Hirdetés:

Lényegében mindenki ismeri a watt kifejezést. Ha máshonnan nem, hát a hajszárítók és fenntartható, de szívóerőben gyengélkedő porszívók csomagolásáról. Most mégsem ezekkel, hanem a brit Watt Electric Vehicle Company legújabb portékájával foglalkozunk.

Első látásra olyan a Watt Electric Vehicle Company (WEVC) eCV1 típusa, mint egy zsebtesla, egy kicsinyített Tesla Semi. Ez nem az innovatív brit manufaktúra fantáziátlanságára utal, hanem a járművezető pozícióját jelzi. Ugyanis a nagy amerikai elektronzabálóhoz hasonlóan a Watt eCV1 prototípusban is a figyelem és a fülke fókuszában foglalhat helyet a szerencsés sofőr. Erre nem a feltűnési viszketegség, hanem a biztonsági, ergonómiai, valamint aerodinamikai előnyök „kényszerítették” a Watt szakembereit. Ráadásul egy csapásra véget vetettek a jobb- és balkormányosok évszázados ellentétének. A centralizált üléshelyzet mindkét oldalról megkönnyíti a be- és kiszállást. Igény esetén lehetőséget, valamint ülőhelyet biztosít további egy vagy két utas számára. A hatalmas fejtér miatt akár cilinderben is terelgetheti szeretett villanyteherautóját a sofőr. Eközben kis túlzással olyan kilátásban lehet része, mintha motorkerékpáron ülne. A középen helyet foglaló járművezető miatt közelebb kerülhettek egymáshoz az A oszlopok, ezáltal jelentősen csökkent a jármű homlokfelülete, valamint légellenállása. Ráadásul kategóriájának egyik legkisebb saját tömegével büszkélkedhet, ennek megfelelően egy kifejezetten hatékony és takarékos járművet vetít előre a Watt eCV1 koncepciója.

Nem is gondolnánk, mennyi mindenre kihat a járművezető üléspozíciója. Digitális tükrök teszik teljessé az összképet az utolsó kilométerek leendő, költséghatékonyan gyártható üdvöskéjében

Kizárólag a fantázia hiánya szabhat gátat a cég PACES (Passenger And Commercial EV Skateboard, azaz személyautó- és haszonjármű-gördeszka) platformjára építhető járművek változatosságának. A „cell-to-chassis“ felépítés jóvoltából az akkumulátorok is teherviselő elemek e padlóvázban. Ez nagyobb merevséget kölcsönöz a konstrukciónak, egyúttal lehetővé teszi a saját tömeg mérséklését. Az 1750 kilogrammal mérlegelő fülke-alvázhoz 110 kilowattórás akkumulátorcsomag, valamint 370 kilométeres hatótávolság tartozik. Ehhez jelentős hasznos tömeg társulhat a 3,5 és 4,25 tonna össztömegű kishaszonjárművek kategóriájában. Az idei birminghami haszonjármű-kiállításon bemutatkozott WEVC eCV1 a haszonjárművek átalakításában és saját tömegük csökkentésében jártas Etrux vállalat segítségével, valamint felépítményével öltött testet. Évente ötezer középkormányos jármű gyártásával számolnak, ami az érdeklődésre való tekintettel teljesen reálisnak tűnik. Jól haladnak a valós körülmények között végzett közúti tesztekkel is, így várhatóan hamarosan megjelenhetnek a középkormányos furgonok a ködös Albion kanyargós útjain.

B-ON Pelkan: Futurisztikus varázsdoboz négy keréken
Zöld jövő

B-ON Pelkan: Futurisztikus varázsdoboz négy keréken

Íme, a német postások egyedi elektromos kishaszonjárművének szellemi utódja, a B-ON Pelkan. Raktérkialakítása igazi úttörőnek számít, ugyanis a gyártó saját fejlesztésű, intelligens csomagadagolója hihetetlen időmegtakarítást eredményez használójának.

Renault kishaszonjárművek felépítményei: Átalakulóművészek
Technika

Renault kishaszonjárművek felépítményei: Átalakulóművészek

Több mint 12 millió embert kiszolgáló piacon jártunk, izgalmas felépítményeket láttunk. A húsok és sajtok tengerében, a soha nem látott zöldségek, gyümölcsök okozta döbbenet mellett is megakadt a szemünk a Renault kishaszonjárművek leleményes megoldásain.

StreetScooter: Saját márkás csomagszállító
Pihenőidő

StreetScooter: Saját márkás csomagszállító

Ismert gyártók termékeinek marketingtől mentes, jó értelemben átcímkézett változataira gondolunk a saját márkás kifejezés hallatán. A német posta pontosan az ellenkezőjét érti ezalatt, a saját igényeinek megfelelő villanyfurgont fejlesztett és gyártott.

Sofőrhiány: Ki vezet holnap?
Háttér

Sofőrhiány: Ki vezet holnap?

Állunk a megállóban és várjuk a buszt. Várjuk, várjuk, de nem jön. Akárcsak a csomagot, amit messze földről rendeltünk és már állítólag úton van felénk. Sajnos nem jók a kilátások, több vezető kellene mind a buszokra, mind a teherautókra.

Elsők az utolsó kilométeresek között
Hírek

Elsők az utolsó kilométeresek között

Rekordgyorsasággal, alig húsz hónap alatt varázsolta rajzasztalról aszfaltra elektromos BrightDrop Zevo 600 csomagszállítóját a legnagyobb amerikai járműgyártó, a General Motors.

Mercedes-Benz Sustaineer: A város porszívója
Zöld jövő

Mercedes-Benz Sustaineer: A város porszívója

Sajnos megszoktuk, hogy a járművek környezetszennyezőek. De képzeljük el, hogy nem azok, sőt megtisztítják a városok levegőjét. Csendesek, biztonságosak és még a vezetőik jóllétét is biztosítják. Mindez nem csupán a mesékben elképzelhető.