Hófehérke szoknyája körül.