Hirdetés:

Ezúttal is jócskán kitett magáért a Schmitz Cargobull a hannoveri IAA Transportation kiállításon. Minden termékcsaládja és szolgáltatása terén több fontos újdonságot is bemutatott, amelyek elsődleges célja a fuvarozás hatékonyságának fokozása.

Tavaly hazánkban is bevezette a piacra az elefántos gyártó az úttörőnek számító EcoGeneration félpótkocsikat. Ezek lényege, hogy a tető hátsó részének lesüllyesztésével akár tíz százalékkal is csökkenthető a légellenállás, ha a rakomány nem tölti ki teljesen a rakteret. Az EcoGeneration modellek legfrissebb újdonsága, hogy érzékelők figyelik a tető magasságát, és ezt az adatot a TrailerConnect® telematikai rendszer is megkapja. Szintén új az áramvonalas tárolódoboz az alvázon és a munkavégzés biztonságát fokozó, tetőkeretbe épített raktérvilágítás. Az EcoFLEX modell pedig már ponyvatartó lécek nélküli POWER CURTAIN ponyvával is rendelhető a gyorsabb rakodás érdekében.

Az S.CS EcoFLEX félpótkocsik már POWER CURTAIN ponyvával is rendelhetők, amely kiváltja a ponyvatartó léceket, így lényegesen gyorsabb és kényelmesebb a ki- és berakodás

Emellett az S.CS MEGA DB függönyponyvás félpótkocsi immár POWER CURTAIN PLUS ponyvával is ellátható nehezen rögzíthető, instabil rakományok, például gumiabroncsok biztonságos és a ponyva kidudorodása nélküli szállításához. Ennek megfelelően ez a megoldás abroncsszállítási tanúsítvánnyal is rendelkezik.

Mostantól az S.CS MEGA félpótkocsik is kérhetők POWER CURTAIN PLUS ponyvával például gumiabroncsok szállításához

Az S.CS MEGA további újítása a két végén görgőkkel ellátott hátsó aláfutásgátló multimodális alkalmazásokhoz, például kompra felhajtáshoz.

Praktikus megoldás, hogy a hátsó aláfutásgátló két végére görgőket szerelnek fel, így kompra felhajtáskor nem baj, ha leér

Dobozos innovációk

Az Európa-szerte igen népszerű S.KO COOL hűtődobozos félpótkocsihoz immár kibővített, TAPA TSR1 minősítésű lopásvédelmi csomag is rendelhető gyári felszerelésként. Az új levegőelosztó rendszer egyenletes hűtést biztosít az egész raktérben, így ezek a járművek a gyógyszerszállítási tanúsítványt is megkapják. A szériafelszerelésnek számító TrailerConnect® telematikai rendszernek köszönhetően pedig már ezek a modellek közelebb viszik a gyártót a „100% smart” célkitűzéséhez – ahhoz, hogy teljes palettáján okosjárműveket kínáljon.

Az S.KO COOL hűtődobozos félpótkocsik egyik fontos újítása a teljes raktérben egyenletes hűtést biztosító levegőelosztó rendszer

Az új S.CU d80 hűtőaggregát jelenleg a legcsendesebb a dízelmotoros modellek között, ráadásul az új hűtőköre csökkenti a tüzelőanyag-fogyasztását. Míg a hatékony, közös nyomócsöves dízelmotorral működő S.CU 2.0 újdonsága a nagy teljesítményre hangolt üzemmód. Ugyanakkor egy tisztán elektromos, akkumulátorról üzemelő hűtőaggregátot is bemutatott az elefántos gyártó S.CU ep85 típusnévvel.

Az S.CU e85 hűtőaggregát teljesen elektromos hajtású, így lényegesen csendesebb a dízeleknél és helyileg nulla károsanyag-kibocsátású

Kifejezetten élelmiszerek városi elosztására készül az S.KO CITY dobozos, kéttengelyes félpótkocsi, amelynek kényszerkormányzott hátsó tengelye különösen jó manőverezhetőséget nyújt. Csendes és helyileg nulla károsanyag-kibocsátású működéséről az új S.CU e85 elektromos hűtőaggregát gondoskodik. A TrailerConnect® telematikai rendszerrel persze ez is egy hálózatba kapcsolt jármű.

Rendkívül jó manőverezhetőséget nyújt az S.KO CITY dobozos, kéttengelyes félpótkocsi kényszerkormányzott hátsó tengelye

Az S.KOe COOL hűtődobozos félpótkocsi ennél is tovább megy a villamosítás terén. Ugyanis nemcsak elektromos hajtású hűtőaggregáttal szerelik fel, hanem az egyik tengelyét villanymotorral is ellátják, amely lassításkor visszatermeli a fékenergia egy részét. Ez valóban számottevő tüzelőanyag-megtakarítást eredményezhet!

Az S.KOe COOL hűtődobozos félpótkocsi egyik tengelyére épített villanymotor rekuperációval tölti az akkumulátorcsomagot, amelyről az elektromos hűtőaggregát működik

Az új S.BO PACE szárazdobozos félpótkocsi mesterségének címere pedig a csomagszállítás. Masszív, mégis könnyű dobozos felépítménye méhsejtszerkezetű STRUKTOPLAST panelekből készül, amelyek révén mintegy hatszáz kilogrammal könnyebb a versenytársainál.

Az S.BO PACE szárazdobozos félpótkocsi több száz kilogrammal könnyebb vetélytársainál a méhsejtszerkezetű STRUKTOPLAST paneleknek köszönhetően

Nagyobb kapacitású billencsek

Az új generációs alvázaknak és felépítményeknek köszönhetően az új S.KI billencsfélpótkocsik akár 280 kilogrammal is könnyebbek lehetnek elődeiknél. További újdonságaik a fülkében elhelyezett kijelzőn vagy okostelefonos alkalmazásban megtekinthető digitális fedélzeti mérleg, a jármű mögötti területet és a rakteret figyelő kamera, valamint a továbbfejlesztett, ezáltal könnyebben kezelhető és nagyobb szabadmagasságot biztosító hátsó aláfutásgátló.

Megújultak a fülke-alvázra szerelhető M.KI billenőfelépítmények is, így még többféle változatban állnak rendelkezésre és akár száz kilogrammal is kisebb lehet a tömegük. Míg az új Z.KI három irányba billenthető felépítményű pótkocsik egyszerűbben kezelhetők és ötven kilogrammal könnyebbek a korábbiakhoz képest.

Az M.KI billencsfelépítmények minden eddiginél többféle változatban és kisebb tömeggel állnak az ügyfelek rendelkezésére

A főként mezőgazdasági termények szállítására tervezett S.KI LIGHT nagytérfogatú billencsfélpótkocsik a hattyúnyakhoz hasonlóan eltolt síkú alvázkialakítása pedig változatlan kapcsolási magasság mellett alacsonyabb rakodási szintet és kisebb teljes járműmagasságot tesz lehetővé.

Az S.KI LIGHT nagytérfogatú billencsfélpótkocsik alváza ugyanakkora kapcsolási magasság mellett alacsonyabb rakodási szintet és kisebb járműmagasságot eredményez

Digitális szolgáltatások

Manapság a termékek mellett a digitális szolgáltatások fejlesztése is elengedhetetlen egy élenjáró járműgyártó számára. A Schmitz Cargobull TrailerConnect® adatfeldolgozó központtal a fuvarozók meghatározhatják, hogy a teljes logisztikai folyamat különböző szereplői, a megbízóktól az alvállalkozókig, milyen adatokhoz férhessenek hozzá a járműveikkel kapcsolatosan. A szelektív adatmegosztással féltett üzleti titkok felfedése nélkül tehetők átláthatóvá a folyamatok. A TrailerConnect® további újdonsága az S.CU hűtőaggregátok üzemelésének megelőző jellegű megfigyelése a telematikai rendszeren keresztül, valamint a TourTrack az útvonalak és fuvarfeladatok professzionális nyomon követéséhez, illetve kielemzéséhez. Szintén a TrailerConnect® rendszeren keresztül állíthatók be a virtuális földrajzi kerítések, amelyek az új TL4 ajtózárakat automatikusan vezérlik a rakomány fokozott védelme érdekében. Az okospótkocsikhoz pedig új abroncsnyomás-figyelő rendszer is elérhető. Mindezekkel az újdonságokkal a Schmitz Cargobull nagyot lépett előre az energiahatékony és fenntartható fuvarozás felé vezető úton.