Hirdetés:

Már tesztelik Londonban azt a New Routemaster emeletes autóbuszt, amelynek hibrid hajtása helyére az Equipmake utólagosan épített be teljesen elektromos hajtásláncot.

Az e téren több mint húszéves tapasztalattal rendelkező norfolki cég külön erőátviteli egység nélkül illesztette be korszerű villanymotorját. Ennek legnagyobb nyomatéka 3500 newtonméter, maximális teljesítménye pedig 400 kilowatt, tehát még az utasokkal telezsúfolt emeletes busz dinamikus mozgatása sem jelent különösebb kihívást számára. Míg a jármű 400 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomagja 150 mérföld, azaz 240 kilométer hatótávolságot biztosít, ami bőven elegendő egy napi üzemeléshez. Ez egyébként az Equipmake szabadalommal védett, rendkívül hatékony, folyadékos hőmenedzsmentjének is köszönhető. Ez mindig optimális hőmérsékleten tartja a motort, az invertert és az akkumulátort, ráadásul az utastér fűtésébe is besegíthet. Éjszaka pedig a telephelyi egyenáramú gyorstöltővel teljesen felkészíthető a jármű a reggeli műszakkezdésre. A kifejezetten a londoni közlekedési hatóság számára fejlesztett New Routemaster típus első példányai 2011-ben álltak forgalomba, így mostanában válik esedékessé felújításuk vagy cseréjük. Amennyiben a tesztek kedvező eredményekkel zárulnak, az Equipmake heti öt londoni emeletes buszt tudna átépíteni elektromos hajtásúra. Ezzel megfelelnének az üzemeltetők mai elvárásainak, és további évekig szolgálhatnának.