Hirdetés:

Mindenkit ki kell ábrándítanunk, aki a cím felületes értelmezését követően az újra aktív ABBA együttes platinalemezére asszociált. Valójában a Daimler Truck 2006-ban bemutatott Active Brake Assist (ABA) aktív vészfékrendszeréről szólunk.

Ugyanis a közelmúltban értékesítették az egymilliomodik olyan járművet, amiben ilyen biztonsági megoldást találunk. Ma a teherautókhoz és autóbuszokhoz kínált ABA immár ötödik generációja pásztázza az utat éber radar- és kamerarendszerével. A biztonság fokozásának hagyományai egészen 1972-ig nyúlnak vissza, miután bevezették a balesetek vizsgálatát és kiértékelését. A Mercedes-Benz Trucks teherautóinál a blokkolásgátló fékrendszert (ABS) 1981-ben vezette be, röviddel később pedig a kipörgésgátlót (ASR) is. Abban az időben ez még a személyautóknál is ritkaságszámba ment. Az 1996-ban debütált Actros az első haszonjármű, amiben elektronikus vezérlésű fékrendszer (EBS) szorgoskodott. E pár példa csupán néhány azon elsőségek közül, amit a Daimler Truck számlájára írhatunk. Habár az innovatív, biztonságfokozó rendszerek legtöbbször a Mercedes-Benz háza tájáról kerülnek ki, később megjelennek a BharatBenz, a Freightliner, a Fuso, a Rizon, a Setra, a Thomas Built Buses vagy a Western Star járműveinek fedélzetén is. Kemény, de korántsem kivághatatlan fába vágta fejszéjét a Daimler Truck, amikor azt a célt tűzte maga és említett konszerntársai elé, hogy 2025-re 75, öt esztendővel később pedig már az értékesített járművek 80 százalékát az előírásokat túltejesítő vezetői segédrendszerrel szereljék fel.

Daimler Buses eMobility Days: Villanybuszt mindenkinek!
Zöld jövő

Daimler Buses eMobility Days: Villanybuszt mindenkinek!

Már háromszáznál is kevesebbet kell csak aludni, hogy bemutassák a Mercedes-Benz Intouro elektromos változatát! Az előzetes kapcsán mögé nézünk egy picit, hogy milyen lehetőségeket és kihívásokat hordoz a normálpadlós helyközi villanybusz.

IAA Transportation, 4. rész: 2025 teherautós újdonságai
Bemutató

IAA Transportation, 4. rész: 2025 teherautós újdonságai

Szinte minden az elektromos és üzemanyagcellás hajtásokról szólt a hannoveri seregszemlén. Ezért a következő percekben jóformán csak zöldségeket fogunk beszélni – miközben áttekintjük, kitől mire számíthatunk idén a nehéz-teherautók kategóriájában.

Aveuro eSprinter teszt: Mennyit akar a szarka?
Teszt

Aveuro eSprinter teszt: Mennyit akar a szarka?

Rendkívül igényes részletek és a Mercedes-Benz kiváló hajtáslánca állnak szemben a befejezetlen és átgondolatlan megoldásokkal. Az Aveuro városi mindenese egyszerre iskolabusz, igényes reptéri transzfer és mozgáskorlátozottakat szállító kistérségi segéd.