Mindenkit ki kell ábrándítanunk, aki a cím felületes értelmezését követően az újra aktív ABBA együttes platinalemezére asszociált. Valójában a Daimler Truck 2006-ban bemutatott Active Brake Assist (ABA) aktív vészfékrendszeréről szólunk.
Ugyanis a közelmúltban értékesítették az egymilliomodik olyan járművet, amiben ilyen biztonsági megoldást találunk. Ma a teherautókhoz és autóbuszokhoz kínált ABA immár ötödik generációja pásztázza az utat éber radar- és kamerarendszerével. A biztonság fokozásának hagyományai egészen 1972-ig nyúlnak vissza, miután bevezették a balesetek vizsgálatát és kiértékelését. A Mercedes-Benz Trucks teherautóinál a blokkolásgátló fékrendszert (ABS) 1981-ben vezette be, röviddel később pedig a kipörgésgátlót (ASR) is. Abban az időben ez még a személyautóknál is ritkaságszámba ment. Az 1996-ban debütált Actros az első haszonjármű, amiben elektronikus vezérlésű fékrendszer (EBS) szorgoskodott. E pár példa csupán néhány azon elsőségek közül, amit a Daimler Truck számlájára írhatunk. Habár az innovatív, biztonságfokozó rendszerek legtöbbször a Mercedes-Benz háza tájáról kerülnek ki, később megjelennek a BharatBenz, a Freightliner, a Fuso, a Rizon, a Setra, a Thomas Built Buses vagy a Western Star járműveinek fedélzetén is. Kemény, de korántsem kivághatatlan fába vágta fejszéjét a Daimler Truck, amikor azt a célt tűzte maga és említett konszerntársai elé, hogy 2025-re 75, öt esztendővel később pedig már az értékesített járművek 80 százalékát az előírásokat túltejesítő vezetői segédrendszerrel szereljék fel.

Daimler Buses eMobility Days: Villanybuszt mindenkinek!
Már háromszáznál is kevesebbet kell csak aludni, hogy bemutassák a Mercedes-Benz Intouro elektromos változatát! Az előzetes kapcsán mögé nézünk egy picit, hogy milyen lehetőségeket és kihívásokat hordoz a normálpadlós helyközi villanybusz.

IAA Transportation, 3. rész: Tuningolt kamionok és szépséges veteránok!
Csodás csemegéken csünghetsz! Nyisd tágra mindkét szemed, mert a hannoveri seregszemle legérdekesebb felépítményeit, legszebben kicsinosított vontatóit és legtöbbet látott veteránjait szedtük össze neked.

IAA Transportation, 4. rész: 2025 teherautós újdonságai
Szinte minden az elektromos és üzemanyagcellás hajtásokról szólt a hannoveri seregszemlén. Ezért a következő percekben jóformán csak zöldségeket fogunk beszélni – miközben áttekintjük, kitől mire számíthatunk idén a nehéz-teherautók kategóriájában.

Aveuro eSprinter teszt: Mennyit akar a szarka?
Rendkívül igényes részletek és a Mercedes-Benz kiváló hajtáslánca állnak szemben a befejezetlen és átgondolatlan megoldásokkal. Az Aveuro városi mindenese egyszerre iskolabusz, igényes reptéri transzfer és mozgáskorlátozottakat szállító kistérségi segéd.

Minibus Euro Test 2024 és Minibus of the Year 2025: Magyar versenyzővel Madridban
Első ízben indult egy magyar gyártó is a nagy európai minibuszteszten! A debreceni versenyző egyedüli dízelmotorosként az ára mellett egy másik nagy aduászt is tartogatott a tarsolyában.

Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell tesztbusz: Ingyen próbálhatod ki ezt az üzemanyagcellás autóbuszt Budapesten
Három ajtó, két hajtott tengely, 500 kilowatt csúcsteljesítmény, nagy kapacitású akkumulátorok és üzemanyagcellás hatótávnövelő rendszer. És ez csak néhány paraméter a Magyarországon vendégeskedő Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell adatlapjáról.