Hirdetés:

Letette a Renault annak az útnak az alapköveit, amelyen tovább haladva megőrizheti vezető szerepét az elektromos kishaszongépjárművek európai piacán. Megindult a Kangoo és a Master E-Tech sorozatgyártása, már van mit mutatni, van mit kipróbálni.

Nagyon fontos a Renault-csoport számára a kishaszonjármű-üzletág, hangsúlyozta Heinz-Jürgen Löw, a részleg nemrégiben kinevezett vezetője – aki nem mellesleg a konkurens Volkswagen Haszonjárművektől igazolt át. Hangzatos szavakkal nyilatkozott a terveikről, de mi a valóság a Renault kishaszonjárművek villamosítása kapcsán? Ez a kérdés lebegett szemünk előtt, amikor elfogadtuk a meghívást. A kritériumoknak ugyanis egyelőre csak a kis Kangoo E-Tech felel meg teljes mértékben. Nem véletlenül, hiszen ebben a szegmensben a legnagyobb a tapasztalat, és erre alapozhatnak a nagyobb testvérek megalkotásakor. De egyelőre ez minden! Kimondatlanul is, de lemaradni látszanak a versenytársakhoz képest. A Master mostani „megújulása”, jelenlegi formája inkább csak a felszínen maradást jelenti, a Traffic sorsáról pedig kevés szó esik. Minden esetre Párizs mellett, Chantilly régióba hívták a nemzetközi sajtó képviselőit, hogy pillanatképet készíthessünk. A két említett járművet vezethettük, illetve egy kisebb kiállításon megismerhettük, hogy mekkora potenciál rejlik a speciális felépítmények kínálatában.

Szépséges áruszállító veteránok

Kangoo E-Tech

Már korábban is említettük, hogy a Kangoo többszörös díjnyertes. Nem megalapozatlan a vágy, hogy 2022 után az elektromos Kangoo vigye el 2023-ban is a Van of the Year trófeát. A technikai részletek ismétlésétől eltekintek, illetve akit érdekel, a QR-kód segítségével lapozza fel korábbi cikkeinket. Végre valós forgalmi körülmények között is kipróbálhattuk a járművet. A környék dimbes-dombos útjain megtapasztaltuk, hogy mennyire kiforrott az autó. Szeretni való, főleg azok a vezetőt támogató rendszerei, amelyek megkönnyítik, biztonságosabbá teszik az életet. Ilyen a digitális visszapillantó tükör – kijelzője nagy és elfogadható minőségű képet látunk rajta. De az olyan apróságnak is lehet örülni, mint a mobiltartó konzol, ízléses és jó helyen van! A kiállításon a hűtőputtony nem volt akkora szám, persze a gazdaságosság tudománya azért ebben is benne van rendesen. A már korábban is ismert, immáron elektromos pickuppá csonkított felépítmény nagyon ütős. Azt ugyan még mindig nem tudtam eldönteni, hogy pontosan miért és kinek is jó ez, de kétségtelen tény, hogy a rakományt alacsonyabbra kell emelni. Párizs tiltott zónáiba a sódert így szabályosan lehet szállítani.

Platós Kangoo, de akár pickupnak is elmegy…

Master E-Tech

Ez itt most a második generáció és a neve is megváltozott. A Renault Master E-Tech immár 15 változatban kapható (az eredeti 6 helyett), három különböző hosszúságú és három különböző magasságú, 3,1 és 3,5 tonnás össztömegű kialakítással. Sőt, egy 3,8 tonnás modell is hamarosan csatasorba áll. A kiállításon néhány ötletes felépítmény jelzi, hogy van az a feladat, amikor nem a hatótáv az elsődleges. Pedig e téren sincs szégyenkezni valója, hiszen egy vadonatúj 52 kilowattórás akkumulátort kapott. Ez a WLTP szerint akár 200 kilométeres hatótávot is jelenthet – a korábban használt 33-as akkumulátor 120 kilométeréhez képest.

A Master kívülről tulajdonképpen még mindig jó forma…

Csakúgy, mint a Kangoo E-Tech esetében, a hagyományos hidraulikus fékezést ARB (Adaptive Regenerative Brake) rendszer segíti, amely maximalizálja a visszanyert energia mennyiségét. Hasonlóképpen, a teljesítményt és sebességet korlátozó takarékos üzemmód maximális hatótávot és maximális vezetési kényelmet biztosít. Kétféle akkumulátortöltési lehetőség áll rendelkezésre – egyfázisú, 7,4 kilowattos váltakozó áramú töltés vagy 22 kilowattos egyenáramú töltés. Ez utóbbi 50 kilométeres hatótávolságot 45 perc alatt biztosít. Energiahatékony, 57 kilowattos villanymotorral rendelkezik – ebből is látszik, hogy itt megállt a fejlesztés, nemcsak a konkurensei, kisebb testvérei is nagyobb teljesítményt kínálnak.

Dobozos Master emelőkosárral

A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a hátsó parkolóasszisztens és a tolatókamera igyekszik a sofőr munkáját új funkciókkal támogatni. De még a régi vezetőtérben ülünk – lássuk be, afelett már eljárt az idő. S akkor itt egy kis titkot most elárulok, az új főnök úgy fogalmazta meg elvárásait a Master következő generációjával kapcsolatban, hogy annak minden szempontból a legjobbnak kell lennie az európai piacon. Nagyon várjuk!

A kiállítás madártávlatból