Hirdetés:

Letette a Renault annak az útnak az alapköveit, amelyen tovább haladva megőrizheti vezető szerepét az elektromos kishaszongépjárművek európai piacán. Megindult a Kangoo és a Master E-Tech sorozatgyártása, már van mit mutatni, van mit kipróbálni.

Nagyon fontos a Renault-csoport számára a kishaszonjármű-üzletág, hangsúlyozta Heinz-Jürgen Löw, a részleg nemrégiben kinevezett vezetője – aki nem mellesleg a konkurens Volkswagen Haszonjárművektől igazolt át. Hangzatos szavakkal nyilatkozott a terveikről, de mi a valóság a Renault kishaszonjárművek villamosítása kapcsán? Ez a kérdés lebegett szemünk előtt, amikor elfogadtuk a meghívást. A kritériumoknak ugyanis egyelőre csak a kis Kangoo E-Tech felel meg teljes mértékben. Nem véletlenül, hiszen ebben a szegmensben a legnagyobb a tapasztalat, és erre alapozhatnak a nagyobb testvérek megalkotásakor. De egyelőre ez minden! Kimondatlanul is, de lemaradni látszanak a versenytársakhoz képest. A Master mostani „megújulása”, jelenlegi formája inkább csak a felszínen maradást jelenti, a Traffic sorsáról pedig kevés szó esik. Minden esetre Párizs mellett, Chantilly régióba hívták a nemzetközi sajtó képviselőit, hogy pillanatképet készíthessünk. A két említett járművet vezethettük, illetve egy kisebb kiállításon megismerhettük, hogy mekkora potenciál rejlik a speciális felépítmények kínálatában.

Szépséges áruszállító veteránok

Kangoo E-Tech

Már korábban is említettük, hogy a Kangoo többszörös díjnyertes. Nem megalapozatlan a vágy, hogy 2022 után az elektromos Kangoo vigye el 2023-ban is a Van of the Year trófeát. A technikai részletek ismétlésétől eltekintek, illetve akit érdekel, a QR-kód segítségével lapozza fel korábbi cikkeinket. Végre valós forgalmi körülmények között is kipróbálhattuk a járművet. A környék dimbes-dombos útjain megtapasztaltuk, hogy mennyire kiforrott az autó. Szeretni való, főleg azok a vezetőt támogató rendszerei, amelyek megkönnyítik, biztonságosabbá teszik az életet. Ilyen a digitális visszapillantó tükör – kijelzője nagy és elfogadható minőségű képet látunk rajta. De az olyan apróságnak is lehet örülni, mint a mobiltartó konzol, ízléses és jó helyen van! A kiállításon a hűtőputtony nem volt akkora szám, persze a gazdaságosság tudománya azért ebben is benne van rendesen. A már korábban is ismert, immáron elektromos pickuppá csonkított felépítmény nagyon ütős. Azt ugyan még mindig nem tudtam eldönteni, hogy pontosan miért és kinek is jó ez, de kétségtelen tény, hogy a rakományt alacsonyabbra kell emelni. Párizs tiltott zónáiba a sódert így szabályosan lehet szállítani.

Platós Kangoo, de akár pickupnak is elmegy…

Master E-Tech

Ez itt most a második generáció és a neve is megváltozott. A Renault Master E-Tech immár 15 változatban kapható (az eredeti 6 helyett), három különböző hosszúságú és három különböző magasságú, 3,1 és 3,5 tonnás össztömegű kialakítással. Sőt, egy 3,8 tonnás modell is hamarosan csatasorba áll. A kiállításon néhány ötletes felépítmény jelzi, hogy van az a feladat, amikor nem a hatótáv az elsődleges. Pedig e téren sincs szégyenkezni valója, hiszen egy vadonatúj 52 kilowattórás akkumulátort kapott. Ez a WLTP szerint akár 200 kilométeres hatótávot is jelenthet – a korábban használt 33-as akkumulátor 120 kilométeréhez képest.

A Master kívülről tulajdonképpen még mindig jó forma…

Csakúgy, mint a Kangoo E-Tech esetében, a hagyományos hidraulikus fékezést ARB (Adaptive Regenerative Brake) rendszer segíti, amely maximalizálja a visszanyert energia mennyiségét. Hasonlóképpen, a teljesítményt és sebességet korlátozó takarékos üzemmód maximális hatótávot és maximális vezetési kényelmet biztosít. Kétféle akkumulátortöltési lehetőség áll rendelkezésre – egyfázisú, 7,4 kilowattos váltakozó áramú töltés vagy 22 kilowattos egyenáramú töltés. Ez utóbbi 50 kilométeres hatótávolságot 45 perc alatt biztosít. Energiahatékony, 57 kilowattos villanymotorral rendelkezik – ebből is látszik, hogy itt megállt a fejlesztés, nemcsak a konkurensei, kisebb testvérei is nagyobb teljesítményt kínálnak.

Dobozos Master emelőkosárral

A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a hátsó parkolóasszisztens és a tolatókamera igyekszik a sofőr munkáját új funkciókkal támogatni. De még a régi vezetőtérben ülünk – lássuk be, afelett már eljárt az idő. S akkor itt egy kis titkot most elárulok, az új főnök úgy fogalmazta meg elvárásait a Master következő generációjával kapcsolatban, hogy annak minden szempontból a legjobbnak kell lennie az európai piacon. Nagyon várjuk!

A kiállítás madártávlatból

Előző cikkÉbresztő!
Következő cikkÖnállóan a tőzsdén
Már az óvodában is törött kisautó lehetett volna a jelem. De oda nem jártam, viszont apám ZISZ teherautójában gyakran imitáltam a vezetést. Közlekedésmérnökként érkeztem a szakmába, a Hungarocamionhoz. Az itt megismert balesetelemzés mitikus világa elcsábított, szakmérnöki diplomával 30 éve igazságügyi műszaki szakértő vagyok. Az utóbbi két évtizedben európai zsűrik tagjaként részt vehetek az év autóbusza, teherautója és kishaszonjárműve kiválasztásában.

Itt elmondhatod a véleményedet!