Mindenkit ki kell ábrándítanunk, aki a cím felületes értelmezését követően az újra aktív ABBA együttes platinalemezére asszociált. Valójában a Daimler Truck 2006-ban bemutatott Active Brake Assist (ABA) aktív vészfékrendszeréről szólunk.
Ugyanis a közelmúltban értékesítették az egymilliomodik olyan járművet, amiben ilyen biztonsági megoldást találunk. Ma a teherautókhoz és autóbuszokhoz kínált ABA immár ötödik generációja pásztázza az utat éber radar- és kamerarendszerével. A biztonság fokozásának hagyományai egészen 1972-ig nyúlnak vissza, miután bevezették a balesetek vizsgálatát és kiértékelését. A Mercedes-Benz Trucks teherautóinál a blokkolásgátló fékrendszert (ABS) 1981-ben vezette be, röviddel később pedig a kipörgésgátlót (ASR) is. Abban az időben ez még a személyautóknál is ritkaságszámba ment. Az 1996-ban debütált Actros az első haszonjármű, amiben elektronikus vezérlésű fékrendszer (EBS) szorgoskodott. E pár példa csupán néhány azon elsőségek közül, amit a Daimler Truck számlájára írhatunk. Habár az innovatív, biztonságfokozó rendszerek legtöbbször a Mercedes-Benz háza tájáról kerülnek ki, később megjelennek a BharatBenz, a Freightliner, a Fuso, a Rizon, a Setra, a Thomas Built Buses vagy a Western Star járműveinek fedélzetén is. Kemény, de korántsem kivághatatlan fába vágta fejszéjét a Daimler Truck, amikor azt a célt tűzte maga és említett konszerntársai elé, hogy 2025-re 75, öt esztendővel később pedig már az értékesített járművek 80 százalékát az előírásokat túltejesítő vezetői segédrendszerrel szereljék fel.
Minibus Euro Test 2024 és Minibus of the Year 2025: Magyar versenyzővel Madridban
Első ízben indult egy magyar gyártó is a nagy európai minibuszteszten! A debreceni versenyző egyedüli dízelmotorosként az ára mellett egy másik nagy aduászt is tartogatott a tarsolyában.
Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell tesztbusz: Ingyen próbálhatod ki ezt az üzemanyagcellás autóbuszt Budapesten
Három ajtó, két hajtott tengely, 500 kilowatt csúcsteljesítmény, nagy kapacitású akkumulátorok és üzemanyagcellás hatótávnövelő rendszer. És ez csak néhány paraméter a Magyarországon vendégeskedő Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell adatlapjáról.
Értünk fényeskedik
Idén júniusban ünnepli fennállásának 125. esztendejét a Hella. Természetesen ezen idő alatt nem ragaszkodtak görcsösen ahhoz az 1908-ban bemutatott, automobilok számára fejlesztett acetilénlámpához, ami elhozta számukra a legelső sikereket.
Paul Hydrogen Power Truck: Energetikai pálfordulás
Pálos rend uralkodik a speciális haszonjárműveiről nevezetes Paul Nutzfahrzeuge háza táján. Habár az egyetlen magyar alapítású férfi remete szerzetesrendhez hasonlóan a Paul Hydrogen Power Truck miatt sem kellett senkinek némasági fogadalmat tennie.
Mercedes-Benz Atego történelem: Fenntartható pionír
Negyedszázada mutatták be a Mercedes-Benz egyik legsokoldalúbb haszonjárművét. Nem portáltengelyes vagy összkerékhajtású, ugyanis az elosztófuvarozás középkategóriás gyöngyszemére gondolunk, amely pár évig a nehézfiúkat is elbizonytalanította.
A hidrogén kihívásai: Ugyanaz pepitában
Hideg időben gőzmozdony módjára gyönyörű felhőt húznak maguk után az üzemanyagcellás haszonjárművek, így a gyermekek biztosan imádni fogják ezeket. Ám rengeteg a kihívás a hidrogén gyakorlati alkalmazása előtt – pedig bevezetése elkerülhetetlen.