Hirdetés:

Felfrissítette távolsági fuvarozásra szánt LT-sorozatát a Navistar-konszernhez tartozó International. Az egyik fő újdonsága a különösen takarékos és hosszú élettartamú S13 Integrated Powertrain hajtásrendszer.

Odaát a 8-as méretosztályba tartozik, azaz nehézkategóriájú az LT-sorozat, amelynek kínálatában újonnan megjelent hajtásrendszert a 12,7 literes S13 motor, a 14 fokozatú T14 automatizált sebességváltó és a kipufogógáz-utánkezelő rendszer alkotja. A Traton Group szakembereivel folytatott közös fejlesztés a gazdaságosság mellett az egyszerű konstrukcióra és a könnyű szervizelhetőségre összpontosított.

Egyértelműen közösek az alapok: az erőforrás furata és lökete is megegyezik a Scania 13 literes motorjával, valamint a Super hajtáslánccal tértek át a svédek is az „egydobozos” utánkezelésre. Az új motort 276–384 kilowatt (370–515 lóerő) és 1695–2508 newtonméter jellemzi

A soros, hathengeres S13 erőforrás hét teljesítménylépcsőben és a már 900-as percenkénti fordulatszámtól elérhető maximális forgatónyomatékával tehet eleget a hatalmas távolságok és az európait jelentősen meghaladó autópályatempó követelményeinek. Gazdaságosságát a hengerperselyek, a dugattyúgyűrűk és a csapágyak mérsékelt súrlódás jellemezte anyagválasztása és felületi kialakítása, illetve a tovább mérsékelt töltetcsere-veszteségek fokozzák. Az állandó geometriájú turbófeltöltő és az üzemanyag-szivattyú kisebb, 1800 bar üzemi nyomása nagyban csökkenti a rendszer komplexitását, illetve növeli megbízhatóságát. Az egyaránt alumíniumöntvény szelepfedél és olajteknő, illetve a vermikuláris grafitos öntöttvas motorblokk nagyban hozzájárul az S13 Integrated Powertrain jelentős tömegmegtakarításához. Ez az új LT-sorozat modelljeibe építve akár 15 százalékkal (!) kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást produkálhat az International első generációs A26 motorja és a 12 fokozatú Eaton Endurant HD automatizált gyorsítóáttételes váltómű alkotta hajtáslánchoz viszonyítva. Ebből mintegy három százalék az LT-modellek aerodinamikailag átdolgozott első kerékjáratainak, lökhárítójának, orrkialakításának, illetve tetőidom-hosszabbításainak köszönhető.

Új segédrendszerek támogatják a vezető munkáját, például az elektronikus rögzítőfék automatikusan old és aktiválódik

Jelentős újdonság a trendekhez igazodóan kompakt kialakítású (egydobozos) kipufogógáz-utánkezelés, amely feleslegessé tette a kipufogógáz-visszavezetés hűtőjét, az égésterekből távozó gázok így normál üzemben teljes egészében a feltöltő turbinakerekére áramolhatnak. Az égésterekbe jutó tisztább levegő emeli az égésfolyamat hatásfokát és mérsékli a koromképződést. A kettős AdBlue-befecskendezéssel működő SCR-rendszer hosszabb szervizintervallumokat tesz lehetővé, a részecskeszűrő pedig aktív ciklusok helyett állandó hőmérsékletű passzív regenerációval is működhet.

Újdonság, hogy felhajtható ágy növeli meg a teret a fülke hálórészében

Az International T14 automatizált sebességváltó elektronikus szabályozású és a sűrítettlevegő-rendszert nem terhelő tengelykapcsoló-aktuátorral segíti a gyorsabb és lágyabb váltásokat. A 14 fokozatú (a 13. direkt, a 14. gyorsítóáttétel) váltómű a bolygóműves hátrameneti egységeivel igen kompakt konstrukció, amely két kúszófokozattal segíti az elindulást és a telephelyi manővereket.